Kursus: Facebook- og Instagram-annoncering

Facebook- og Insta-annoncering: Skab målbare resultater

OBS! Covid-19-anbefalinger fra Sundhedsministeriet

Vi følger løbende sundhedsmyndighedernes anbefalinger og konverterer derfor løbende vores fysiske kurser til digitale kurser, hvis situationen kræver det.

Dette kursus 'Facebook- og Insta-annoncering: Skab målbare resultater' gennemføres indtil videre fysisk, medmindre anbefalingerne ændres af sundhedsmyndighederne.

Hvordan laver du målrettede kampagner og annoncer på Facebook og Instagram, så du når ud til din målgruppe og skaber større interaktion? Bliv klogere på hele annoncemodulet, og kom hjem med effektive værktøjer og en konkret plan for, hvordan du sætter i gang.

Om K-dagen

OBS! Denne dato er desværre udsolgt, men der er endnu ledige pladser til samme kursus den 10. februar. Tjek det ud her.
 
I dag er der ingen vej uden om annoncering, hvis du og din virksomhed vil have succes på sociale medier. Ved hjælp af Facebooks og Instagrams annonceringsmodul kan I nemlig nå længere ud med jeres opslag, ramme de helt rigtige målgrupper og skabe endnu større interaktion og engagement.
 
Men hvilke muligheder er der, når du annoncerer? Hvor smalt kan og bør du segmentere? Og hvordan kan du sikre højere interaktionstal og styrke forretningen med Facebooks annonceringsværktøj?
 
Vi dykker ned i det hele på denne K-dag, hvor du blandt andet:
  • Bliver klædt på til at bruge Facebook-annoncering som en integreret del af jeres kommunikation og markedsføring.
  • Får værktøjer til at strukturere og målrette jeres Facebook-/Instagram-opslag og -kampagner.
  • Bliver klogere på Business Manager og begreber som retargeting, segmentering, automatiserede annonceflows og brugerdefinerede målgrupper.
K-dagen er for dig, der er SoMe-manager, digital konsulent, ansvarlig for sociale medier eller webansvarlig, og som gerne vil lære, hvordan I kan tage jeres tilstedeværelse på Facebook og Instagram til næste niveau ved at bruge annoncering. Du har måske en smule erfaring med annoncering på Facebook, måske du i øjeblikket booster dit indhold på Facebook, laver mindre kampagner – eller måske du stadig venter på at kaste dig ud i din første annonce. 
Det er vigtigt, at du har administratorrettigheder til en Facebookside og adgang til en annoncekonto med et betalingskort tilknyttet.

Program

Godmorgen og velkommen
Marie Louise Rolffes, kursus- og netværksleder, Kforum
 
Introduktion: Brug din data intelligent
Data er det nye sort, men hvordan bruger man data i praksis? Vi ser på overordnet annonceringsstrategi og teknikken i Facebooks annonceringsmotor. Med fokus på brug og indsamling af data får vi styr på, hvilke muligheder for målretning der findes.
David Lorentzen, Social Media Ads Specialist
 
Målretning og segmentering
Danskerne elsker Facebook og Instagram. Punktum. Det betyder, at dine potentielle kunder elsker Facebook og Instagram. Punktum. Spørgsmålet er, hvordan du når dem bedst? Vi fokuserer på, hvordan du kan få kontakt til nye personer, som kunne være interesseret i din virksomhed. Du lærer, hvordan du målretter intelligent på baggrund af demografi og interesser – og lader mulighederne for målretning styre dit indhold.
David Lorentzen, Social Media Ads Specialist
 
Frokost
 
Kommunikér med din kernemålgruppe
Fans er folk, som er interesseret i dit brand. Men de er ikke de eneste! Folk, som ser dine videoer, interagerer med dit indhold, besøger dit website eller er skrevet op til dit nyhedsbrev, er også målgrupper, som du skal sørge for at nå med dit indhold. Vi ser på, hvordan man kan understøtte den løbende kommunikation og dermed modvirke den evigt dalende organiske rækkevidde. Du lærer at oprette målgrupper på baggrund af retargeting, interaktion, e-mailadresser m.m.
David Lorentzen, Social Media Ads Specialist
 
Automatisér og evaluér
At arbejde med databaseret målretning betyder også, at du skal kommunikere på mange forskellige niveauer til mange forskellige målgrupper. Det kræver effektiv automatisering, hvis ikke du skal løbe tør for timer i døgnet. På denne sidste del af dagen ser vi på, hvordan du kan skabe automatiserede annonceflows, som er tilpasset hver enkelt bruger. Og så bliver vi klogere på annoncerapporter og KPI'er.
David Lorentzen, Social Media Ads Specialist

Udbytte

Efter denne K-dag kan du:
  • Bruge Facebooks annonceringsmodul til at styrke jeres forretning.
  • Være helt skarp på, hvordan du kan ramme de helt rigtige med jeres budskaber.
  • Strukturere og målrette jeres Facebook- og Instagram-indsats gennem opslag, annoncer og kampagner.

Mød

David Lorentzen
Social Media Ads Specialist og medejer
David er ekspert i annoncering på sociale medier med primært fokus på Facebook og har siden 2013 rådgivet og undervist virksomheder, organisationer og offentlige myndigheder i platformens annoncesystem og i, hvordan man får det optimale ud af sin Facebookindsats ved hjælp af annoncering.

Praktisk

Hvornår?
Tirsdag den 8. december 2020, kl. 9.15-16.00. Kom fra 8.45 til let morgenmad. Vi begynder 9.15 præcis.

Hvor?
Kforum, Gammel Kongevej 3E, 4. sal, 1610 København V

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Tag din kollega med
Vi giver 20 % rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx sommerrabat og DJ-rabat).
 
Det er vigtigt, at du har
  • En bærbar computer med, gerne fuldt opladt.
  • Administratorrettigheder til din virksomheds Facebookside og adgang til en annoncekonto med et betalingskort tilknyttet.
Er du studerende, kan du komme gratis med på K-dag
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer et opslag på LinkedIn om dit udbytte og de vigtigste pointer fra K-dagen. Ansøg om studenterpladsen ved at sende en mail til kdag@kforum.dk med kort info om din kandidatuddannelse og kursets relevans for din uddannelse og/eller faglige interesse. Du får besked senest 4 uger inden kursusstart om, hvorvidt du har fået pladsen på kurset.
 
Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte kursusleder Marie Louise Rolffes på marielouise@kforum.dk eller 30 96 30 40. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk

Vi glæder os til at se dig!
Sådan finder du

Gl. Kongevej 3E, 4. sal,
1610 København V

FAQ

Flere rabatter kan ikke kombineres.
12726 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste
Dato:
Tirsdag 8. december 2020
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
 
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Kontakt

Mød

David Lorentzen
Social Media Ads Specialist og medejer

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.