Vil du lære, hvordan du annoncerer på Facebook, så du når ud til din målgruppe og skaber større interaktion? Og vil du blive klogere på, hvordan du kan lave målrettet markedsføring gennem kampagner på Facebook? Tag med til K-dag den 5. februar, og lær at annoncere effektivt og målrettet.
I dag er der ingen vej uden om annoncering, hvis du og din virksomhed vil have succes på Facebook. Ved hjælp af Facebooks annonceringsmodul kan I nemlig nå længere ud med jeres opslag, ramme de helt rigtige målgrupper og skabe større interaktion og engagement.
Men hvilke muligheder er der, når du annoncerer? Hvor smalt kan og bør du segmentere? Og hvordan kan du styrke forretningen med Facebooks annonceringsværktøj?
Alt det dykker vi ned i på denne K-dag, hvor du blandt andet
- Bliver klædt på til at bruge Facebook Annoncering som en integreret del af jeres kommunikation og markedsføring
- Får værktøjer til at strukturere og målrette jeres Facebookopslag- og kampagner
- Bliver klogere på Business Manager og begreber som retargeting, segmentering, automatiserede annonceflows og brugerdefinerede målgrupper
K-dagen er for dig, der er Facebook- eller social medie-ansvarlig, og som gerne vil lære, hvordan I kan tage jeres tilstedeværelse på Facebook til næste niveau ved at bruge annoncering. Du har måske en smule erfaring med annoncering på Facebook, måske du i øjeblikket booster dit indhold på Facebook, eller måske du stadig venter på at kaste dig ud i din første annonce.
Det er vigtigt, at du har administratorrettigheder til en Facebook-side og adgang til en annoncekonto med et betalingskort tilknyttet.
Godmorgen og velkommen
Julie Kolbeck, Kforum
Introduktion: Brug din data intelligent
Data er det nye sort, men hvordan bruger man data i praksis? Vi ser på overordnet annoceringsstrategi og teknikken i Facebooks annonceringsmotor. Med fokus på brug og indsamling af data får vi styr på, hvilke muligheder for målretning der findes.
David Lorentzen, Lorentzen & Farsinsen ApS
Målretning og segmentering
Danskerne er på Facebook. Punktum. Det betyder, at dine potentielle kunder/interessenter er på Facebook. Punktum. Spørgsmålet er, hvordan du når dem bedst? Vi fokuserer på, hvordan du kan få kontakt til nye personer, som kunne være interesseret i din virksomhed/organisation. Du lærer, hvordan du målretter intelligent på baggrund af demografi og interesser – og lader mulighederne for målretning styre dit indhold.
David Lorentzen, Lorentzen & Farsinsen ApS
Frokost
Kommuniker med din kernemålgruppe
Fans er folk, som er interesseret i dit brand. Men de er ikke de eneste! Folk, som ser dine videoer, interagerer med dit indhold, besøger dit website eller er skrevet op til dit nyhedsbrev er også målgrupper, som du skal sørge for at nå med dit indhold. Vi ser på, hvordan man kan understøtte den løbende kommunikation og dermed modvirke den evigt dalende organiske rækkevidde. Du lærer at oprette målgrupper på baggrund af retargeting, interaktion, email-adresser m.m.
David Lorentzen, Lorentzen & Farsinsen ApS
Automatisér og evaluer
At arbejde med databaseret målretning betyder også, at du skal kommunikere på mange forskellige niveauer til mange forskellige målgrupper. Det kræver automatisering, hvis ikke du skal løbe tør for timer i døgnet. I sidste del ser vi på, hvordan du kan skabe automatiserede annonceflows, som er tilpasset hver enkelt bruger. Og så bliver vi klogere på annoncerapporter og KPI'er.
David Lorentzen, Lorentzen & Farsinsen ApS
Vi kalder vores kommunikationskurser for K-dage. Vi holder både hel- og halvdagskurser om en række forskellige emner inden for kommunikation, sociale medier og markedsføring. K-dagene har altid en praktisk tilgang til kursets emne. På den måde sikrer vi, at du får brugbare metoder, værktøjer og input med hjem.
Når du har tilmeldt dig en K-dag, er din tilmelding bindende. Men du er altid velkommen til at sende en kollega i dit sted, hvis du er forhindret. Giv os blot besked ved at skrive til
kdag@kforum.dk, eller ring på 33 42 21 60
Du kan tilmelde dig en K-dag lige op til kursusdatoen. Dog må du gerne give os et kald på 33 42 21 60, hvis du vil tilmelde dig senere end en uge inden. På den måde sikrer vi, at du får nødvendig information om K-dagen i tide, så du får fuldt udbytte af dagen.
Vi aflyser stort set aldrig vores K-dage. Vores aflysninger de seneste ni år kan tælles på én hånd.
Prisen på et heldagskursus er: 5490 kr. (eksklusiv moms) – og der er kollegarabat på 20% på alle efterfølgende tilmeldinger, hvis I er flere fra samme virksomhed, der gerne vil deltage.
Prisen på et halvdagskursus er 2.750 kr. (eksklusiv moms)
Prisen på vores længere forløb varierer. Læs om den under ’praktisk info’ på de enkelte kursusbeskrivelser. Du er også velkommen til at skrive til
kdag@kforum.dk eller ringe på 33 42 21 60.
På alle vores K-dage får du morgenmad, frokost og god forplejning dagen igennem.
Du møder andre med samme faglighed, arbejdsområder og udfordringer som dig, så du er sikret kompetent sparring dagen igennem. Vores oplægsholdere er branchens dygtigste – og eksperter på det område, de underviser i. K-dagene er tilrettelagt og faciliteret af vores faglige kursusledere, så intet er overladt til tilfældighederne, og så du får det størst mulige udbytte af K-dagen.