Kursus: Employee Advocacy på LinkedIn

LinkedIn: Send medarbejderne i front

Tag med til K-dag 7. februar og lær, hvordan du i praksis bruger LinkedIn som strategisk kommunikationskanal, og hvilke muligheder mediet giver din virksomhed for at sende medarbejderne i front. Du bliver klædt på til at udnytte det professionelle netværks mange muligheder, og til at søsætte et solidt hold af medarbejder-ambassadører, der kan føre virksomhedens indsats i mål.

Om K-dagen

Mennesker stoler på mennesker – ikke brands. Den nye virkelighed kræver nye tilgange til at generere kunder og salg, tiltrække de dygtigste medarbejdere til din organisation eller skabe en generel opmærksomhed omkring din organisation eller virksomheds aktiviteter og budskaber. Og her kommer LinkedIn og Employee Advocacy-tankegangen på banen.  

Tag med til K-dag den 18. september og få inspiration til at bruge LinkedIn strategisk, lægge en handllingsplan og aktivere din virksomheds største ressource som talerør – nemlig medarbejderne.
 

Alt det og meget mere dykker vi ned i på denne K-dag, hvor du blandt andet får:

  • Et overblik over din virksomheds muligheder på LinkedIn

  • Redskaber til at engagere dine kollegaer, så de bliver værdifulde ambassadører for virksomheden

  • Inspiration til valg af strategi for lige præcis din virksomhed på LinkedIn

  • Gode råd, viden og tips & tricks til at professionalisere jeres virksomhedsprofil på Linkedin.


K-dagen er for dig, der er ansvarlig for eller medskaber af din virksomheds LinkedIn-aktiviter eller generelle SoMe-aktiviteter. Du behøver ikke at være superbruger af mediet eller have erfaring med ambassadør-tankegangen.

Program

Velkommen 
Christina Bech Winckler, Kursus- og netværksleder, Kforum
 
Employe advocacy på LinkedIn
Salg, rekruttering eller mere generel branding? Brugen af medarbejderambassadører i kommunikationen kan have mange formål, men fælles er, at det kræver en velfunderet og veleksekveret strategi for at lykkes. Mikkel tager os med på en guidet tur, hvor han viser best practices og lærer dig, hvilke trin skal du igennem for at få succes med at sende medarbejderne helt i front med virksomhedens vigtige budskaber
Mikkel Rohde Madsen, direktør i NammaTimes
 
LinkedIn – hvad, hvordan og hvorfor?
LinkedIn har position som det seriøse sociale netværk, og vi begynder dagen med at blive klogere på fordele og ulemper ved LinkedIn i forhold til de øvrige, store sociale medier. Vi finder frem til, hvad din virksomheds strategi skal være, og du lærer LinkedIns særtræk at kende, så du ved, hvordan du på bedste vis skaber indhold, der rammer dine vigtigste målgrupper. Vi ser eksempler på, hvilket indhold der gør sig godt på LinkedIn, og hvordan det personaliseres af jeres medarbejdere eller andre interessenter. Vi gennemgår både fordele og tekniske udfordringer ved mediet, og Mikkel kommer med tips og tricks til søgeord, profilside, billeder og indhold.
Mikkel Rohde Madsen, direktør i NammaTimes
 
Fem hurtige til godt indhold på LinkedIn – workshop del 1
Du og de andre kursister bliver inddelt i små grupper, hvor I en speedrunde hver især præsenterer et stykke content fra jeres virksomhed der har været succesfuld. Vi giver feedback til hinande og Mikkel kommer med gode råd til optimering og skalering af hvert stykke content. Hver gruppe laver en skitse med fem gode råd til godt content på LinkedIn ud fra egne historier 
 
Frokost
 
Case-oplæg: Slip din Crownie fri
Hvordan engagerer du dine kollegaer, så de har lyst til at blive ambassadører for virksomheden? Og hvordan griber du et Employee Avocacy-program an, når du skal aktivere medarbejdere, der ikke er SoMe-indfødte? Du gør dem selvfølgelig til Crownies, der er Danish Crowns interne betegnelse for deres ambassdører i virksomheden. Alt det og meget mere vil Pia Paulsen fra Danish Crown gøre os klogere på. Pia tager os med på hendes Employee Advocacy-eventyr trin for trin, og hun deler sine do's & don'ts og løsninger på gængse udfordringer, der kan opstå i proccesen. Pia giver også gode råd til at få ledelsen på banen, så der er sikret opbakning til projektet.
Pia Paulsen, Head of Social, Danish Crown
 
Vi lægger en handingsplan for din virksomhed – workshop del 2
Vi giver jeres virksomhedsside og/eller grupper et realitetstjek, så I får overblik over, om I benytter de vigtigste, strategiske redskaber og får udnyttet jeres LinkedIn-tilstedeværelse til fulde. Vi lægger sammen en køreplan, der giver dig mulighed for at starte et Employee advocacy-program i din organisation eller virksomhed. Samtidig får du mulighed for at gå i gang med arbejdsopgaver og justeringer, så du kan nå jeres strategiske mål.
Mikkel Rohde Madsen, direktør i NammaTimes
 
Opsamling og tak for i dag
Christina Bech Winckler, Kursus- og netværksleder, Kforum

Udbytte

Efter denne K-dag:
 
  • Kan du anbefale valg af strategi for din virksomhed på LinkedIn
  • Kan du formulere en handlingsplan for implementering af valgte strategi
  • Aktivere virksomhedens medarbejdere, så de bliver dygtige og engagerede ambassadører for din virksomhed
  • Kan du og dine kollegaer arbejde mere fokuseret på det, der leverer reel værdi for din virksomhed, i forhold til f.eks. generering af kunder, ansøgere, indsigt og opmærksomhed omkring din virksomhed.
Efter kurset får du tilsendt en digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Mød

Mikkel Rohde Madsen.

Connect med Mikkel https://www.linkedin.com/in/mikkelrohdemadsen/

Mikkel Rohde Madsen
Direktør
NammaTimes
Mikkel Rohde Madsen, direktør i konsulentfirmaet NammaTimes, hjælper virksomheder i Danmark og Internationalt med strategisk salg og markedsføring, herunder brug af LinkedIn.
Pia Paulsen
Head of Social
Danish Crown

Praktisk

Hvornår?
Tirsdag 18. september 2018. Kom fra 8.45 til morgenmad. Vi begynder 9.15 præcis.

Hvor?
Kforum, Gammel Kongevej 3E, 4. sal, 1610 København V

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad skal jeg medbringe?
Du skal medbringe computer, login til virksomhedsside på LinkedIn og et stykke indhold du/eller din virksomhed har postet på LinkedIn, der har været succesfuld og nået ud over rampen enten i form af delinger, likes eller kommentarer. 

Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). Få 15% rabat indtil 21. dec. Medlemmer af DJ får kurset til halv pris. Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat og DJ-rabat).
 
Det er vigtigt at du, har
  • En bærbar computer med, fuldt opladt
  • Adgang til jeres virksomheds LinkedIn-profil og evt. grupper

Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt en digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.
 
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Christina Bech Winckler på 42 72 72 01. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk

Vi glæder os til at se dig!
Sådan finder du
Kforum
Gammel Kongevej 3E,
1610 København V

FAQ

10988 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Ledige pladser
Dato:
Torsdag 7. februar 2019
Tidspunkt:
9.00-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
Få 15% rabat indtil 21. dec.

Medlemmer af DJ får kurset til halv pris.
 

Kontakt

Mød

Mikkel Rohde Madsen
Direktør
NammaTimes
Pia Paulsen
Head of Social
Danish Crown

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.