Kursus: Employee advocacy på LinkedIn

Webkursus: LinkedIn: Send medarbejderne i front

OBS! Denne k-dag "LinkedIn: Send medarbejderne i front" afholdes som live digitalt kursus.

Tag med til K-dag 11. maj, og lær, hvordan du i praksis bruger LinkedIn som strategisk kommunikationskanal, og hvilke muligheder mediet giver din virksomhed for at sende medarbejdere og eksperter i front i virksomhedens kommunikation. Du bliver klædt på til at udnytte det professionelle netværks mange muligheder og til at søsætte et solidt hold af medarbejderambassadører, der kan styrke virksomhedens omdømme, salg og digitale interessevaretagelse.

Om K-dagen

Mennesker stoler på mennesker – ikke brands. Den nye virkelighed kræver nye tilgange til at generere kunder og salg, tiltrække de dygtigste medarbejdere til din organisation eller skabe en generel opmærksomhed omkring din organisations eller virksomheds aktiviteter og budskaber. Og her kommer LinkedIn og employee advocacy-tankegangen på banen.  

Tag med 11. maj, og få inspiration til at bruge LinkedIn strategisk, lægge en handlingsplan og aktivere din virksomheds største ressource som talerør – nemlig medarbejderne.

På denne K-dag får du også:

  • Input til, hvordan du få mest muligt ud af LinkedIn og lægger den rette strategi
  • Et overblik over din virksomheds muligheder på LinkedIn
  • Redskaber til at engagere dine kollegaer, så de bliver værdifulde ambassadører for virksomheden
  • Tricks og værktøjer til godt og visuelt indhold
  • Indsigter om planlægning, intern forankring og tips til at holde medarbejderne til ilden.
K-dagen er for dig, der er ansvarlig for eller medskaber af din virksomheds LinkedIn-aktiviteter eller generelle SoMe-aktiviteter. Du behøver ikke at være superbruger af mediet eller have erfaring med ambassadørindsatsen.

Program

Velkommen 
Anne Skriver, kursus- og netværksleder, Kforum
 
Employee advocacy på LinkedIn
Salg, interessevaretagelse, rekruttering eller mere generel branding? Brugen af medarbejderambassadører i kommunikationen kan have mange formål, men fælles er, at det kræver en velfunderet og veleksekveret strategi for at lykkes. Troels Johannesen tager os med på en guidet tur, hvor han viser best practices og lærer dig, hvilke trin du skal igennem for at få succes med at sende medarbejderne helt i front med virksomhedens vigtige budskaber.
Troels Johannesen, strategisk kommunikationsrådgiver
 
LinkedIn – hvad, hvordan og hvorfor?
LinkedIn har position som det seriøse sociale netværk, og vi begynder dagen med at blive klogere på fordele og ulemper ved LinkedIn i forhold til de øvrige, store sociale medier. Vi finder frem til, hvad din virksomheds strategi skal være, og du lærer LinkedIns særtræk at kende, så du ved, hvordan du på bedste vis skaber indhold, der rammer dine vigtigste målgrupper. Vi ser eksempler på, hvilket indhold der gør sig godt på LinkedIn, og hvordan det personaliseres af jeres medarbejdere eller andre interessenter. Vi gennemgår både fordele og tekniske udfordringer ved mediet, og du får tips og tricks til søgeord, profilside, billeder og indhold.
Troels Johannesen, strategisk kommunikationsrådgiver
 
Fem hurtige til godt indhold på LinkedIn – workshop del 1
Du og de andre kursister bliver inddelt i små grupper, hvor I i en speedrunde hver især præsenterer et stykke succesfuldt content fra jeres virksomhed. Vi giver feedback til hinanden, og Troels Johannesen kommer med gode råd til optimering og skalering af hvert stykke content. Hver gruppe laver en skitse med fem gode råd til godt content på LinkedIn ud fra egne historier.
Troels Johannesen, strategisk kommunikationsrådgiver
 
Frokost

CaseoplægSlip din Crownie fri
Hvordan engagerer du dine kollegaer, så de har lyst til at blive ambassadører for virksomheden? Og hvordan griber du et employee advocacy-program an, når du skal aktivere medarbejdere, der ikke er SoMe-indfødte? Du gør dem selvfølgelig til Crownies, der er Danish Crowns interne betegnelse for deres ambassdører i virksomheden. Alt det og meget mere vil Pia Paulsen fra Danish Crown gøre os klogere på. Pia tager os med på sit employee advocacy-eventyr trin for trin, og hun deler sine do's & don'ts og løsninger på gængse udfordringer, der kan opstå i proccesen. Pia giver også gode råd til at få ledelsen på banen, så der er sikret opbakning til projektet.
Pia Paulsen, Head of Social, Danish Crown
 
Vi lægger en handingsplan for din virksomhed – workshop del 2
Vi får overblik over, om I benytter de vigtigste, strategiske redskaber og får udnyttet jeres LinkedIn-tilstedeværelse til fulde. Vi lægger sammen en køreplan, der giver dig mulighed for at starte et employee advocacy-program i din organisation eller virksomhed. Samtidig får du mulighed for at gå i gang med arbejdsopgaver og justeringer, så du kan nå jeres strategiske mål.
Troels Johannesen, strategisk kommunikationsrådgiver
 
Opsamling og tak for i dag
Anne Skriver, kursus- og netværksleder, Kforum

Udbytte

Efter denne K-dag kan du:
  • Anbefale valg af strategi for din virksomhed på LinkedIn
  • Formulere en handlingsplan for implementering af valgt strategi
  • Aktivere virksomhedens medarbejdere, så de bliver dygtige og engagerede ambassadører for din virksomhed
  • Og dine kollegaer arbejde mere fokuseret på det, der leverer reel værdi for din virksomhed i forhold til f.eks. generering af kunder, ansøgere, indsigt og opmærksomhed omkring din virksomhed.
 

Mød

 

Troels Johannesen
Strategisk kommunikationsrådgiver
Troels Johannesen – kommunikation & public affairs
Troels Johannesen arbejder med politisk kommunikation, presserelationer, digitale og sociale medier samt public affairs og PR på tværs af medier.
Pia Paulsen
Head of Social
Danish Crown
Pia Paulsen er Head of Social Media hos Danish Crown. Pia har stor succes med at gøre sine kolleger til loyale "Crownies" eller ambassadører. Pia er en engageret og oprigtig oplægsholder, som elegant skaber overblik over, hvordan hun igangsatte og nu driver en succesfuldt employee advocacy-indsats.

Praktisk

Hvornår?
Tirsdag d. 11. maj  2021. Kl. 9.15 - 15.00
 
Hvor?
K-dagen afholdes som live digitalt kursus på Zoom.us, der er en meget brugervenlig videokommunikationsplatform. Mere info og personligt link og log-in følger, når vi nærmer os kurset.


Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde her. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms).
 
Prisen dækker kurset samt alle materialer. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret, er du velkommen til at sende en kollega i stedet.
 
Tag din kollega med
Vi giver 50 procent rabat til din kollega, som du kan dele dagens viden med på alle vores kurser og uddannelser helt frem til sommerferien. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud.

Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.
 
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Anne Skriver på 26 33 22 82. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk

Vi glæder os til at se dig!

FAQ

Flere rabatter kan ikke kombineres.
13301 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Ledige pladser
Dato:
Tirsdag 11. maj 2021
Tidspunkt:
9.15-15.00
Sted:
Live online kursus
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
Tag en kollega med og få 50% rabat på den anden tilmelding på alle kurser frem til sommerferien.
 
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Kontakt

Mød

Troels Johannesen
Strategisk kommunikationsrådgiver
Troels Johannesen – kommunikation & public affairs
Pia Paulsen
Head of Social
Danish Crown

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.