For at få succes med at kommunikere om positive klimatiltag kræver det derfor en særlig måde at kommunikere på. Til gengæld er potentialet for at lave engagerende kommunikation – og brande sig på det – virkelig stort. Vi ser på de gode og mindre gode eksempler og deler ud af værktøjer til at skabe engagerende storytelling, der løfter sig fra de tal og fakta, som fylder mest på ledelsesgangen. Og så ser vi nærmere på de faldgruber, der afholder mange fra at kommunikere om grønne tiltag – fx frygten for at blive beskyldt for greenwashing.
Sofie Hviid, LIV Kommunikation
Konkrete værktøjer til god kommunikation
Sofie Hviid, LIV Kommunikation
Danmarks grønneste hotelkæde
Comwell er for tredje år i træk kåret som Danmarks mest bæredygtige hotelkæde. Et arbejde, der er blevet en del af Comwells fundament, og som i høj grad er båret af medarbejderne. Deres arbejde med bæredygtighed tager udgangspunkt i hele værdikæden, herunder arbejdet med det økologiske spisemærke, madspild og genanvendelighed, forbrug af el, vand og varme, ordentlige arbejdsforhold samt udvikling af produkter i tæt samarbejde med eksterne leverandører og samarbejdspartnere, der deler visionen. Hvordan har Comwell fået medarbejderne og samarbejdspartnerne med på rejsen og hvordan bruger de storytelling i deres branding?
Simon Verheij, PR- og kommunikationsansvarlig, Comwell
Kommunikér engagerende, så budskabet bliver hørt
Det meste klimakommunikation har stort set fejlet de sidste 30 år. Hvordan kommunikerer vi på en måde, så modtageren rent faktisk forstår budskabet – og ikke mindst handler på det?
Sofie Hviid, LIV Kommunikation
Workshop: Next step i jeres kommunikationsplan
I slutningen af dagen dykker vi ned i jeres konkrete udfordringer og ser nærmere på, hvordan I kommer videre med en overordnet strategi for jeres bæredygtige indsats, hvordan I bedst formidler det eksternt, og hvordan I samler de interne tropper, så det bliver et fælles projekt, som alle i virksomheden er ambassadører for.
Christina Bech Winckler, kursusleder, Kforum
Sofie Hviid, LIV Kommunikation