Et kompetencegivende netværk for dig, der arbejder med kommunikation i oplevelsesindustrien

K-netværk: Oplevelseskommunikation

Hele oplevelsesindustrien har det seneste år været stillet over for en af sine hidtil største udfordringer i nyere tid, da coronakrisen har sat en stopper for såvel gæster som arrangementer og indtjening. Opfindsomhed, nytænkning og støtte har været absolut nødvendige nøgleord. Men hvad sker der nu?

K-netværket for oplevelseskommunikatører er for dig, der arbejder med kommunikation inden for en bred palet af brancher, som alle lever af at kommunikere oplevelser. I dette netværk får du uvurderlig viden, inspiration og fortrolig sparring med andre dedikerede oplevelseskommunikatører.

Program

Oplevelsesindustrien befinder sig i en helt særlig kategori inden for kommunikation og tæller alt fra sportsinstitutioner som fodboldklubber og idrætsforeninger, kulturelle institutioner som museer, teatre, kulturhuse, koncertsteder og festivaler og til hele området omkring turist-, forlystelses- og restaurationsbranchen. Fælles for alle er, at vi er afhængige af gæster og den menneskelige, fysiske oplevelse. Alle brancher, som ikke nødvendigvis sælger fysiske produkter, men oplevelser til fremtidens gæster, der har høje krav til fleksible tilbud og unikke muligheder.
 
Hvordan ser vores branchers kommunikation ud i den nye verden? Hvad skal vi holde fast i, og hvor skal vi kigge hen for at se nyt land? Og hvad gør de andre?
 
Gennem mange års erfaring ved vi, at dele af svaret ligger i bedre vidensdeling og større faglig sparring mellem professionelle kommunikatører inden for samme felt. 

Kforum har derfor nu taget initiativ til at sammensætte et helt nyt netværk for kommunikatører, der helt eksklusivt arbejder i oplevelsesindustrien. Netværket drives af netværkslederne Christian Schultz, kommunikations- og pressechef i fodboldklubben Brøndby IF, og Ditte Havelund, tidligere marketingkonsulent på Roskilde Festival, nu marketingansvarlig hos Kforum. Ideen er at skabe ramme og rum for læring og vidensdeling med udgangspunkt i medlemmernes egne erfaringer og interesser.
 
K-netværket for oplevelseskommunikation er for dig, der arbejder med kommunikation inden for en bred palet af brancher, som alle lever af at kommunikere oplevelser. Det tæller alt fra sportsinstitutioner som fodboldklubber og idrætsforeninger, kulturelle institutioner som museer, teatre, koncertsteder og festivaler og til hele området omkring turist-, forlystelses- og restaurationsbranchen. Du arbejder dedikeret med området i din offentlige, selvejende eller private organisation, forening eller institution.
 
Som medlem bringer netværket dig på forkant med den nyeste viden inden for feltet samtidig med, at du på hvert møde får fortrolig sparring med de andre erfarne medlemmer, så du får flere kompetencer og konkrete værktøjer til at løse dine arbejdsopgaver.
 
Du kan også selv præge mødeprogrammet, når fremtidige temaer tilrettelægges i K-netværket med og af medlemmerne. Hvert møde indeholder et fagligt inspirationsoplæg fra en organisation eller virksomhed, der er lykkedes med deres kommunikation i henhold til det tema, som gruppen har udvalgt. Du får dermed best practises og do's & don’ts fra andre professionelle aktører om helt konkrete og aktuelle udfordringer på dit felt.
 
Herunder kan du se Kforums bud på de første temaer til det foreløbige mødeprogram. I dit medlemskab får du fem møder om året. Ifm. hvert møde går man desuden bordet rundt, drøfter nogle af de udfordringer, man p.t. sidder med, og giver hinanden sparring.

Tidligere møder

Udbytte

I K-netværket fokuserer vi på tendenser, dilemmaer og løsninger i arbejdet med kommunikation af oplevelser. I samråd med de andre oplevelseskommunikatører arbejder vi med, hvordan god og effektiv oplevelseskommunikation kan bidrage til at give verdensklasseoplevelser til vores gæster, opbygge tillid og tryghed for oplevelsesområdets aktører og selvfølgelig tiltrække masser af oplevelsesgæster.
 
Vi bringer vores fælles og individuelle fagligheder i spil og diskuterer best practice, brugbare værktøjer og henter konkrete råd til din opgaveløsning.
 
Fagligt fokus
K-netværket er dedikeret din kompetenceudvikling og faglighed inden for oplevelseskommunikation. Vi arbejder med områder som mediernes dækning af oplevelsesindustrien, effekter heraf, optimering af kanalbrug og sociale medier, strategihåndtering og kampagner, fremtidens oplevelsesindustri og meget mere. Vi ser på trends, nye metoder og værktøjer, der gør dit arbejde med oplevelseskommunikation mere effektivt.
 
Formål
Vi bruger hinandens viden og ideer til at skabe bedre oplevelseskommunikation. I netværkets fortrolige rum får du mulighed for at diskutere dine daglige udfordringer. På netværksmøderne får vi input fra førende eksperter og praktikere, så du kommer hjem med ny viden og inspiration, der gør dig endnu bedre til dit arbejde.
 
I K-netværket for oplevelseskommunikation får du:
  • Et kompetencegivende efteruddannelsesforløb om oplevelseskommunikation
  • Den nyeste viden fra førende eksperter og organisationer
  • Ny viden og inspiration til at arbejde strategisk og nytænkende med oplevelseskommunikation, så du fremover kan gøre en positiv forskel i din organisation
  • Op til 25 professionelle, erfarne oplevelseskommunikatører som sparringspartnere.
Det her får du også som medlem af Kforums netværk:
  • 20 % på alle Kforums kurser og uddannelser
  • 1.000 kr. i rabat på billetten til KOM-konferencerne (normalpris kr. 2.490)
  • Fortrinsret på tilmelding til eftertragtede gratis events og seminarer
  • Gratis deltagelse på Kforums årlige trend-seminar
  • Gratis Kforum Plus-abonnement. Ønsker du gratis medlemskab af Kforum Plus, så kontakt din netværksleder
  • NGO’er får 30 % på medlemskabet, så husk at skrive det i fakturafeltet, når du tilmelder dig.
Særlig K-pakke ved samtidigt køb af et kursus: 1 års medlemskab + et heldagskursus = kr. 13.990 (normalpris kr. 17.390,-). Når du tilmelder dig netværket, skal du informere din netværksleder om, at du vil købe K-pakken.

Din deltagelse

Præmisserne for, at du får det bedste udbytte af dit K-netværk, er engagement, tillid, faglig tyngde, motivation og målretning for aktiviteterne. Det sikres både af din faglige netværksleder, af Kforum, af de andre medlemmer og af dig selv.
 
Du kan forvente et højaktuelt og fremtidssikret program, inspiration og input fra førende eksperter og praktikere. Dine faglige netværksledere faciliterer de fem årlige netværksmøder og sørger for en inspirerende og velplanlagt mødeagenda.
 
Du indgår i et kompetent og fortroligt netværk med ligesindede, hvor vi screener og briefer medlemmerne om det forventede engagement og niveau. Vi forventer samme parathed, åbenhed og tillidsskabende adfærd fra dig. Ligesom vi forventer, at du prioriterer dine fem årlige netværksmøder og evt. forberedelse.
 
Din deltagelse indebærer:
  • 1-2 timers forberedelse før hvert møde eller øvelser mellem møderne
  • Åbenhed og fortrolighed i sparringen og i vidensdelingen med K-netværkets andre medlemmer
  • Mulige korte oplæg om dit arbejde og faglige erfaringer, som du deler med de andre medlemmer i netværket
  • Mødeprioritering – både til- eller framelding i god tid forud for møderne
  • Deltagelse i netværkets digitale læringsrum på kforum.dk
  • I netværket mødes vi på skift hos hinanden, så meld dig gerne som vært til et af de kommende møder. Kforum dækker naturligvis udgifterne til mødeforplejning.

Praktisk

1. december 2021
2. februar 2022
27. april 2022
 
Tid
 
Mødetidspunktet er typisk:
 
Kl. 9-13
Inkl. let morgenmad og frokost
 
Sted
 
Centralt i København
Møderne afholdes på skift hos medlemmerne.
 
Pris
 
11.990,- ekskl. moms, pr. år.
 
Pladser
 
Kun få ledige pladser
 

FAQ

627 medlemmer har vurderet os og giver vores netværk:
4,5/5
Kun få ledige pladser
Du kan nå næste møde:
Dato:
1. december 2021, kl. 9.15-13.00
Tema:
Loyalitetsprogrammer – do's & don'ts
Pris pr. deltager:
Årligt medlemskab:
kr. 11990 (ekskl. moms)
Alle kommende planlagte møder:
1. december 2021, kl. 9.15-13.00
2. februar 2022, kl. 9.15-13.00
27. april 2022, kl. 9.15-13.00
 

Kontakt

Netværksledere

Kommunikationschef
Marketing- og kampagneansvarlig

GÆSTE OPLÆGSHOLDERE

Christian Schultz
Kommunikationschef
Brøndby IF

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.