Tekstforfatter

Vurderingsstyrelsen
Vurderingsstyrelsen
Specialist i at skrive forståelige breve om komplekse emner
Kan du skrive et brev, som den almindelige boligejer forstår – også selvom den juridiske kompleksitet er høj? Har du erfaring med brugerrejser på tværs af platforme, at skrive gode breve i en travl politisk hverdag og at indgå i tværfagligt samarbejde omkring dem? Og vil du være med til at sikre tilliden til de offentlige ejendomsvurderinger gennem klart sprog og borgervenlig kommunikation?

Så vil vi elske at have dig som kollega i vores arbejde med at styrke den samlede kommunikation om ejendomsvurderinger og boligskat i Vurderingsstyrelsen.

Høj faglighed og godt arbejdsmiljø
I Vurderingsstyrelsen favner kontoret Borgerkommunikation den samlede borgerrejse for både ejendomsvurdering og boligskat. Vores kontor har ansvaret for at udvikle og drive den direkte kommunikation til borgere og virksomheder.

Vi er et team med mange forskellige fagligheder og personligheder – blandt andet sprogkonsulenter, webredaktører, projektledere og grafikere. Vores opgaver dækker bredt og omfatter blandt andet at formulere breve til boligejere, hjælpe vurderingsmedarbejdere med at formidle letforståelige begrundelser i juridiske afgørelser, formidle information om vurdering og beskatning på vurderingsportalen.dk og understøtte den optimale brugerrejse på tværs af kanaler.

I Borgerkommunikation har vi et godt arbejdsmiljø, spiser gerne frokost sammen i kantinen eller morgenmad sammen om fredagen – og vi taler også om Netflix-serier, hvor vi gerne vil hen på ferie, eller hvilken bog der ligger på natbordet. Vi opgraderer hinandens viden på møder med fagligt fokus og samarbejder på kryds og tværs. Alle er gode til at være opmærksomme på hinanden – også når vi har travlt. Det har vi tit, for der er aldrig to dage, der er ens, når man arbejder med ejendomsvurderinger.

Dine opgaver
Vi har brug for din hjælp til at løfte den store opgave med at skrive gode breve, der både er forståelige, korrekte og handlingsanvisende. Opgaven skal løses i et tæt samarbejde og samspil med kollegerne.

Du skal blandt andet:

  • samarbejde med det øvrige brevteam om at udvikle, skrive og vedligeholde brevskabeloner, som vurderingsmedarbejderne kan bruge i den daglige sagsbehandling

  • styre processen for samarbejde med kolleger fra andre kontorer for at sikre, at brevenes indhold er både fagligt og juridisk korrekt

  • sætte dig ind i et komplekst fagligt område med mange juridiske problemstillinger, så du kan formidle budskaber præcist og handlingsorienteret med fokus på modtagerens behov

  • gennemskrive udkast til brevskabeloner – mange gange – og sikre konsekvensrettelser på tværs af en stor mængde tekster

  • sikre et korrekt sprog, der både følger retskrivningsreglerne og Skatteforvaltningens sprogpolitik og sproglige retningslinjer.

 

Din baggrund
Du er en dygtig skribent med flere års erfaring med skriftlig kommunikation og 1:1-kommunikation. Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse med fokus på skriftlig formidling.

Derudover forestiller vi os, at du

  • kan skrive i et forståeligt, modtagerrettet og enkelt sprog, der gør det komplekse indhold muligt at forstå for den almindelige boligejer

  • både har dine faglige kompetencer funderet teoretisk og praktisk erfaring, gerne fra et større brevprojekt eller lignende, hvor du har skullet håndtere mange tekstkomponenter og -varianter

  • har en lille, nysgerrig nørd i maven og synes, det er spændende at dykke ned i fagligt komplekst stof – og kan lide det lange seje træk, når komplekse faglige budskaber skal omsættes til forståelig tekst og borgerrettet vejledning

  • er meget detaljeorienteret, struktureret og god til at holde overblikket over store mængder af indhold, når der skal sikres sammenhænge på tværs af kommunikationen i hele brugerrejsen

  • kan indgå i en konstruktiv dialog med jurister og andre bidragsydere og i den sammenhæng argumentere for dine sproglige valg

  • har styr på dansk retskrivning og grammatik.

Hos os går tingene ofte stærkt. Derfor vil du trives bedst, hvis du kan arbejde effektivt og koncentreret, når deadline er lige om hjørnet. Samtidig forestiller vi os, at dine faglige ambitioner er lige så høje som vores, og at du vil interessere dig for kontinuerlig udvikling i arbejdet med at skabe de bedst mulige produkter. Det kan fx være gennem en interesse for brugertests eller udvikling af teknisk understøttelse af brevflet og brevskabeloner eller gennem fokus på samspillet mellem tekst, grafik og layout. 

Ansøgning og kontakt  
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg jobbet her” senest den 14. august 2022. Spørgsmål besvares gerne af Maria Alzaga, på tlf. 7237 4806 eller specialkonsulent Maja Maria Rønsch på tlf. 7238 9218. Der kan indgå case, samt en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. 

Forventet tiltrædelsesdato er 1. oktober eller efter aftale. Vi forventer at afholde samtaler d. 19. august samt uge 24.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC).

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Din arbejdsplads er Ny Østergade 9-11, 4000 Roskilde.     

Vurderingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 14. august

Frist: 14. august

Info

Virksomhed
Vurderingsstyrelsen
Stillingsbetegnelse
Tekstforfatter
Kontakt
Maria Alzaga
Telefon: 7237 4806
Website
Indrykningsdato
15-07-2022
Ansøgningsfrist
14. august
Adresse
Vurderingsstyrelsen
Ny Østergade 9-11
4000 Roskilde

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.