Pressemedarbejder

Vurderingsstyrelsen
Vurderingsstyrelsen
Pressemedarbejder med skarp pen og strategisk mindset til Vurderingsstyrelsen
Motiveres du af pressehåndtering og rådgivning af ledere på et område med stor mediebevågenhed? Kan du vinkle komplekse sager med afsæt i høj forståelighed og politiske hensyn? Har du fingeren på nyhedspulsen, og kan du planlægge og eksekvere kommunikationsaktiviteter i en politisk styret organisation? Så er det måske dig, vi søger til ledelsessekretariatet i Vurderingsstyrelsen.

Dine arbejdsopgaver 
Som pressemedarbejder i Vurderingsstyrelsen bliver du en del af Ledelsessekretariatet, der understøtter direktionen ved at koordinere, sætte strategisk retning og sikre, at Folketingets, ministerens og ledelsens beslutninger når godt frem i hele organisationen.

Den nøjagtige opgaveportefølje bliver tilpasset dine kompetencer, men omfatter blandt andet: 

  • daglig håndtering af henvendelser fra journalister og interessenter, herunder betjening af pressetelefon og -postkasse
  • rådgivning og medietræning af medarbejdere og ledere i Vurderingsstyrelsen
  • planlægning og eksekvering af presseaktiviteter såsom pressemeddelelser, beredskaber og interviews i tråd med styrelsens overordnede mål og budskaber
  • samarbejde med såvel interne som eksterne parter om kommunikationstiltag, kampagner og lignende
  • overvågning af mediernes dækning af vurderings- og skatteområdet samt proaktiv ageren ud fra mediebilledet
  • planlægning og afvikling af møder med relevante interessenter
  • strategisk tilrettelæggelse af den eksterne kommunikation i samarbejde med kollegaer, chefer og på tværs af koncernen.


Foruden kollegaerne i Ledelsessekretariatet kommer du til at arbejde tæt sammen med styrelsesdirektøren samt kommunikations- og pressefolk i Skatteministeriets departement og på tværs af koncernens øvrige styrelser.

Din profil 
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse inden for kommunikation og politik, fx som journalist, cand.comm., cand.scient.pol. eller lignende. Vi forventer, at du har nogle års erfaring fra et større medie, en offentlig eller privat virksomhed, et kommunikationsbureau eller lignende. 

Du skal trives med mange opgaver og korte deadlines i en styrelse, hvor dagene sjældent ligner hinanden. Og du skal være klar på at tage ansvar inden for et bredt felt af opgaver. 

Du er hurtig til at sætte dig ind i komplekse problemstillinger, god til at skrive og sætter en ære i præcise formuleringer. Du er dygtigt til at formidle bredt og klæde andre på undervejs.

Endelig forudsætter stillingen, at du har politisk flair og gode samarbejdsevner med henblik på at indgå i et kontor med høje ambitioner, stor opbakning og godt humør.

Ansøgning og kontakt 
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket ’søg stillingen’ senest søndag den 29. november 2020. Vi forventer at holde samtaler torsdag den 3. december. Vi bruger en logik- og personanalyse ifm. en evt. 2. samtale. 

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Steffen Uglvig Jensen på telefon 72 37 04 28 eller pressemedarbejder Fie Vedsmand på telefon 72 37 52 45.

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst for enten journalister eller akademikere i staten (AC).  Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. 

Din arbejdsplads er placeret i Ny Østergade 9-11, 4000 Roskilde.  

Forud for ansættelse indhentes referencer og straffeattest.

Tiltrædelse 1. februar 2021. 

Vurderingsstyrelsen
’Vi sikrer, at boligejerne får en mere retvisende og gennemskuelig ejendomsvurdering’ 

Vurderingsstyrelsens opgave er at udarbejde mere retvisende og gennemskuelige offentlige vurderinger af grunde og ejendomme. Fremtidens vurderinger bliver baseret på nye og detaljerede data. Det skal sikre, at borgere og virksomheder kan have tillid til, at de bliver beskattet på et korrekt grundlag. Vores værdier er ansvar, udsyn, faglighed og samarbejde.   

Vi er en arbejdsplads med mange forskellige fagligheder. De er alle i spil i dagligdagen, hvor vi lægger vægt på et godt arbejdsmiljø og en stærk samarbejdskultur, hvor alle trives, tager ansvar og bidrager til den fælles opgave. Vi har et godt kollegaskab med en uformel omgangstone og vi tror på, at en fornuftig balance mellem arbejdsliv og privatliv giver motiverede og tilfredse medarbejdere. 

Vurderingsstyrelsen er en arbejdsplads i vækst, og vi har derfor løbende brug for nye, engagerede kolleger. 

Læs mere om Vurderingsstyrelsen på www.vurdst.dk  

Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. 

Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 29. november

Frist: 29. november

Info

Virksomhed
Vurderingsstyrelsen
Stillingsbetegnelse
Pressemedarbejder
Kontakt
Steffen Uglvig Jensen
Telefon: 7237 0428
Website
Indrykningsdato
13-11-2020
Ansøgningsfrist
29. november
Adresse
Vurderingsstyrelsen
Ny Østergade 9-11
4000 Roskilde

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.