PR-ansvarlig

Viaplay
Viaplay
PR-ansvarlig til Viaplay
2019 bliver et spændende år for Viaplay, der har store vækstambitioner. Vil du være med på vores rejse og sætte Viaplay og streaming højt på agendaen i pressen?

Vi leder efter en dygtig og kompetent PR-ansvarlig for Viaplay-brandet, som kan sikre fortsat stigende synlighed i medierne og være med til at udbygge kendskabet til Viaplay i endnu højere grad.


Om stillingen:
Som PR-ansvarlig for Viaplay har du lyst til og mod på at sætte barren højt. Du er ansvarlig for størstedelen af PR-indsatserne på Viaplay, og du kan udvikle og implementere PR-strategier og -planer for brandet, som understøtter den valgte forretnings- og marketingstrategi – og som du også selv eksekverer på. 

 

Du har dagligt og ugentligt tæt kontakt til nøgle-journalister og forstår at pitche vores gode historier ind. Af natur er du netværker og dygtig til at opbygge og fastholde relationer til vigtige medie-stakeholders. Du forstår samspillet og samarbejdet med presse og medier (af en bred genre). 

 

Du tænker i A-Z på indsatser og initiativer omkring brandet og vores lanceringer – som du sætter ild til i tæt samspil med den ansvarlige marketing-projektleder. Du producerer og distribuerer pressemeddelelser, når vi lancerer nye produkter, og når vi premierer med vores nye spændende titler af både egne store produktioner og vores film og serier.
 

Derudover kommunikerer du vores store eksklusive sports-rettigheder, som er en vigtig del af Viaplay. Det gør du i tæt samspil med vores dygtige og sports-passionerede kollegaer på TV3 Sport. Her kan nævnes Formel 1, de store fodbold-ligaer, NFL, boksning og golf mv.

 

Endelig får du ansvar for at drive vores PR-events, der knytter sig til vores lanceringer og premierer, så du må gerne tænke krøllet og kreativt, hvilket er i god tråd med vores kultur og dna, hvor vi prøver nye tilgange af.

 

Som PR-ansvarlig på Viaplay får du ansvar for:  

  • At udvikle og eksekvere PR-planer og -strategi, der understøtter den samlede strategi.
  • At udbygge det kvalificerede kendskab til Viaplay og sikre endnu mere synlighed til brandet. 
  • Du er PR-lead på lanceringer og premierer på Viaplay-indhold (egne produktioner, premium sport, film og serier).
  • At vinkle og proaktivt pitche vores gode historier af forskellig karakter til medierne.
  • At producere og distribuere pressemeddelelser. 
  • At være primærkontakt til nøgle-journalister og -redaktioner.
  • At medvirke til et stærkt samarbejde med Viaplays projektledere, redaktører og executive producers m.fl.

 

Om dig:
Du er fagligt ambitiøs på dit område og har en stor nysgerrighed og lyst til hele tiden at sætte barren højere. Både for dig selv og for den konkrete opgave, du arbejder på. Du er stærkt eksekverende og trives i en dagligdag med højt tempo. Du er altid klar til at tage fat – både i de mange forskellige dagligdagsopgaver og i større projekter på tværs af afdelinger og fagligheder. Du er derudover en udpræget teamplayer med godt humør og trives i en support-funktion, hvor du med din PR-kompetence bidrager til at spille marketing og forretningen endnu stærkere. Det vil være en fordel, hvis du har en interesse for sport, serier, dansk drama og reality. 

 

Du er selvkørende og trives i en kommerciel virksomhed og begår dig på tværs af en nordisk organisation med mange stakeholders.
 

Vi forventer, at du har følgende baggrund og kompetencer: 

  • Du har en relevant kandidatuddannelse (cand. merc. kom, cand. com, medievidenskab, IVK eller lign.).
  • Du har ca. fem års erfaring med lignende opgaver, gerne fra mediebranchen, en streamingtjeneste, underholdningsvirksomhed, abonnements-baseret virksomhed eller livsstilsbranchen.
  • Konkret erfaring med udvikling af og eksekvering af PR-strategier og -planer.
  • Erfaring med pitch af historier til medierne og er velbevandret i det danske medielandskab.
  • Er skrivende og dygtig til tekstforfatning på dansk og behersker engelsk i skrift og tale og kan samarbejde med vores kollegaer i Norden. 

 

Om os:
Du bliver en del af Nordic Entertainment Groups presseteam med reference til Head of Communications. Presseteamet løser en bred pallette af kommunikations- og presseopgaver på tværs af vores forretning og brands, som tæller TV3-kanalerne, Viaplay, Viafree og Viasat. Presseafdelingen er en del af Marketing & Communications-afdelingen. 

 

Du kommer som presseansvarlig for Viaplay til at arbejde tæt sammen med marketing-projektlederne på Viaplay-brandet og ligeledes Program-afdelingen, redaktører og Executive producers på Viaplay. Du skal være selvkørende, men vi lover dig et stærkt team af dygtige PR-professionelle, som du kan have daglig faglig sparring med.

 

Vi tilbyder

  • En hverdag i et kommercielt og resultatorienteret mediehus
  • En uformel kultur med gode kolleger og godt humør
  • Løn efter kvalifikationer

 

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte HR Consultant Sarah Vestereng på 41 78 25 53 eller Head of Communications Mette Christiansen Barnes på 41 78 25 00. Ansøgningsfristen er d. 17. februar, men send din ansøgning i dag, da vi behandler ansøgninger løbende.

 
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 17. februar

Frist: 17. februar

Info

Virksomhed
Viaplay
Stillingsbetegnelse
PR-ansvarlig
Kontakt
Sarah Vestereng
Telefon: 41 78 25 53
Website
Indrykningsdato
24-01-2019
Ansøgningsfrist
17. februar
Adresse
Viaplay
Strandlodsvej 30
2300 København S

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.