Kommunikationskoordinator

Vallensbæk Kommune
Vallensbæk Kommune
Er du den fødte kommunikationsrådgiver og har du flair for koordination?
Nyder du at være tovholder på mange projekter – både egne og andres - og stå for koordineringen af dem. Skriver du bedre end de fleste – fængende og hurtigt? Og er du udadvendt - og kommer godt ud af det med de fleste? Så er du måske Vallensbæk Kommunes nye kommunikationskoordinator (barselsvikariat).
Som vores nye kollega får du en travl og spændende hverdag, hvor du bliver en ankerperson på kommunikationsområdet, som i dag består af fire personer, hvor du bliver den femte. Det er derfor vigtigt, du har bred kommunikationsfaglig erfaring og er fortrolig med både web, intranet og intern kommunikation, sociale medier, presse, design, tryksager, formidling og ikke mindst intern rådgivning. 
 
Du skal have flair for de overordnede opgaver med at koordinere, tænke strategisk og organisatorisk samt yde kommunikationsrådgivning. Samtidig skal du have lyst til de daglige, praktiske kommunikationsopgaver, og du skal have skrive-håndværket i orden.
 
Om opgaverne
Du skal kunne lide en travl hverdag med en telefon, der ofte ringer, og folk der kommer forbi med alskens ideer og forespørgsler – for alt er jo kommunikation! Der skal holdes snor i vores publiceringsplan, koordineres opgaver i kommunikationsteamet og du skal implementere og udarbejde kommunikationsplaner.  
 
Du skal:
  • Være faglig koordinator for kommunikationstemaet
  • Håndtere pressen
  • Yde support og rådgivning til centerchefer i hele kommunen
  • Kvalitetssikre det generelle kommunikationsarbejde
  • Være god til at samarbejde

Faglige kvalifikationer
  • Du har en uddannelse inden for kommunikation; fx journalist, cand.comm., cand.mag i medievidenskab eller lignende
  • Du må meget gerne have erfaring fra den kommunale verden
  • Du har solid kommunikationserfaring – og er opdateret med den nyeste viden om medier og hele mediebilledet
  • Du kan bruge de sociale medier, hjemmeside, trykte medier og intranet i praksis og som strategisk værktøj til at nå vores mål
  • Du er en dygtig skriver, der kan levere dit budskab hurtigt klart og letforståelig
  • Du er en udpræget holdspiller, der er indstillet på at arbejde i et dynamisk team, hvor vi hjælper hinanden og tager ansvar for vores opgaver.
Vi har noget, vi kalder ”Vallensbæk-ånden”. Den handler om, at vi er en mindre kommune med en flad og borgernær struktur, hvor der ikke er så langt fra tanke til handling – og heller ikke fra rådhus til borger.
 
Derfor er det vigtigt, at du også er en aktiv, positiv, iderig og udadvendt person, der har situationsfornemmelse og respekterer vores klassiske værdier.
 
Du kan læse mere om vores organisation og om vores forventninger til dig i vores medarbejdergrundlag her.
 
Om Direktionscentret
Kommunikationsteamet er en del af Direktionscentret, men i det daglige vil du komme til at samarbejde med kolleger på tværs af hele rådhuset og resten af kommunen. 
 
I direktionscentret er vi i alt 22 medarbejdere. Ud over kommunikationsteamet består centret af en personaleafdeling og et sekretariat, der varetager juridiske opgaver og sekretariatsbetjening af kommunalbestyrelsen og de politiske udvalg, borgmesteren og direktionen.

I centret lægger vi vægt på at have et rigtig godt arbejdsmiljø, hvor vi kan lide hinanden og supplerer hinanden - og løser opgaver i fællesskab, når det kræves.  Sammen med vores resultatorienterede tilgang til opgaverne og vægtningen af den gedigne kvalitet og den gode service gør det centret til en rigtig interessant og velfungerende arbejdsplads.
 
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er et barselsvikariat på fuld tid og lønnen fastsættes på baggrund af dine kvalifikationer. Vi tilbyder også en god pension.
 
Du må forvente at deltage i arrangementer og møder uden for almindelig arbejdstid. Til gengæld er Vallensbæk Kommune en god og familievenlig arbejdsplads med stor fleksibilitet, så det er muligt at balancere arbejde og fritid.
 
Vi ser frem til at byde dig velkommen den 1. april 2019.
 
Ansøgning
Ansøgningsfristen er den 17. februar 2019. Vi holder første samtalerunde den 20. februar 2019, og anden samtalerunde vil være den 25. februar 2019. Du søger stillingen elektronisk.
 
Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål og vil vide mere om stillingen, så er du velkommen til at kontakte kommunikationsansvarlig Ida Mørch på 6136 9492 eller på e-mail imm@vallensbaeek.dk
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 17. februar

Frist: 17. februar

Info

Virksomhed
Vallensbæk Kommune
Stillingsbetegnelse
Kommunikationskoordinator
Kontakt
Ida Mørch
imm@vallensbaeek.dk
Telefon: 6136 9492
Website
Indrykningsdato
01-02-2019
Ansøgningsfrist
17. februar
Adresse
Vallensbæk Kommune
Vallensbæk Stationstorv 100
2665 Vallensbæk

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.