Kommunikationskonsulenter

Vallensbæk Kommune
Vallensbæk Kommune
Vallensbæk Kommune søger to multifunktionelle kommunikationskonsulenter
Vi har en vision i Vallensbæk Kommune om at skabe den bedste hverdag for vores borgere – og en rigtig god arbejdsplads for vores medarbejdere. Det vil vi gerne fortælle andre meget mere om – og selv understøtte i hverdagen med god kommunikation.

Derfor søger vi nu to kommunikationskonsulenter til et nyt kommunikationsteam, der skal bidrage til at skabe sammenhæng i kommunens overordnede budskaber, visioner og ikke mindst vores udviklingsstrategi. Du skal kunne lidt af hvert og kunne kommunikere budskaberne både internt og eksternt.

Som vores nye kollega får du en travl og spændende hverdag med masser af udfordringer og gode udviklingsmuligheder. Vi arbejder tæt sammen med ledere og medarbejdere i hele kommunen samt borgmesteren og direktionen. Derfor skal du være stærk i relationer, have en god situationsfornemmelse og være optaget af at spille andre gode.

Kommunikationsteamet løfter bl.a. følgende opgaver: presse, kommunalt magasin, web, sociale medier, intranet og intern kommunikation, design, tryksager, formidling og ikke mindst intern rådgivning.

Om dig
Du er en dygtig formidler. Du har fokus på borgeren, forståelse for kommunens kerneopgaver og kan begå dig i en politisk ledet organisation. Du er god til at skabe relationer og forstår at samarbejde med mange forskellige fagligheder.

Helt konkret søger vi en kollega, som kan:

  • Give kommunens medarbejdere og ledere sparring og rådgivning i forhold til de daglige kommunikationsudfordringer

  • Skrive godt, præcist og klart – uden at gå på kompromis med den faglige substans

  • Bidrage til vores sociale medier

  • Udarbejde nyheder til hjemmeside og sociale medier

  • Skrive artikler til Vallensbæk NU

  • Planlægge, udføre og rådgive om kommunikationsprocesser i forbindelse med større events, møder og arrangementer

  • Tage et godt foto og optage en video. Du har en god visuel fornemmelse


Herudover er du imødekommende og løsningsorienteret.

Vi forestiller os, at du har en baggrund som eksempelvis cand.comm., cand.mag., journalist eller måske har du en anden kommunikationsfaglig uddannelse. Det er en fordel, hvis du har kendskab til det kommunale område.

 

Om os
Du vil blive en del af et nyt hold og kan være med til at sætte dit eget præg på samarbejdet og teamets opbygning. Lige nu består teamet af kommunikationschefen, en grafiker og en studentermedhjælper og altså dig og en mere, der starter samtidig.

Kommunikationsteamet er en del af Direktionscentret, men i det daglige vil du komme til at samarbejde med kolleger på tværs af hele organisationen – lige fra hjemmeplejen, over skoler og dagtilbud til Vej & Park og medarbejderne på rådhuset. 

Ud over kommunikationsteamet består centret af en personaleafdeling og et sekretariat, der varetager juridiske opgaver og sekretariatsbetjening af kommunalbestyrelsen og de politiske udvalg, borgmesteren, direktionen.

Vi er en dynamisk organisation, hvor vi hjælper hinanden og tager et fælles ansvar for vores opgaver.

I centret lægger vi vægt på at have et godt arbejdsmiljø, hvor vi kan lide hinanden, og hvor vi supplerer hinanden og løser opgaver i fællesskab, når det kræves.

Sammen med vores resultatorienterede tilgang til opgaverne, vægtningen af den gedigne kvalitet og den gode service gør det centret til en rigtig interessant arbejdsplads.

Du kan læse mere om vores organisation og om vores forventninger til dig i vores medarbejder- og ledelsesgrundlag her.

Vi tilbyder

  • Gode og hjælpsomme kolleger, der vil samarbejde med dig om de bedste løsninger

  • Et udfordrende job med gode faglige og personlige udviklingsmuligheder, hvor du har mulighed for at påvirke dine arbejdsopgaver

  • Stor frihed i opgaveløsningen og en fleksibel tilrettelæggelse af dit arbejde, der kan sikre dig en god balance mellem dit arbejdsliv og privatliv

  • En arbejdsplads som vi kan li’ at være på

 

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er til besættelse senest pr. 1. oktober 2022.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst. Du får arbejdsplads på Vallensbæk Rådhus, lige ved siden af Vallensbæk Station. Vi har også gode parkeringsmuligheder.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos kommunikationschef Rasmus Øhlenschlæger 20596481 eller stabschef Malene Benson, på 27274040.

Ansøgningsfrist
Der er ansøgningsfrist 14. august 2022

Vi forventer at afholde 1. samtale den 22. august 2022 og 2. samtale den 24. august 2022.

Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 14. august

Frist: 14. august

Info

Virksomhed
Vallensbæk Kommune
Stillingsbetegnelse
Kommunikationskonsulenter
Kontakt
Rasmus Øhlenschlæger
Telefon: 2059 6481
Website
Indrykningsdato
04-07-2022
Ansøgningsfrist
14. august
Adresse
Vallensbæk Kommune
Vallensbæk Stationstorv 100
2665 Vallensbæk Strand

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.