Social Media Manager

UNICEF
UNICEF
Kreativ Social Media Manager - for alle verdens børn
Vil du være med til at gøre en forskel for alle verdens børn og er du en af Danmarks bedste til at skabe indhold, udvikle kreative ideer og drive engagement på sociale medier? Er du initiativrig, handlekraftig og kan du anspore dialog og samtale om aktuelle dagsordner og UNICEFs arbejde? Så er dette måske stillingen for dig.
UNICEF Danmark søger en Social Media Manager, der har konkret erfaring med at udvikle digitalt indhold og drive kreative processer. Du vil blive ansvarlig for at realisere vores mål for vækst i volumen og engagement på navnlig Facebook. I samarbejde med dine kolleger i vores kommunikationsafdeling, i vores privatfundraising-team og på tværs af huset skal du udvikle overbevisende indhold i tekst og billeder, skabe kampagner og nedslag, der effektivt engagerer modtagerne og understøtter UNICEFs mål.  
 
Profil og ansvarsområder
Vi leder ikke efter en hvilken-som-helst Social Media Manager, men derimod én der har sin faglighed - og professionelle interesse - indenfor for arbejdsfeltet på tværs af community management, kreativ udvikling af indhold og koncepter og indenfor digital markedsføring.  

Du er en kommercielt tænkende profil, der både kan få den skæve, kreative idé og også selv i høj grad føre den ud i livet i praksis. Det betyder, at du sandsynligvis kan arbejde i photoshop, når du hurtigt skal tilrette dit opslag til det rette format, eller visualisere en af dine mange indholdsideer. Du kan formentlig også sætte annoncering op i Facebooks Business Manager. Dine primære ansvarsområder vil være:
 
  • Kanalansvarlig for Facebook og Instagram.
  • Konceptudvikle på kreative digitale kampagner og greb.
  • Skabe engagerende indhold til sociale medier; både få ideen og i mange tilfælde på dag-til-dag niveau selv føre det ud i livet i praksis, selvfølgelig i dialog med dine kollegaer og leder.
  • I samarbejde med privatfundraising-teamet at supportere og videreudvikle fundraisingaktiviteter ift. rekruttering af digitale leads, hvervning af nye donorer og skabe et ”mersalg” til vores eksisterende støtter på de sociale medier; bidrage til, at vi når UNICEFs digitale KPI’er.
  • Deltage i udviklingen og implementeringen af tværgående sociale medie og digitale marketing strategier og bistå ledelsen i at træffe gennemtænkte beslutninger omkring den digitale strategi.
  • Udvide UNICEF Danmarks digitale univers og øge engagementet på tværs af platforme; Gennem systematiske tests udvikle og optimere vores opslag på de sociale medier med fokus på forbedrede CTA; udvikle nye ideer til engagerende indhold og kampagner, i tæt samarbejde med kolleger i mediegruppen, i kampagne-teamet og andre teams samt UNICEF-kolleger og kontorer i andre lande.
  • Være med til at udvikle UNICEFs integrerede kampagner på de digitale kanaler i tæt samarbejde med kollegaer og øge indtjeningen og kendskabet til disse kampagner.
  • Anvende digitale influenter til at skabe øget synlighed om vores budskaber, kampagner og indhold på sociale medier; anvende sociale medier til at understøtte vores brand-arbejde. 
  • Sammen med kollegaer i mediegruppen og i privatfundraising-teamet at udvikle målrettet kommunikation på de sociale medier og digitale kanaler der skal øge loyaliteten blandt UNICEFs mange faste månedlige bidragsydere.
  • Overvåge og moderere sociale mediekanaler (vi har en studentermedhjælper der hjælper med moderation); gøre opmærksom på potentielle kriser og muligheder for at skabe engagerende indhold, kuratere brugernes indhold eller newsjacke mediedagsordner.
  • Identificere nye digitale værktøjer og best practices og afsøge mulighederne for, hvordan disse kan udnyttes mest effektivt til at øge engagementet og indtjeningen blandt vores støtter; I takt med udviklingen løbende afprøve nye muligheder for marketing og fundraisingindsatser på de sociale medier
  • Arbejde tværgående med grafiske kollegaer, videoproducent og projektledere mhp. at producere visuelt indhold, infografik der understøtter vores digitale kampagner og forretningen.
  • Supportere andre teams og kolleger i deres daglige digitale indsats, kreativ udvikling af kampagner, herunder følge aktiviteterne hos andre NGO’er og relevante spillere, mv.

Erfaringer og kompetencer
Den ideelle kandidat til stillingen som Social Media Manager har følgende erfaringer og kompetencer:
 
  • Mindst fem års erfaring med arbejde på kreativt bureau, for en NGO, medievirksomhed eller større organisation/virksomhed med sociale medier, digital marketing og konceptudvikling som det centrale
  • Erfaring med at udvikle og implementere digitale marketing strategier; Forståelse for digitale fundraising strategier; Stærkt kendskab til brugernes adfærd på sociale medier
  • Dokumenteret talent for at skrive og redigere engagerende tekster til sociale medier, samt evne til at skrive fejlfrit under korte deadlines
  • Et godt visuelt øje; du ved, hvilke billeder, der virker engagerende og fængende på sociale medier, og kan ideelt set også selv redigere dem på basalt niveau i photoshop
  • Superbruger på et bredt udvalg af sociale medier, navnlig Facebook, som du bliver kanalansvarlig for
  • Kan konceptudvikle, planlægge og gennemføre nye ideer og er god til at videregive/dele viden og kompetencer
  • Kvalifikationer inden for projektledelse og/eller kapacitetsopbygning og træning er et plus
  • Erfaring med at arbejde med bureauer er et plus
  • Engelsk på højt niveau i skrift og tale er en forudsætning
  • Uddannelse formentlig inden for kommunikation, marketing og/eller journalistik

Som kollega leder vi efter en person, der er initiativrig. Du er handlekraftigt, sætter ting i værk og drives af at nå i mål. Du er energisk, selvkørende og resultatorienteret. Vi har en uformel omgangstone på arbejdspladsen og leder efter en kollega, der har humor og trives godt med at arbejde tæt sammen med kolleger med andre kompetencer end dig selv.
 
Ansøgningsfrist og kontakt
Ansøgningsfristen er mandag den 21. oktober 2019. Vi forventer at afholde samtaler den 24. oktober, og en eventuel 2. samtale forventeligt den 28. oktober. Løn- og ansættelsesvilkår efter aftale og på danske vilkår. For spørgsmål og yderligere oplysninger, kontakt Mediechef Christian Sophus Ehlers på 26 71 78 84 eller på e-mail cehlers@unicef.dk.

UNICEF er den organisation, som verdens lande har sat i spidsen for at sørge for, at børn klarer sig i livet. Rammen er FN’s Børnekonvention, og hele indsatsen afhænger af frivillige bidrag. UNICEF bygger bro mellem akut og langsigtet, bæredygtig hjælp. Gennem 70 år har vi vist resultater, så flere børn i dag overlever, får en uddannelse og vokser op i sikkerhed. I 190 lande og territorier.
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 21. oktober kl. 8.00

Frist: 21. oktober kl. 8.00

Info

Virksomhed
UNICEF
Stillingsbetegnelse
Social Media Manager
Kontakt
Christian Sophus Ehlers
cehlers@unicef.dk
Telefon: 26 71 78 84
Website
Indrykningsdato
10-10-2019
Ansøgningsfrist
21. oktober kl. 8.00
Adresse
UNICEF
Marmorvej 51
2100 København Ø

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Kursus

Uddannelse: Rådgiver i intern kommunikation

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.