Brand manager

TV2 Play
TV2 Play
Brand manager til TV2 Play
TV 2 søger en dygtig digital og kommunikationsstrategisk Brand Manager til én af landets største streamingtjenester TV 2 PLAY. Som Brand Manager kommer du til at spille en vigtig rolle i at sikre TV 2 PLAY en stærk position på mediemarkedet

Positionen
Som Brand Manager for TV 2 PLAY kommer du med relevante digitale indsigter og besidder en stor kommunikationsstrategisk tyngde kombineret med flair for projektledelse. Det bliver din rolle at udvikle marketingplaner og kampagner for det indhold, der udspringer fra TV 2 PLAY og derigennem styrke positioneringen af TV 2 PLAY.

Helt konkret kommer du til, at:

  • sikre eksekvering af husets brandstrategi for TV 2 PLAY
  • udvikle den rette struktur og workflow for support af TV 2 PLAY-aktiviteterne
  • være ansvarlig for TV 2 PLAYs marketingplan, kampagneprioriteter og budgetstyring
  • bruge din kommercielle erfaring til at sikre målfokus og stram opfølgning på bl.a. trafik-, abonnements-, og seertalsmål
  • udvikle kampagnestrategier for vores program- og brandingkampagner
  • lægge medieplaner i samarbejde med TV2s medierådgiver, hvor alle husets egne platforme, eksterne medier og sociale medier spiller optimalt sammen
  • projektstyre kampagnearbejdet fra A-Z
  • skrive kreative briefs og foretage briefing af kampagneteamet
  • sikre, at alle kampagneelementer er på brief og på brand
  • motivere og inspirere dit kampagneteam, som består af flere forskellige faggrupper
  • arbejde med aktualitet på dag til dag basis

Som Brand Manager for TV 2 PLAY bliver du en del af TV 2s brandingteam på ti faste medarbejdere, og du vil dertil få samarbejdspartnere både internt i huset såvel som i produktionsmiljøet.

Din Profil
Du kommer med en marketing- eller kommunikationsuddannelse og har en baggrund indenfor brand management og projektledelse af marketinginitiativer. Du har tidligere erfaring med arbejde som strategisk planner, Brand Manager eller lignende, og det ligger til din natur at tænke digitale og sociale medier ind i dine projekter.

Som person er du playmakeren, der med stærke samarbejdsevner, formår at bevare overblikket og hurtigt finder en ny vej, når den første viser sig at være en blindgyde.

Du er derfor en hands-on person, som får tingene til at ske. Du er en holdspiller ind til benet, men føler dig samtidig godt tilpas med at sidde for bordenden og slå en streg i sandet, når det er nødvendigt.

Du kommer dertil med en solid brandstrategisk styrke og evne for kommerciel tænkning samtidig med, at du har relevante indsigter i mediebranchen, digital medieadfærd og content marketing. Det er et stort plus, hvis du har konkret erfaring med streamingmarkedet og med at navigere i et mediehus med mange interesser.

Det er derfor relevant, at du er robust og kan stå distancen, og samtidig er imødekommende og besidder respektfulde samarbejdsevner og forståelse for andres holdninger.

Hos TV 2 er ambitionerne høje, og det er vigtigt, at du er klar til at matche niveauet, og at du kan se dig selv i et dynamisk mediehus, der opererer i en omskiftelig medievirkelighed.

Om TV 2

TV 2 DANMARK er en medievirksomhed med digitale ambitioner og en mangeårig, stærk position på det danske tv-marked. Virksomheden driver public service-kanalen TV 2 og nichekanalerne TV 2 ZULU, TV 2 CHARLIE, TV 2 FRI, TV 2 NEWS og TV 2 SPORT, og samlet set er kanalfamilien Danmarks mest populære.

Streamingstjenesten TV 2 PLAY er virksomhedens digitale betalingsunivers, mens tv2.dk og apps er TV 2s frit tilgængelige platforme. På tværs af kanaler og platforme har TV 2 kontakt med over 80 procent af danskerne i løbet af en uge. TV 2 driver public servicevirksomhed på et kommercielt grundlag, og årsomsætningen på ca. 2,8 milliarder kroner udgøres af både reklame- og abonnementssalg. TV 2 har omkring 1200 ansatte og hovedkontor i Odense.

TV 2s vision er at engagere danskere og sikre kvalitetsindhold i en omskiftelig medievirkelighed, hvilket gøres ved at tage fat i nære og relevante emner i varierede dokumentarer og livsstilsprogrammer. TV 2 har skabt store fælles oplevelser med blandt andet fiktion som eksempelvis ’Badehotellet’, dækning af store sportsbegivenheder som OL samt velgørenhedsarrangementer som Knæk Cancer.

Interesseret? 
Holm Marcher & Co. står for rekrutteringen. Hvis du ønsker at ansøge eller vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Jesper Christiansen på mobil +45 2020 3736 eller på mail: jc@holmmarcher.dk.

Ansøgningsfrist:

Løbende
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 5. marts

Info

Virksomhed
TV2 Play
Stillingsbetegnelse
Brand manager
Kontakt
Jesper Christiansen
jc@holmmarcher.dk
Telefon: +45 20203736
Website
Indrykningsdato
05-02-2019
Ansøgningsfrist
5. marts
Adresse
TV2 Play
Teglholm Allé 16
2450 København SV

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.