Kommunikations- og pressekonsulent

Styrelsen for Patientsikkerhed
Styrelsen for Patientsikkerhed
Dygtig kommunikations- og pressekonsulent til Styrelsen for Patientsikkerhed
Bliver dit smil lidt bredere, når arbejdspulsen kommer i vejret? Kan du skrive skarpt, tænke strategisk og holde snor i store og små projekter, så de kommer sikkert i mål? Og vil du være med til at skabe et godt og trygt sundhedsvæsen for både patienter og personale? Så er du måske vores nye kollega i Styrelsen for Patientsikkerhed.

Om Kommunikation & Presse
Du bliver en del af styrelsens kommunikations- og pressesektion i Ledelsessekretariatet på Islands Brygge. Du får seks kolleger, der arbejder praktisk og strategisk med ekstern og intern kommunikation i form af presse, web og sociale medier.

Dine arbejdsopgaver

  • Håndtere pressehenvendelser og stå for koordinering og budskabsudvikling med talspersoner
     
  • Projektledelse af interne og eksterne kommunikationsprojekter
     
  • Se de gode historier og få dem ud over kanten – i landsdækkende medier og fagblade såvel som på hjemmeside, intranet og SoMe
     
  • Samarbejde med resten af teamet om at få store og små praktiske opgaver fra hånden i en travl hverdag
     

Din uddannelse og erfaring
Du har en uddannelse på kandidatniveau inden for et samfundsfagligt, humanistisk eller journalistisk område.

Derudover forventer vi, at du har erfaring med strategisk kommunikation, pressehåndtering og projektledelse. Om det er fra et bureau eller en offentlig eller privat organisation er underordnet. Det er dine idéer og din evne til at eksekvere dem sammen med andre, der er det afgørende.

Erfaring fra sundhedsområdet er en fordel.

Dine personlige kvalifikationer
Vi lægger vægt på, at du:

  • er servicemindet og kan eksekvere hurtigt og præcist i samarbejde med både dine kolleger i Kommunikation & Presse samt med resten af organisationen,
     
  • er struktureret, har et godt overblik og formår at sikre fremdriften i dine opgaver i en travl hverdag med mange bolde i luften,
     
  • har næse for strategi og en god forståelse af komplekse politiske og samfundsmæssige problemstillinger,
     
  • kan udforme skarpe budskaber med øje for, hvad der rører sig blandt organisationens mange interessenter,
     
  • har fremragende sproglige kvalifikationer i skrift og tale og kan formidle et komplekst fagligt budskab kort, præcist og enkelt.
     

Derudover er du socialt anlagt, ser en selvstændig værdi i at opnå resultater i fællesskab, evner at holde mange bolde i luften og lægger en ekstra arbejdsindsats, når det gælder.

Vi tilbyder
Et meningsfuldt arbejde i en spændende organisation med høj faglighed, mange interessenter og stor offentlig bevågenhed. Du vil få søde og engagerede kolleger og mulighed for at arbejde med komplekse sager, der har stor betydning for mange menneskers liv og hverdag.

Løn og ansættelsesvilkår
Du vil blive ansat efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation eller i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Dansk Journalistforbund.

Kontakt os gerne  
Du kan få mere at vide om jobbet ved at kontakte kommunikations- og pressechef Christian Lehmann på tlf. 26 80 40 26.

Vil du være vores nye kollega?
Klik på ”søg jobbet her” og send os din ansøgning vedhæftet CV og relevante eksamensbeviser. Vi forventer at afholde samtaler i uge 16.

Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 20. april

Info

Virksomhed
Styrelsen for Patientsikkerhed
Stillingsbetegnelse
Kommunikations- og pressekonsulent
Kontakt
Christian Lehmann
Telefon: 2680 4026
Website
Indrykningsdato
07-04-2021
Ansøgningsfrist
20. april
Adresse
Styrelsen for Patientsikkerhed
Islands Brygge

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.