Kommunikationschef

Socialforvaltningen
Socialforvaltningen
Kommunikationschef til Socialforvaltningen i Københavns Kommune
Brænder du for klar kommunikation til udsatte og sårbare borgere, fx forældrene til et barn med handicap, der har brug for træning eller en udsat ung? Så er stillingen som kommunikationschef i Socialforvaltningen i København måske noget for dig. Vi søger en ambitiøs og initiativrig kommunikationschef, der kan sætte klare mål for kommunikationen og omsætte den til handling på et område, der gør en forskel for borgerne i København.
I Socialforvaltningen (SOF) arbejder vi ud fra en socialstrategi, der skal sikre et godt, meningsfuldt og værdigt liv for byens borgere med særlige behov. Det er din opgave at være med til at understøtte strategien gennem målrettet og effektiv kommunikation til medarbejdere og borgere.
 
Forvaltningen har mere end 200 arbejdspladser, der spænder fra botilbud til myndighedsenheder. Du skal kunne rådgive direktion og chefer om god forandringskommunikation og sætte i gang i initiativer, der skaber fælles retning for medarbejderne. Du skal desuden i tæt samarbejde med pressechefen fortælle de gode historier om forvaltningens sociale arbejde internt og eksternt.
 
Som kommunikationschef i Socialforvaltningen er du hele forvaltningens kommunikationschef, og du skal mestre balancen mellem det langsigtede strategiske perspektiv og det daglige kommunikationsarbejde. Du vil indgå i tæt samarbejde med både ledere og medarbejdere, direktionen og borgmesteren. Som kommunikationschef er det derfor vigtigt, at du er synlig i hele organisationen, og at du vægter et tæt og konstruktivt samarbejde med forvaltningens decentrale enheder højt.  
 
Du skal som kommunikationschef være med til at opbygge et nyt administrativt fællesskab for kommunikation med syv kommunikationskonsulenter og en student. Teamet får ansvaret for bl.a. forvaltningens websider, nyhedsbreve, intranet og kampagner, understøttelse af borgercentrenes kommunikationsbehov, herunder arbejdet med god borgerkommunikation, samt employer branding mhp. rekruttering og fastholdelse. Arbejdet vil være organiseret omkring en partnermodel, hvor dine medarbejdere er udgående.
 
De syv af medarbejderne kommer fra centrale kontorer og borgercentre og rykker ind teamet samtidig med, at du starter. Du skal derfor have lyst til at stille dig i spidsen som faglig leder for et nyt hold, hvor det er din opgave at fordele opgaveporteføljen, udvikle nye arbejdsgange for samarbejdet med resten af forvaltningen, sikre medarbejdernes kompetenceudvikling – og dermed sætte en ny faglig standard for, hvordan vi kommunikerer i SOF.
 
Det er en forudsætning, at du er en velskrivende, kreativ og inspirerende kommunikatør og god til at tænke nyt. Du skal kunne omsætte komplekst fagligt stof til forståelig kommunikation og have et godt blik for visuel og kreativ formidling. Du skal naturligvis trives med være faglig leder og være god til at prioritere dine og kommunikationsteamets opgaver, så I overholder deadlines og får skabt resultater. Derudover er det afgørende, at du har en stor arbejdskapacitet og også selv kan levere skriftlige produkter af høj kvalitet.
 
Vi lægger vægt på, at du  
  • har erfaring fra et lignende job – gerne i en politisk styret organisation  
  • kan sætte en klar retning på forvaltningens kommunikation  
  • har stærke kompetencer inden for kommunikationsarbejde på flere platforme og medier, herunder gerne konkret erfaring med god kommunikation til borgerne  
  • er god til at samarbejde med mange forskellige mennesker og fagligheder  
  • er villig til at gå forrest – også med rugbrødsarbejdet  
  • er i stand til at eksekvere på forvaltningens strategiske prioriteter  
  • kan prioritere indsatsen for både dig selv og teamet – og sikre, at projekter kommer i mål    
 
Om forvaltningen  
Københavns Kommunes Socialforvaltning er landets største Socialforvaltning med over 6.700 medarbejdere. Vi har kontakt til over 40.000 københavnere med særlige behov, og vores mål er, at København skal være en by med plads til alle – også københavnere med særlige behov. Det administrative fællesskab for kommunikation er en del af Ledelsessekretariatet. Teamet sidder på Københavns Rådhus.
 
Løn- og ansættelsesvilkår  
Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst og kvalifikationer.  
 
Forventet tiltrædelse 1. maj 2020. Din arbejdsplads vil være Københavns Rådhus.  
 
Yderligere information  
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Emil Dyred på 2494 7658.  
 
Du kan læse mere om Københavns Kommune og Socialforvaltningen på https://www.kk.dk/sof
 
Søg stillingen via nedenstående link senest onsdag den 4. marts 2020  
Ansættelsessamtaler finder sted i uge 10 og uge 11. Ansøgerne vil blive stillet en opgave i forbindelse med samtalerne.
 
 
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 4. marts

Info

Virksomhed
Socialforvaltningen
Stillingsbetegnelse
Kommunikationschef
Kontakt
Emil Dyred
Telefon: 2494 7658
Website
Indrykningsdato
11-02-2020
Ansøgningsfrist
4. marts
Adresse
Socialforvaltningen
Bernstorffsgade 17
1577 København V

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.