Konsulent til adfærdskommunikation

Skattestyrelsen
Skattestyrelsen
Konsulent til strategisk interessenthåndtering og adfærdskommunikation
Er du den, der ubesværet kan drible mellem kommunikation til branche- og interesseorganisationer og til borgere og virksomheder? Har du god erfaring på kommunikationsområdet, og formår du at tænke på tværs af indsatser og kanaler, når der er behov for det? Så har vi et rigtig godt job til dig i Skattestyrelsen.

Dine arbejdsopgaver
Vi er i fuld gang med at udvikle vores kommunikation til branche- og interesseorganisationer og til borgere og virksomheder og har derfor brug for dig, der kan arbejde på begge områder. Du kommer bl.a. til at arbejde med at:

  • styrke samarbejdet med branche- og interesseorganisationer på tværs af Skattestyrelsen

  • medvirke til at implementere Skattestyrelsens interessentstrategi

  • kommunikere om kampagner og lovændringer mv., der har konsekvenser for branche- og interesseorganisationers medlemmer

  • kvalitetssikre og udvikle Skattestyrelsens breve og mails

  • sætte dig ind i komplekst stof og formidle det i et lettilgængeligt sprog

  • give kommunikationsrådgivning og -sparring til vores samarbejdspartnere i Skattestyrelsen.

Din arbejdsdag vil typisk være præget af en stor kontaktflade både internt og eksternt, og dagene er ofte alsidige. Dvs. at der kan ske ting, der betyder, at du skal være klar til at smide alt, hvad du har i hænderne, og den uforudsigelighed skal du trives med. Dette gælder også i forhold til, at du vil være tilknyttet to teams i vores kontor, som du får dine opgaver fra, og der vil skiftevis være mere brug for dig i det ene eller det andet team.

 

Hvem er du?
For os er det ikke så vigtigt, hvilken uddannelse du har – du kan være kommunikationsuddannet - du kan også have en samfundsfaglig eller skatte-/afgiftsfaglig uddannelse. Din erfaring og baggrund tæller mere, og du kan fx være ansat i en interesseorganisation, privatansat eller i en offentlig myndighed. Det vigtigste er, at du har erfaring med at arbejde med kommunikation både på det strategiske plan og det udførende og meget gerne også i forhold til branche- og interesseorganisationer.

Du skal have et stort, personligt drive og se mulighederne i at arbejde med kommunikation rettet mod flere forskellige målgrupper på meget forskellige kanaler, og som alligevel hænger godt sammen. Du skal have lyst til både den daglige drift og at arbejde strategisk med at udvikle både vores interessenthåndtering og vores direkte kommunikation til borgere og virksomheder. Vi har hele Danmark som målgruppe, så der er stort fokus på vores arbejde og dermed også behov for viden om segmentering.

 

Dit nye arbejdssted
Du vil blive ansat i Direkte Kommunikation, hvor du får 18 engagerede og kompetente kolleger. Vi har et tæt og stærkt samarbejde med resten af organisationen. Kontoret består af tre teams – et SPIR team (strategiske partner- og interessentrelationer), et Godt Sprog team (sproglig og kommunikationsfaglig rådgivning og kvalificering af breve og mails) og et udsendelsesteam (udsendelsesprocesser, koordinering og digital post). Du vil være fast tilknyttet de første to, men mange opgaver går af natur på tværs af teams og kontorer.

Kerneopgaven i kontoret er at koordinere, udvikle og arbejde med Skattestyrelsens direkte kommunikation til borgere, virksomheder og interesseorganisationer. Vi redigerer og skriver breve, nyhedsbreve og mails og arbejder med adfærdskommunikation, uanset om der er tale om service- og vejledningstekster eller juridisk bindende tekster, og vi er løbende involveret eller drivende på en række andre udviklings- og kommunikationsprojekter. Kontoret har en stor intern berøringsflade til skattefaglige kontorer, vejledningsenheder, sagsbehandlere, jurister, forretningsudviklere og it-systemejere.

Direkte Kommunikation er sammen med to andre kommunikationskontorer, Design & Digital samt Kampagner & Adfærd, placeret i afdelingen Virksomhedsvejledning under fagområdet Borger- og Virksomhedskontakt i Skattestyrelsen.

Kommunikationskontorerne er udførende på opgaver på tværs af alle fagområder i Skattestyrelsen og har til formål at bidrage til højere regelefterlevelse hos borgere og virksomheder, så de møder en sammenhængende og professionel kommunikation, der gør det lettere at indberette og betale korrekt skat og afgifter til tiden. Omdrejningspunktet er adfærdskommunikation.

 

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning og dit CV snarest og senest den 17. august 2022 via linket ”Søg jobbet her”.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Christina Lund telefon 72 38 93 27 eller chef for Direkte Kommunikation Søren Skovbo Nielsen på telefon 72 37 01 70.

Vi forventer at holde samtaler løbende efter ansøgningsfristens udløb. Tiltrædelse ønskes snarest mulig eller 1. oktober 2022.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted bliver i Copenhagen Towers, Hannemanns Allé 25, 2300 København S.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

Skattestyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset køn, alder, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 17. august

Frist: 17. august

Info

Virksomhed
Skattestyrelsen
Stillingsbetegnelse
Konsulent til adfærdskommunikation
Kontakt
Christina Lund
Telefon: 7238 9327
Website
Indrykningsdato
02-08-2022
Ansøgningsfrist
17. august
Adresse
Skattestyrelsen
Hannemanns Allé 25
2300 København

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.