Kommunikationsstrateg

Skattestyrelsen
Skattestyrelsen
Kommunikationsstrateg til Skattestyrelsen
Kan du drive og implementere en strategiproces? Og vil du være med til at sikre sammenhæng og synergi i Skattestyrelsens eksterne kommunikation? Så har vi måske jobbet til dig.
Til et nyoprettet kommunikationsteam i Skattestyrelsen søger vi en stærk kommunikationsprofil, der kan udarbejde og implementere kommunikationsstrategier på tværs af hele Skattestyrelsen. I tæt samarbejde med vores departement og øverste direktør skal du være med til at udarbejde og drifte Skattestyrelsens kommunikationsplan og dermed sikre et overblik over alle vores vejlednings- og kommunikationsaktiviteter.   
 
Dine arbejdsopgaver  
Du bliver en del af teamet Ekstern Kommunikation, hvor vi arbejder målrettet på at sikre en sammenhængende og professionel kommunikation til borgere og virksomheder i Danmark. Du vil bl.a. få følgende ansvarsområder:  
 
  • Udarbejdelse og drift af den overordnede kommunikationsplan i samarbejde med de øvrige kommunikationskontorer 
  • Udarbejdelse og implementering af Skattestyrelsens kanalstrategi og interessentstrategi  
  • Ansvarlig for samarbejdet med vores partnerskaber – herunder udarbejde en ny strategi for dette 
  • Koordinering af styrelsens publikationer og større kommunikationsaktiviteter  
  • Udarbejdelse af tilfredshedsmålinger og monitorering af udvalgte målgrupper, så vi får et solidt vidensgrundlag for Skattestyrelsens kommunikation. 
 
Om dig  
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående kommunikationsuddannelse og solid erfaring med kommunikation. Fx fra et konsulentfirma, en styrelse eller et departement. Vi lægger vægt på, at du kan agere med et strategisk afsæt og sikre, at kommunikationsløsningerne tager udgangspunkt i forretningsstrategien og de mål, der er opsat. Du har desuden erfaring med at få relevant kommunikation og vejledning ud til en bestemt målgruppe via forskellige partnerskaber. Udarbejdelse af en interessentstrategi i en større virksomhed, er også noget, du har prøvet før.  
 
Som person har du gennemslagskraft, og det er naturligt for dig at tage ansvar. Samtidig er du hurtig til at skabe overblik og kan håndtere en travl og omskiftelig hverdag med mange forskellige projekter på én gang. Desuden har du et indgående kendskab til arbejdsgangene i en politisk styret organisation og kan både begå dig selvstændigt i et departement og i en direktion. 
 
 
Om os    
Du bliver en del af teamet Ekstern Kommunikation, der er en del af kontoret Presse og Strategisk Kommunikation. Her kommer du til at arbejde sammen med fire dygtige kommunikationsspecialister.  
 
Vi arbejder tæt sammen med en lang række kontorer i departementet og Skattestyrelsen, blandt andet kontoret med ansvar for kundekommunikation. Vi vægter samarbejde og ansvar højt, og vi er ambitiøse om vores måde at arbejde på.  
 
Ansøgning og kontakt    
Send din ansøgning og dit CV senest d. 14. november 2018 via linket ”Søg stillingen”. Vi indkalder til samtaler i uge 46 og 47.  
 
Vi forventer at inddrage en opgavecase i forbindelse med rekrutteringsprocessen.  
 
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder for Ekstern Kommunikation Tilde Retbøll Dyhrberg på telefon 72 37 82 12.     
 
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til kvalifikationer samt gældende overenskomst. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Tiltrædelse 1.januar 2019.    
 
Dit arbejdssted bliver Østbanegade 123, 2100 København Ø.    
 
Der vil forud for din ansættelse blive indhentet straffeattest.  
 
Skattestyrelsen  
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’  
 
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ er SKAT den 1. juli 2018 blevet erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.  
 
Skattestyrelsens opgave er at sikre, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden. Den opgave løser vi ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen.  
 
Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.   
 
Vi er lydhøre og forholder os aktivt til vores omverden og samfundsudviklingen. Det gør vi, fordi et bredt nationalt og internationalt udsyn er en forudsætning for, at vi kan løse vores myndighedsopgave på en tidssvarende og professionel måde.  
 
Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansiering af det danske samfund. Er det dig?  
 
Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.  
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 14. november

Frist: 14. november

Info

Virksomhed
Skattestyrelsen
Stillingsbetegnelse
Kommunikationsstrateg
Kontakt
Tilde Retbøll Dyhrberg
Telefon: 72 37 82 12
Website
Indrykningsdato
02-11-2018
Ansøgningsfrist
14. november
Adresse
Skattestyrelsen
Østbanegade 123
2100 København

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Kursus

Kom godt i gang med mobilvideo

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.