Digital kommunikationskonsulent

Skattestyrelsen
Skattestyrelsen
Digital kommunikationskonsulent til Skattestyrelsen
Vil du være med til at sætte retningen og udvikle næste generation af skat.dk? Drømmer du om at arbejde med adfærdsdesign og contentstrategi? Er du en skarp digital kommunikatør, der har brugernes behov som dit vigtigste fokus? Kan du samtidigt arbejde strategisk med indhold og omsætte indsigter til digitale koncepter? Så vil vi gerne have dig med på holdet som vores nye digitale kommunikationskonsulent.

Ansvar for indholdet på ét af Danmarks største sites – skat.dk
Du bliver en del af vores digitale team, som består af syv andre ambitiøse digitale kommunikatører. Vores vigtigste opgave er at sikre god og brugervenlig kommunikation på skat.dk og i vores indberetningsløsninger, så borgere og virksomheder betaler de korrekte skatter og afgifter til tiden. Omdrejningspunktet er adfærdskommunikation baseret på indsigter og analyser.

Vi arbejder med afsæt i brugernes behov og forretningens mål og med fokus på at flytte adfærd. Det er også parametrene, vi måler vores succeser på.

 

Dine arbejdsopgaver:

  • Videreudvikle indholdet på skat.dk. Alt fra nye tekster til infografik, video, beregnere osv.
  • Vedligeholde og redigere indholdet på skat.dk
  • Lede og deltage i større og mindre udviklingsprojekter fx temasites og services til udlændinge og virksomheder
  • UX-writing på indberetningsløsninger i agile udviklingsprojekter
  • Brugerteste og inddrage brugerne, når vi udvikler
  • Analyse, webstatistik og indsigter som afsæt for adfærdsændring
  • Søgemaskineoptimering
  • Kvalitetssikre digitalt indhold både sprogligt og fagligt i samarbejde med kolleger i fagkontorer og Jura
  • Rådgive om digital kommunikation
  • Udarbejde strategier, principper og interne værktøjer til at sikre ensartet kommunikation
  • Sikre webtilgængeligt indhold
     

Vi tilbyder dig et job, hvor du kan sætte dit personlige præg på opgaverne og skabe resultater. Du får en spændende og travl hverdag med mange berøringsflader. Du får gode kolleger, der alle vægter humor, quizzer og en uhøjtidelig omgangstone højt.

 

Du er kommunikativ stærk med fokus på udvikling  
Du har styr på hvad, der findes af digitale muligheder og holder dig ikke tilbage med at rykke på nye idéer. Har du erfaring med webbrugeres adfærd, personalisering, projektledelse, digital effektmåling og ux-writing i selvbetjeningsløsninger, er det et klart plus.

Vi forestiller os, at du har nogle års relevant erfaring med digital kommunikation og en relevant uddannelsesmæssig baggrund – gerne på kandidatniveau, som fx cand.it eller tilsvarende. Du brænder for at lave digitale løsninger, der flytter adfærd. Du skriver ubesværet til web og gør komplekst stof let at forstå og handle på. Du ser det som helt naturligt at tænke indhold og services på nye måder, når du skal formidle kompleks information.

 

For at få succes i jobbet er det vigtigt, at du har følgende personlige kvalifikationer: 

  • Du er udviklingsorienteret og idérig, men kan også håndtere drifts- og vedligeholdelsesopgaver  
  • Du tænker strategisk og i sammenhæng på tværs af platforme
  • Du er åben, imødekommende og en udpræget teamplayer  
  • Du kan samarbejde, er god til at opbygge relationer og få folk med dig
  • Du har rådgiverkraft og kan argumentere for din faglighed i de sammenhænge, hvor flere interessenter er i spil
  • Du har erfaring med at arbejde på tværs i komplekse og politiske organisationer
     

 

Dit nye arbejdssted:  
Du bliver ansat i Kommunikation, hvor du får ca. 50 engagerede og kompetente kolleger, som har ansvaret for Skattestyrelsens kommunikation, vejledning, kampagner og indsatser til borgere og virksomheder.

Du bliver en del af et stærkt kommunikationsfagligt miljø, hvor du kommer til at arbejde sammen med andre kommunikationsfolk, grafikere og projektledere. Vi arbejder tæt sammen med Skattestyrelsens forretningsområder for at understøtte borgere og virksomheders behov samt øge regelefterlevelsen. Vi samarbejder desuden med styrelsens andre kommunikationskontorer, som bl.a. sidder med sociale medier og presse.

 

Ansøgning og kontakt 
Vi glæder os til at læse din ansøgning – fortæl gerne, hvordan du vil styrke vores digitale kommunikation. Hvad kan vi gøre endnu bedre, og hvad vil du bidrage med?

Send din ansøgning og dit cv via linket ”Søg jobbet her” senest den 28. februar 2020.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Louise Wernberg Nielsen på telefon 72 37 04 19.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 10 og 11, og der vil indgå en faglig case for ansøgere, der går videre til 2. samtalerunde.

Tiltrædelse vil være snarest muligt.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted bliver i Copenhagen Towers, Hannemanns Allé 25, 2300 København S.

Det vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

 

Om Skattestyrelsen  
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 28. februar

Frist: 28. februar

Info

Virksomhed
Skattestyrelsen
Stillingsbetegnelse
Digital kommunikationskonsulent
Kontakt
Louise Nielsen Wernberg
Telefon: 7238 8446
Website
Indrykningsdato
12-02-2020
Ansøgningsfrist
28. februar
Adresse
Skattestyrelsen
Copenhagen Towers, Hannemanns Allé 25
2300 København S

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.