Sektionsleder til intern kommunikation

Rigspolitiet
Rigspolitiet
Helhedsorienteret sektionsleder til intern kommunikation i Rigspolitiet
Vi søger en sektionsleder til vores afdeling for intern kommunikation, projekter og kampagner i Rigspolitiet, der sammen med sine fire medarbejdere i afdelingen, vil tage ansvaret for, at god kommunikation bidrager til politiets mange interne forandringsprojekter, eksterne kampagner og kommunikation til borgerne.

Den seneste flerårsaftale for politiet og anklagemyndigheden betyder en ændret balance mellem et centralt Rigspoliti og de regionale politikredse. I forlængelse heraf er der pr. 1. januar 2022 gennemført omfattende forandringer i Rigspolitiet, der samlet set indebærer et øget fokus på den interne kommunikation.

Derfor søger vi en skarp sektionsleder, som evner at se den strategiske retning, og som tilsvarende kan skabe sammenhæng mellem intern og ekstern kommunikation.

 

Alsidig hverdag
Som sektionsleder i intern kommunikation bliver du ansvarlig for at udvikle og gennemføre større tværgående projekter i Koncernkommunikation sammen med de øvrige fire rådgivere i afdelingen, som du får det ledelsesmæssige ansvar for. Derudover kommer du til at sparre med kolleger i ekstern kommunikation. Vi arbejder i en af Danmarks mest eksponerede organisationer med konstant offentlig bevågenhed, så du skal sætte pris på en travl, alsidig og udfordrende hverdag, hvor kommunikation er ledelsesmæssigt højt prioriteret.

Du er dagligt ansvarlig for at håndtere en bred vifte af tiltag og projekter, der spænder vidt i indhold og omfang.
I arbejdet med intern kommunikation udarbejder du strategier, konceptudvikler, udvikler og gennemfører strategisk kommunikationsrådgivning og forandringskommunikation. Derudover får du ansvaret for den redaktionelle linje på de interne kommunikationsplatforme i dansk politi, og kommer også til at bistå med undervisningsaktiviteter. I det daglige refererer du til kommunikationschefen.

 

Koncernkommunikation i Rigspolitiet
Vi er et sekretariat præget af stort engagement og stærke fagligheder. Vi arbejder med en bred vifte af kommunikationsdiscipliner, såsom intern kommunikationsrådgivning, pressehåndtering, krisekommunikation, tekst- og videoproduktion, undervisning og udvikling af politiets sociale medier, website, intranet mv. Vores kultur er præget af sparring, humor og samarbejde i en travl og ofte uforudsigelig hverdag, hvorfor det er afgørende, at du ser dig som en del af teamet og ønsker at bidrage, hvor der er behov.

Vi er i daglig kontakt med kommunikationsenhederne i landets 13 politikredse samt Færøerne og Grønland for at sikre en koordineret kommunikation på tværs af landet.

Ambitiøs projektleder med et helhedsorienteret blik

Vi forestiller os, at du har flere års erfaring som projektleder på højt niveau og brænder for at arbejde strategisk med kommunikation. Du har forståelse for at arbejde i en organisation med stor politisk bevågenhed, og du er god til at sætte dig ind i og forstå en kompleks organisation med over 16.000 ansatte, der løser en lang række meget forskellige opgaver på alle tider af døgnet. Du er fagligt dygtig, initiativrig og arbejder som leder selvstændigt. Du har et løsningsorienteret mindset, og det falder dig naturligt at tage ejerskab og ansvar for dine opgaver. Som person har du gennemslagskraft, et fagligt mod og en drivkraft, som sikrer, at du overkommer eventuelle udfordringer, finder løsninger og kommer hurtigt og sikkert i mål med dine opgaver – også når det går stærkt.

Dit helhedsorienterede blik gør, at du formår at sammentænke forandringskommunikation i hele organisationen, og har flair for at opbygge gode relationer, ligesom du forstår at kommunikere, rådgive og sparre med politiets ledere og medarbejdere på alle niveauer.

 

Ansættelsesforhold
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation afhængig af dine kvalifikationer. Du indplaceres på baggrund af kvalifikationer. Alternativt bliver du ansat på anden relevant overenskomst.

Ansættelsesområdet er Rigspolitiet, og dit arbejdssted bliver Rigspolitiet med adresse på Polititorvet 14, 1780 København V.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

 

Kontakt
Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du kontakte kommunikationschef René Gyldensten på telefon 2494 9308. Du kan finde mere information om politiet på www.politi.dk.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV bedes du uploade dit eksamensbevis, herunder dine bachelor- og kandidatkarakterer. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Vi forventer at afholde 1. samtaler d. 31. august og 2. samtaler d. 5. september 2022. Ansøgningsfrist: 21. august 2022

 

Om Rigspolitiet
I politiet arbejder mere end 16.000 medarbejdere sammen om at forebygge og forhindre kriminalitet. Vi er alle dybt engagerede i at sikre, at Danmark er et trygt og sikkert sted at bo og leve – uanset om vi arbejder med den nære politiindsats som betjent, som efterforsker eller om vi bidrager til en af de mange andre vigtige funktioner i politiet.
Rigspolitiet er politiets øverste myndighed og har det overordnede ansvar for Danmarks i alt 15 politikredse fordelt på 12 kredse i Danmark, politiet i Grønland og på Færøerne samt National enhed for Særlig Kriminalitet (NSK). I Rigspolitiet udvikler vi strategier, koordinerer politiets arbejde på landsplan og arbejder med en lang række opgaver blandt andet økonomistyring, it- udvikling, juridisk rådgivning, presse og kommunikation, politisk betjening, indkøb af politiets udstyr og køretøjer samt HR-opgaver.

Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 21. august

Frist: 21. august

Info

Virksomhed
Rigspolitiet
Stillingsbetegnelse
Sektionsleder til intern kommunikation
Kontakt
René Gyldensten
Telefon: 2494 9308
Website
Indrykningsdato
04-08-2022
Ansøgningsfrist
21. august
Adresse
Rigspolitiet

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.