Digital Fundraiser / Marketing specialist

Oxfam IBIS
Oxfam IBIS
Digital Fundraiser / Marketing specialist
Kan du skabe digitale kampagner der engagerer? Har du indgående erfaring med enten Digital Markedsføring eller Digital Fundraising? Er du hjemmevant i sammentænkning af kampagner på tværs af digitale kanaler? Og ikke mindst, brænder du for at arbejde et sted, hvor det du gør, gør en kæmpe forskel for verdens mest udsatte?

Så er du måske den kollega, vi står og savner i vores team…


Oxfam IBIS er en medlemsdrevet civilsamfundsorganisation, som i mere end 50 år har bekæmpet ulighed og uretfærdighed. Vi har de senere år fået mere og mere gennemslagskraft. Vores kampagner for f.eks. skattelyfri kommuner har betydet, at hver tredje borger i Danmark nu bor i en kommune, der har besluttet at være skattelyfri, og vores årlige ulighedsrapport er hvert år med til at sætte fokus på og skabe samfundsmæssig debat om ulighed. Vi samler ind, når katastroferne rammer verdens mest udsatte og arbejder hver dag på at finde nye måder at udvide den globale solidaritet på.

 

Jobbet og afdelingen
Som digital fundraiser bliver du del af Kommunikation, Engagement & Fundraising afdelingen. Her udvikler og gennemfører dygtige kolleger en række forskellige kampagner, events og kommunikationsindsatser, som alle har det formål at understøtte, at Oxfam IBIS gør en forskel – herhjemme og ude i verden.

Det er i denne afdeling, at arbejdet med medlemshvervning og -fastholdelse, fundraising og engagering af befolkningen i Danmark, herunder frivillige til vores mange forskellige aktiviteter, ligger. Du vil indgå i kampagneteamet og får desuden mange berøringsflader med andre dele af organisationen. Medarbejdere fra hele organisationen arbejder ofte sammen i tværgående teams omkring projekter og/eller kampagner.

 

Dine opgaver vil især være:
Du bliver en central del af kampagneteamet og får ansvar for udrulning af kampagner på tværs af alle digitale kanaler, samt at udtænke understøttende digital fundraising i forbindelse med bl.a. oplysningskampagner, skoleindsatser, integrerede kampagner (programmer, policy, kommunikation og målrettet/segmenteret hvervning eller donationer)

Selvstændigt ansvar for de kontinuerlige digitale fundraising kampagner på tværs af bl.a. sms, direct mail, adwords og Social med fokus på hvervning og konvertering af soft leads til nye medlemskaber.

 

At skabe loyalitetsfremmende kampagner via sms og Direct mails, med fokus på pleje af relationer til vores medlemmer og nedbringelse af churn.

Opsætning og udvikling af underskriftsindsamlinger, mobiliserende kampagner og aktiviteter samt fundraising appeller.

Ansvar for Oxfam IBIS engagement i den årlige Danmarks Indsamling

Løbende optimering og monitorering af vores digitale tilstedeværelse, samt afrapportering på resultater ift. ROI og KPI.

 

Vi forestiller os, at du
Har indgående erfaring med fundraising og/eller digital markedsføring, en relevant videregående uddannelse og har den nyeste viden indenfor dit felt og følger udviklingen fordi du ikke kan lade vær’.

Du har flere års hands on erfaring med digitale kampagner, direct marketing eller fundraising i fastholdelses-, mobiliserings- og hvervnings øjemed.

Har styr på segmentering, kender de forskellige kanalers styrker og svagheder og ved hvad der skal til for at appellere til forskellige målgrupper

Har taktisk og operationel erfaring med at arbejde med lead generering og konverteringsoptimering. Erfaring med A/B test og nudging er en fordel.

Er hjemmevant i Business Manager, Adwords og Google Analytics.

Er struktureret, handlekraftig, resultatorienteret og følger altid projekter i mål.

 

Oxfam IBIS tilbyder dig:
Et meningsfuldt job, hvor du kan gøre en reel forskel for verdens mest udsatte

Et job, du kan være med til at forme

En masse engagerede kollegaer i København og i resten af verden

Et uformelt, hyggeligt og kollegialt arbejdsmiljø

Du vil arbejde tæt sammen med kollegaer i Oxfam IBIS og i resten af Oxfam konføderationen.


Stillingen er en fast fuldtidsstilling på 37 timer ugentligt med tiltrædelse snarest muligt. Stillingen er placeret på Oxfam IBIS’ hovedkontor i København. Løn- og arbejdsvilkår efter gældende overenskomst for Oxfam IBIS.
Koncernsproget er engelsk.

 

Ansøgning:
Du bedes sende din ansøgning og CV via nedenstående link. 
Ansøgningsfristen er den 21. august 2022.

Den 1. samtale vil finde sted den 26. august 2022 og 2. samtale den 29. august 2022.
Kun ansøgninger modtaget via systemet vil blive taget i betragtning.
Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

Yderligere oplysninger om stillingen:
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Louise Balleby, Kommunikations- & Engagementschef via e-mail lba@oxfamibis.dk




Om Oxfam IBIS og Oxfam International
Oxfam IBIS er en uafhængig og medlemsbaseret udviklingsorganisation. Gennem uddannelse, støtte til civilsamfundet og i samarbejde med vores partnere bekæmper vi ulighed og fattigdom i det globale syd. Sammen med 19 andre organisationer udgør vi Oxfam International-konføderationen, der er en af verdens største og mest indflydelsesrige udviklingsorganisationer. I Danmark er vi en tydelig og markant spiller i den offentlige debat om bl.a. skattely, den stigende ulighed og retten til uddannelse.

Læs mere om Oxfam IBIS på https://oxfamibis.dk/ DanmarkLouise BallebyLouise Ballebylba@oxfamibis.dk

Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 21. august

Frist: 21. august

Info

Virksomhed
Oxfam IBIS
Stillingsbetegnelse
Digital Fundraiser / Marketing specialist
Kontakt
Louise Balleby
lba@oxfamibis.dk
Website
Indrykningsdato
03-08-2022
Ansøgningsfrist
21. august
Adresse
Oxfam IBIS
København

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.