Chef for Kommunikation og Marketing

Oxfam IBIS
Oxfam IBIS
Visionær chef for kommunikation og marketing til Oxfam IBIS
Vil du engagere flere danskere i, at verden bliver mere lige og retfærdig?

I Oxfam IBIS arbejder vi hver dag for en mere lige og retfærdig verden. Det gør vi gennem konkrete indsatser i hele verden inden for uddannelse, klima, økonomisk retfærdighed og nødhjælp. Vi skal være flere om at fremme vores sag, og derfor søger vi nu en erfaren og værdidrevet leder, der kan se sig selv stå i spidsen for at realisere disse ambitioner. 

 

Styrk brandet for at engagere flere 
Vi er ved at vedtage en ny organisationsstrategi for de næste fem år og skifter navn til Oxfam Danmark. Med det som afsæt skal vi styrke vores brand og kendskab i den danske befolkning. Som chef for kommunikation og marketing skal du med afsæt i vores nye strategi sikre, at der bliver udviklet kampagner, kommunikation og events, som bidrager til at ændre verden til det bedre, tiltrækker og engagerer flere nye medlemmer, støtter og frivillige, og bekræfter vores nuværende i, at deres indsats nytter og bidrager til en mere retfærdig verden. Vi skal nå ud til flere og have flere til at støtte vores arbejde. 

   

Kan du både arbejde strategisk og eksekvere? 
Du skal lede og udvikle Engagementsafdelingen med et team på 10 medarbejdere.  Du skal være en motiverende leder, som er dygtig til at få dine medarbejderes kompetencer i spil, så I sammen engagerer danskerne. 

Du skal være stærk på at udvikle strategier for at engagere flere, kunne prioritere opgaver og indsatser, og bidrage til gennemførsel af kampagner. Engagementsafdelingen står for at udvikle kommunikation, kampagner og aktiviteter, ofte i tæt samarbejde med vores politik-afdeling og internationale afdeling. En del af afdelingens opgaver er også at kommunikere til danskerne om vores udviklings- og nødhjælpsarbejde for at skabe forståelse, engagement og støtte til arbejdet. 

Vi ønsker at være verdensmestre i at skabe forståelse for de sammenhænge, der er med til at skabe ulighed, fattigdom og uretfærdighed i verden. Det kræver politisk og kommunikationsstrategisk forståelse, men også, at du evner at gøre det komplekse forståeligt, og sammen med dine medarbejdere omsætter det til konkrete aktiviteter, som danskerne bakker op om, støtter og engagerer sig i. Du skal kunne identificere offentlige dagsordner, som vi kan koble os på og bidrage til for at nå længere ud med vores budskaber, perspektiver og viden. 

Vi stræber efter at være effektive, datadrevne og saglige i vores arbejde. Derfor skal du kontinuerligt sikre, at dine medarbejdere trives og udvikler sig fagligt, samt at vi har de nødvendige systemer, processer og samarbejder in- og eksternt, som understøtter dette. Det betyder, at du er pivskarp til at prioritere, initiere og understøtte godt samspil samt følger op på, at vi når vores fælles mål. 

 

Nye metoder og inspiration fra det globale Oxfam 
Vi er del af et den verdensomspændende Oxfam-familie. Det betyder, at vi trækker på et stort netværk af viden, rapporter, kommunikation, billeder, erfaring og indflydelse. Som chef for Engagementsafdelingen får du adgang til et stort netværk af internationale kollegaer og sparringspartnere, der kan inspirere dit og dine medarbejderes arbejde og indsatser. 

 

Du bliver en del af ledergruppen 
Ud over det åbenlyse samarbejde med dine medarbejdere indgår du i ledergruppen, hvor du får fire ambitiøse og dedikerede ledelseskollegaer. I er sammen ansvarlige for Oxfam IBIS’ strategiske og organisatoriske udvikling samt, at organisationen har det godt og når sine mål, både økonomisk og fagligt, og at vi trives med hinanden. Derfor skal du have lyst til at indgå i og bidrage til et godt samarbejde i ledergruppen og tage ansvar på tværs af organisationen. 

  

Er du den kommunikations- og marketingchef, vi har brug for? 
Du skal have en stærk interesse for global udvikling og selv være motiveret af at ville gøre verden til et bedre sted og kunne stå inde for vores værdier og mission. Du har overskud og energi, er rummelig, nysgerrig og trives med, at vi er et hus med mange fagligheder og stærk dedikation. Du vil samarbejde, og du lægger vægt på at være en tilgængelig, synlig og inddragende leder og god kollega. Du tænker strategisk, kan gå forrest og fastholde fokus, til vi når vores mål. 

 

Faglighed spiller selvfølgelig også ind 
Selvom du især skal lede, forventer vi, at du har betydelig erfaring med kommunikation, medier, kampagner og events, som har som mål at skabe engagement og økonomiske midler. Du har højst sandsynligvis arbejdet med at tiltrække og fastholde medlemmer og/eller kunder i en medlems- eller abonnementsbaseret virksomhed eller organisation, og vil nu gerne arbejde for en af verdens vigtigste sager: En mere lige og retfærdig verden.   

Det vil absolut være en fordel, at du er vant til at arbejde med at samtænke politik og kampagne i integrerede kampagner, hvor man når hele vejen rundt, men også ved, hvad der skal til for, at alle hjulene kører i en engagementsafdeling med både drifts- og udviklingsopgaver. Kort sagt ser vi gerne, at du har erfaring med følgende: 

  • Personaleledelse og dokumenteret positive resultater med motiverende og inkluderende ledelse. 

  • Brandingstrategi, kommunikation og kampagner, gerne fra en politisk ledet medlemsbaseret organisation eller abonnementsbaseret virksomhed. 

  • Fundraising, marketing, og kunde-, donor- og loyalitetsrejser og programmer, særligt i forhold til individuelle givere, medlemmer og kunder. 

  • Succesfulde kampagner, hvor du har stået i spidsen for effektiv og engagerende kommunikation og integrerede indsatser, hvor kommunikation, kampagner, fundraising, involvering af medlemmer/kunder og evt. frivillige er tænkt sammen fra start til slut. 

  • At have ansvaret for at styre og overskue økonomi, budget og ressourcer og have ansvaret for både indtægter og udgifter. 

  • At bruge tal, data, teknologi og digitale medier i dit daglige arbejde. 

  • At tænke kommercielt og forretningsorienteret, og evt. har erfaring med partnerskaber. 

  • At stå i spidsen for forandringsledelse i en professionel organisatorisk sammenhæng. 

 

Herudover forventer vi, at du har en relevant uddannelse, formentlig på akademisk niveau, og er flydende på engelsk. 

 

Interesseret? 
Ekstern konsulent Christian Sophus Ehlers assisterer i rekrutteringsprocessen. Yderligere oplysninger om stillingen kan fås i fortrolighed hos Christian på tlf. 2671 7884. Generalsekretær Lars Koch, Oxfam IBIS, kan ligeledes kontaktes for en snak om stillingen på tlf.  6060 5831. 

Din ansøgning og CV uploades senest den 10. april 2023 kl. 24.00. 

Vi forventer at afholde 1. samtale mandag den 17. april og 2. samtale kort tid efter. Oxfam IBIS ønsker stillingen besat hurtigst muligt. 

Oxfam IBIS betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset alder, køn, religion, seksualitet eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger. 

 

Om Oxfam IBIS og Oxfam International 
Oxfam IBIS er en uafhængig og medlemsbaseret udviklingsorganisation. Gennem uddannelse, støtte til civilsamfundet og i samarbejde med vores partnere bekæmper vi ulighed og fattigdom i det globale syd. Sammen med 20 andre organisationer udgør vi Oxfam International-konføderationen, der er en af verdens største og mest indflydelsesrige udviklingsorganisationer. I Danmark er vi en tydelig og markant spiller i den offentlige debat om bl.a. den stigende ulighed, klimaretfærdighed og retten til uddannelse. 

 

Læs mere om Oxfam IBIS på www.oxfamibis.dk og se den nuværende overordnede strategi, vi arbejder efter her.  

Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 10. april

Info

Virksomhed
Oxfam IBIS
Stillingsbetegnelse
Chef for Kommunikation og Marketing
Kontakt
Christian Ehlers
Christian@ChristianSophus.dk
Telefon: 2671 7884
Website
Indrykningsdato
09-03-2023
Ansøgningsfrist
10. april
Adresse
Oxfam IBIS
Vesterbrogade 2B
1620 København

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.