Kommunikationsmedarbejder

Nationalmuseet
Nationalmuseet
Digital kommunikationsmedarbejder
Har du humor og kant i dit sprog, i dine billeder og i dine ideer? Er du skarp og præcis, og tør du ud-fordre? Ved du, hvad der skaber interaktion, kliks og salg – og er du helt bevidst om, hvornår hvilke tricks skal tages i brug? Så er det lige dig, vi mangler på holdet.
Du bliver en helt central del af Nationalmuseet Københavns nye kommunikations- og marketingteam, som arbejder med at tiltrække flere gæster, udvikle museets brand, skabe loyalitet og sælge billetter til forskellige målgrupper. Dit fokus bliver at levere målbare resultater med vores sociale medier.
 
Arbejdsområde
Din primære arbejdsopgave bliver at skabe interesse om vores aktiviteter og udstillinger samt at sætte museets samlinger i spil på nye og overraskende måder. Hvis du kan skabe opsigtsvækkende links mellem den aktuelle dagsorden og historien, er det et stort plus. Du får ansvaret for at drive og udvikle facebookprofilen: ”Nationalmuseet”, en helt ny Instagram-profil, diverse netværk og flere sociale medieplatforme. Du skal primært:
 
  • Planlægge, tilrettelægge og producere organisk indhold til Facebook, som er sjovt, relevant, aktuelt, effektivt og overraskende
  • Holde en ny Instagram-profil levende og arbejde for, at flere turister deler deres oplevelse på museet
  • Udvikle nye koncepter, konkurrencer, quizzer osv.
  • Involvere relevante influenter
  • Svare på brugernes kommentarer
  • Holde et vågent øje med alle sociale medieplatforme til udenlandske turister og levere indhold til faste partnere
  • Sætte annoncer op på sociale medier og rapportere effekten
 
Kvalifikationer
Du har en relevant akademisk uddannelse inden for markedsføring, medievidenskab eller kommunikation eller som journalist. Du trives med at eksekvere, sætter hurtighed før grundighed og tænker altid brugerne først.
 
Herudover vil vi lægge vægt på, at du
  • Har et skarpt, præcist og finurligt sprog både på dansk og engelsk
  • Er kreativ i forhold til at udvikle nye idéer
  • Har pondus og tør udfordre
  • Kan arbejde effektivt og selvstændigt med blik for museets målsætninger og målgrupper
  • Kan tage billeder og lave små film
  • Er dygtig til Photoshop, Premiere Pro, glad for gif’er og vant til at arbejde i CMS
  • Har erfaring med Business Manager
  • Brænder for at fortælle historier om kultur, historie og samfund
  • Er en god kollega, der er med på, at vi løfter i flok
 
Du bliver en del af enheden Nationalmuseet, København. Vi er ambitiøse og gør en dyd ud af kollegialt sammenhold. Det er vigtigt, at du er vant til at arbejde tværfagligt og trives i skiftende strukturerer og hastige forandringer.
 
Løn- og ansættelsesvilkår
Arbejdstiden er gennemsnitlig 37 timer ugentligt. Der er lejlighedsvist aften- og weekendarbejde. Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til relevant overenskomst i staten.
 
Stillingen ønskes besat snarest muligt.

Ansøgning
Nationalmuseet arbejder aktivt for fremme af ligestillingen blandt medarbejderne og opfordrer derfor alle kvalificerede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
 
Send en ansøgning med eksempler på relevante projekter/sider/produktioner via vores elektroniske rekrutteringssystem på vores hjemmeside www.natmus.dk/job. Din ansøgning skal være museet i hænde senest onsdag den 21. august 2019.
 
Yderligere oplysninger om stillingen kan indhentes hos markedsføringsansvarlig Maiken Enggaard på telefon 4120 6095 eller kommunikationsmedarbejder Karen Torp-Pedersen på telefon 4120 6096

 
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 21. august

Frist: 21. august

Info

Virksomhed
Nationalmuseet
Stillingsbetegnelse
Kommunikationsmedarbejder
Kontakt
Maiken Enggaard
Telefon: 4120 6095
Website
Indrykningsdato
25-07-2019
Ansøgningsfrist
21. august
Adresse
Nationalmuseet
Nyvestergade 10
1220 Købehnavn K

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.