Digital kommunikationsmedarbejder

Nationalmuseet
Nationalmuseet
Digital kommunikationsmedarbejder
Har du humor og kant i dit sprog? Er du skarp og præcis? Kan du lave film? Og har du journalistisk erfaring? Så er det lige dig, vi mangler på holdet.

Du bliver en helt central del af Nationalmuseet Københavns nye kommunikations- og marketingteam, som arbejder med at tiltrække flere gæster, udvikle museets brand, skabe loyalitet og sælge billetter til forskellige målgrupper. Dit fokus bliver at levere målbare resultater med vores sociale medier.

Din primære arbejdsopgave bliver at skabe interesse om vores aktiviteter og udstillinger samt at sætte museets samlinger i spil på nye og overraskende måder. Du skal være med til at fortælle historien i nutid ved at skabe opsigtsvækkende links mellem det dagsaktuelle og historien. Du får ansvaret for at drive og udvikle Facebook- og Instagram-profilen for ”Nationalmuseet” som besøgssted. 

 

Arbejdsopgaver
De primære arbejdsgaver er, at:

  • Planlægge, tilrettelægge og producere organisk indhold til Facebook, som er sjovt, relevant, aktuelt, effektivt og overraskende
  • Drive vores SoMe redaktion, hvor forskere, formidlere og servicepersonale kommer med input til mulige historier
  • Holde vores Instagram profil levende og arbejde for, at flere turister deler deres oplevelse på museet
  • Udvikle nye koncepter, konkurrencer, quizzer osv.
  • Involvere relevante influenter
  • Svare på brugernes kommentarer
  • Bidrage med tekstforfatning på dansk og engelsk til eksempelvis trykte materialer og web 

 

Kvalifikationer
Du har en relevant videregående uddannelse inden for journalistik, markedsføring, medievidenskab eller kommunikation, og du har flere års erfaring fra et medie eller en kommunikationsafdeling. Du trives med at eksekvere og tænker altid brugerne først.

Herudover vil vi lægge vægt på, at du:

  • Har et præcist og finurligt sprog både på dansk og engelsk 
  • Er kreativ i forhold til at udvikle nye idéer og skarp til at vinkle dem
  • Er udpræget social og udadvendt - med næse til at opstøve museets historier 
  • Har pondus og tør udfordre
  • Kan arbejde effektivt og selvstændigt med blik for museets målsætninger, målgrupper og strategi
  • Kan tage billeder og lave små film af høj kvalitet
  • Er dygtig til Photoshop, Premiere Pro og vant til at arbejde i CMS
  • Har erfaring med Business Maneger
  • Brænder for at fortælle historier om kultur, historie og samfund
  • Er en god kollega, der er med på, at vi løfter i flok
  • Er fleksibel i forhold til skæve arbejdstider i weekender og aftener

Du bliver en del af afdelingen Nationalmuseet, København. Vi er ambitiøse og gør en dyd ud af kollegialt sammenhold. Det er vigtigt, at du er vant til at arbejde tværfagligt og trives i skiftende strukturerer og hastige forandringer.

 

Løn og ansættelsesvilkår
Arbejdstiden er gennemsnitlig 37 timer ugentligt. Der er lejlighedsvist aften- og weekendarbejde. Vi har flekstid. Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til relevant overenskomst i staten.

Stillingen ønskes besat snarest muligt.

 

Ansøgning
Nationalmuseet arbejder aktivt for fremme af ligestillingen blandt medarbejderne og opfordrer derfor alle kvalificerede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Send en ansøgning med eksempler på relevante projekter/sider/produktioner via vores elektroniske rekrutteringssystem på vores hjemmeside www.natmus.dk/job. Din ansøgning skal være museet i hænde senest fredag 21. februar 2020

Yderligere oplysninger om stillingen kan indhentes hos markedsføringsansvarlig Maiken Enggaard på telefon 4120 6095.

Nationalmuseet er Danmarks kulturhistoriske hovedmuseum og et statsmuseum under Kulturministeriet. Nationalmuseet styrker historiebevidsthed og medborgerskab ved at belyse Danmarks og verdens kulturer og deres indbyrdes afhængighed. Ca. 655 medarbejdere er fordelt på 3 afdelinger: Forskning, Samling og Bevaring, Museer og Slotte samt Drift og Administration. Se mere om Nationalmuseet på www.natmus.dk

Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 21. februar

Frist: 21. februar

Info

Virksomhed
Nationalmuseet
Stillingsbetegnelse
Digital kommunikationsmedarbejder
Kontakt
Maiken Enggaard
Telefon: 4120 6095
Website
Indrykningsdato
10-02-2020
Ansøgningsfrist
21. februar
Adresse
Nationalmuseet

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.