Kommunikationsmedarbejder

Mandecentret
Mandecentret
Kommunikationsmedarbejder med flair for kreativ fundraising
Er du en passioneret kommunikatør med hjertet og hjernen rettet mod at gøre en forskel, og erfaring med fundraising fra A-Z? Vil du være med til at formidle vigtige budskaber og sætte fokus på krise – og voldsramte mænd? Så er det måske dig, vi søger som kommunikationsmedarbejder i Mandecentret.

Nogle mænd rammes af en livsændrende krise efter et afsluttet forhold, og kan i den forbindelse blive hjemløse, socialt udsatte og blive udsat for vold i hjemmet. Bag enhver mand der henvender sig til Mandecentret, er der en fortælling om en brudt familie, krise og sorg. Fælles for mændene er, at de er presset til det yderste med et akut behov for hjælp. 

Mandecentret er til for at hjælpe mænd og deres børn. Vores mål er at sikre en kompetent og nærværende hjælp til krise- og voldsramte mænd blandt andet via vores botilbud og ambulante rådgivning. Mandecentret blev etableret i 2006 med et botilbud i København. I dag er vi syv afdelinger placeret i Aalborg, Randers, Aarhus, Esbjerg, Odense, Slagelse og København. Vi er i dag over 60 ansatte på landsplan. 

 

Jobbet
Mandecentret har igennem de seneste år været på en rejse, hvor strategisk kommunikation er et af de ben, der skal udvides og udvikles i takt med de store ambitioner vi har for Mandecentret. Som et led i vores strategi skal vi højne vores fokus på fundraising, så vi kan finansiere kommende projekter til gavn for manden og hans familie. 

Stillingen, der skal besættes, er en nyoprettet stilling, som du i høj grad vil kunne være med til at forme, men det er vigtigt, at du synes at fundraising, tekstskrivning og projektudvikling er sjovt. 

Dine hovedopgaver i jobbet som vores nye kommunikationsmedarbejder vil bl.a. være følgende: 

  • Planlægning, koordinering og eksekvering af fundraising-events og kampagner med fokus på call to action

  • Doner tiltrækning og fastholdelse via velfortalte og respektfulde kommunikationsindsatser og kampagner

  • Udarbejdelse af fondsansøgninger, rapportering til fonde, vedligeholdelse af gode samarbejder med virksomheder og fonde

  • Overvåge fundingmuligheder og koble muligheder med ønsker til projekter i organisationen

  • Skrive tekster og artikler til vores hjemmeside og sørge for, at den hele tiden er ajourført, med øje for SEO, Google Analytics og CMS-løsninger

  • Udarbejde, redigere og udsende nyhedsbreve

  • Bistå med grafiske løsninger, videoproduktion og billedredigering

 

Hvem er du?
Du har relevant erfaring, som du kan bruge i jobbet hos os. Det er ikke vigtigt hvilken uddannelse du har, men det er afgørende, at du har erfaring med fundraising, både hvad angår midler fra fonde, og at starte et systematisk privatdonations arbejde op. 

I Mandecentret arbejder vi med en flad struktur, hvor vi alle tager aktiv del i, at huset fungerer optimalt for beboere, kolleger, samarbejdspartnere og besøgende. Det er derfor vigtigt, at du anser det at løfte i flok som en selvfølge, og du ikke er bleg for at tage fat dér, hvor der er behov for det. 

Det er vigtigt, at du kan kommunikere og samarbejde med medarbejdere på tværs af afdelinger og faglighed. Ligesom du har blik for hvordan man bygger gode relationer til eksterne samarbejdspartnere. 

Du skal kunne arbejde selvstændigt og tage ansvar for arbejdsopgaver samt være løsningsorienteret og åben for nye opgaver. Det er ligeledes vigtigt, at du har øje for, hvordan vi kan blive ved med at udvikle os og bringe nye perspektiver på opgaveløsningen. 

 

Derudover anser du følgende som en selvfølgelighed:

  • At humor og en uformel tone er en del af den måde du arbejder på

  • At du har mod og styrke til at bidrage til at klare udfordringer og være en del af en forandringspræget hverdag

  • Du er i stand til at skabe struktur for dig og dine opgaver, hvor du både udvikler, drifter og afslutter dine opgaver

  • Kan indgå i teamsamarbejde og trives med daglig sparring med kolleger og ledelse

Det skal være sjovt at gå på arbejde. Derfor forventes det, at du engagerer dig i dine kollegaer og aktivt er med til at skabe et godt arbejdsmiljø. 

 

Mandecentret som arbejdsplads
På din nye arbejdsplads i hjertet af København bliver du en del af Mandecentrets lille kommunikationsteam, der lige nu består af en kommunikationschef og en studentermedhjælper. Derudover er vi 15 ansatte i §110, samt yderligere 8 i administrationen. På adressen er der plads til 37 beboere, fordelt på tre etager. 

Vi har en høj trivsel på arbejdspladsen, og det er vi meget stolte af. Vi har b.la. tilbudt alle medarbejdere to omsorgsdage, betalt frokost og god pensionsordning. Vi er også stolte af at vi aldrig går på kompromis med vores faglighed. Den tillid krise- og voldsramte mænd viser os, må vi aldrig tage forgivet og vi har et fortsat ønske om altid at være best in class på alle parametre. 

Du kommer til at referere til Presse – og kommunikationschef Chastine Nygaard Engqvist. Arbejdstiden er 30-37 timer ugentligt med fleksible mødetider efter aftale. Der er mulighed for enkelte hjemmearbejdsdage, men jobbet kræver at vi er tilstedet på adressen det meste af tiden. 

Opstart den 01.02.2023 

 

Ansøgningsproces
Du søger stillingen ved at sende din ansøgning og CV via linket ”Søg jobbet her”. Din ansøgning skal være os i hænde senest den 30.11.2022. Men skynd dig, vi holder ansættelsessamtaler løbende. 

Du er velkommen til at kontakte Chastine Nygaard Engqvist tirsdage mellem kl. 9-15 på tlf. 50 80 28 67 eller mail ce@mandecentret.dk, hvis du har afklarende spørgsmål om stillingen.

Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 30. november

Frist: 30. november

Info

Virksomhed
Mandecentret
Stillingsbetegnelse
Kommunikationsmedarbejder
Kontakt
Chastine Nygaard Engqvist
ce@mandecentret.dk
Telefon: 5080 2867
Website
Indrykningsdato
11-11-2022
Ansøgningsfrist
30. november
Adresse
Mandecentret

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.