Presseansvarlig

Lærernes Pension
Lærernes Pension
Dedikeret presseansvarlig i Lærernes Pension
Har du lyst til at bidrage til at udarbejde og eksekvere på en professionel pressestrategi, og er du en tillidsskabende rådgiver, som holder hovedet koldt, når det går stærkt? Og kan du derudover også lide at producere tekster og udtænke koncepter, så læs endelig videre.

Bliv en del af et engageret team med spændende opgaver
Dit nye team favner to dygtige kommunikationskonsulenter og din kommende leder, kommunikationschefen. Sammen leverer vi troværdig, relevant og skarp kommunikation til både medlemmer og interessenter. Dine primære ansvarsområder bliver pressen og vores øvrige interessenter. I praksis betyder det, at du skal glæde dig til at løse følgende opgaver, hvor du:

  • Koordinerer og udarbejder svar på henvendelser fra journalister og øvrige interessenter

  • Rådgiver direktion og ledelse i pressesager 

  • Bidrager til opbygning af en professionel pressehåndtering, herunder at udarbejde en pressestrategi  

  • Udarbejder rapportering på pressehenvendelser og øvrig interessentkommunikation til ledelsen og bestyrelsen

  • Deltager i Kommunikationsudvalget i F&P

  • Udarbejder koncept og contentplan for generel interessent kommunikation

  • Bidrager med artikler, notitser m.v. til sociale medier, hjemmeside og nyhedsbreve til medlemmerne 

 

Rollen som presseansvarlig er nyoprettet, og du får derfor en unik mulighed for at være med til at opbygge en ny og professionel pressefunktion i Lærernes Pension i samarbejde med ledelsen.  

 

Du skaber relationer og holder hovedet koldt
Du har først og fremmest rigtig god erfaring med pressehåndtering, og så har du også erfaring med andre typer kommunikationsopgaver. Du er kommunikationsuddannet eller journalist med det rette netværk og kompetencer, der matcher en presseansvarlig i en medlemsdrevet organisation. Det væsentlige for os er, at du både kan være praktikeren, rådgiveren og strategen krydret med en relationsskabende personlighed.

Som person bliver du en succes i jobbet, hvis du:

  • Driver opgaver med god energi. I en travl hverdag opleves du som handlingsorienteret og som knudepunktet, der skubber opgaverne i den rigtige retning samtidig med, at din gode energi smitter positivt af på dine omgivelser. 

  • Værdsætter værdien af teamarbejde. Din arbejdsstil er involverende, og du siger ’vi’, men formår også selvstændigt at drive opgaverne i mål, og så mestrer du at samarbejde på tværs af fagligheder og persontyper. 

  • Skaber relationer og tillidsvækkende dialog. Andre fortæller, at du hurtigt skaber gode relationer til både samarbejdspartnere og kolleger, hvor dine input værdsættes, og du fremmer en åben dialog. Din respektfulde og klare kommunikation hjælper dig i mål med opgaverne.

  • Struktur er dit mellemnavn. For dig er struktur og daglige prioriteringer en selvfølgelighed, og det gør det let for dig at sortere i detaljerne og bevare overblikket.  

  • Du har god balance. Du har begge ben solidt plantet på jorden og forbliver rolig trods bølgegang, når arbejdet spidser til, og samtidig trives du i perioder med større forudsigelighed og balance i arbejdsdagen.

 

Om os 
Arbejdet i Lærernes Pension varetages af omkring 50 engagerede medarbejdere, hvor flere opgaver er outsourcet til vores servicepartner Forca. Vi er en organisation med højt til loftet, stærk faglighed, og hvor fokus er på at skabe resultater til fordel for vores 158.000 medlemmer. Selvom arbejdet er spændende, har vi også fokus på socialt samvær og plads til livet uden for arbejdet.

Vores kontor ligger i Hellerup, hvor vi har dejlige lyse lokaler. Jobbet er organisatorisk placeret i Medlemsområdet, som har det overordnede ansvar for Jura, Facility, HR, Kommunikation samt medlemmerne i Lærernes Pension.

 

Vi ser frem til at høre fra dig
Vi vil meget gerne snart byde dig velkommen, så send os din motiverede ansøgning og cv allerede i dag og senest den 31. marts 2023. Vi indkalder løbende til samtaler. Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at ringe til kommunikationschef Susanne Bych på 29 16 39 31.

Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 31. marts

Info

Virksomhed
Lærernes Pension
Stillingsbetegnelse
Presseansvarlig
Kontakt
Susanne Bych
sby@lppension.dk
Telefon: 2916 3931
Website
Indrykningsdato
10-03-2023
Ansøgningsfrist
31. marts
Adresse
Lærernes Pension
Tuborg Havnevej 18
2900 Hellerup

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.