Intern Kommunikationskonsulent

Kriminalforsorgen
Kriminalforsorgen
Kriminalforsorgen søger intern kommunikationskonsulent
I kriminalforsorgen skal vi styrke den interne kommunikation til vores 4.500 medarbejdere. Derfor har vi brug for en kommunikationskonsulent, som har erfaring med og brænder særligt for intern kommunikation.

Som en del af Justitsministeriets koncern arbejder kriminalforsorgen hver dag for et trygt og sikkert Danmark ved at fuldbyrde de straffe, som domstolene fastsætter. Det er stort ansvar, som kræver, at vi hele tiden udvikler vores organisation. 

For at lykkes med forandringerne og omsætte strategi til handling er den interne kommunikation til vores mange ansatte afgørende. Kommunikation er altid integreret i måden, vi leder og udvikler vores organisation i kriminalforsorgen, og derfor går vi professionelt til opgaven med høj kommunikationsfaglig integritet.

 

Dine opgaver og ansvarsområder
Som vores nye kommunikationskonsulent får du mulighed for at udvikle dine faglige kompetencer i en politisk styret organisation. Vi befinder os i en stor forandringsproces, hvor du med dine kommunikative kompetencer og erfaring kan være med til at gøre en forskel.

Du vil sammen med en af dine kolleger i enheden få ansvar for at drive og ikke mindst udvikle den interne kommunikation i kriminalforsorgen med reference til chefen for Presse- og Kommunikationsenheden. Det vil bl.a. indebære, at du i det daglige skal:

  • Producere artikler og videokommunikation til de interne kommunikationskanaler. 

  • Rådgive kriminalforsorgens direktør og øvrige koncernledelse om bl.a. budskaber og kanaler i forbindelse med større strategiske beslutninger og udmeldinger.

  • Understøtte linjekommunikationen med budskaber og kommunikationsredskaber til de chefer og ledere i driften, der i det daglige står for at kommunikere og formidle de beslutninger, som koncernledelsen træffer. 

  • Gentænke det nuværende setup for intern kommunikation i kriminalforsorgen, herunder overveje brugen af nye kommunikationskanaler.

Vi tilbyder et spændende job med udfordringer, hvor du får unik erfaring med de processer og beslutninger, som ligger bag driften og ledelsen af en stor statslig driftsorganisation. 

 

Om dig
Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund som f.eks. kommunikationsuddannet, og du har arbejdet mindst 2-3 år med intern kommunikation. Vi lægger vægt på, at du: 

  • Har erfaring med at bruge den interne kommunikation strategisk til at skabe forståelse og engagement hos de forskellige grupper af medarbejdere. 

  • Kan se, hvad medarbejderne har behov for i kommunikationen og rådgive ledelsen om de gode processer.

  • Ved, hvornår det giver mening at kommunikere centralt, og hvornår der er brug for linjekommunikation. 

  • Kan bidrage til at styrke de interne kanaler, så kommunikationsvejene er velfungerende og effektive.

  • Kan være med til at afdække de svage punkter i den interne kommunikation for derigennem at kunne udvikle den. 

  • Er en dygtig skribent, så du kan levere budskaberne klart og tydeligt.

  • Er klar på en arbejdsdag, der kan være uforudsigelig, og som stiller krav til din fleksibilitet.

Det er en fordel, hvis du har erfaring fra arbejdet i en styrelse eller en anden større politisk styret driftsorganisation, men det er ikke et krav. 

 

Om Presse- og Kommunikationsenheden
Du får fem tætte kollegaer i Presse- og Kommunikationsenheden. Vi har forskellige ansvarsområder, og du får én anden kollega, som også arbejder målrettet med intern kommunikation. Som team er det dog vigtigt, at vi også kan dække ind for og aflaste hinanden, når der er behov for det. Derfor er det et plus, hvis du også har erfaring med at lave indlæg til sociale medier, redigere en webtekst og håndtere en pressehenvendelse. I teamet har vi også en række tværgående projekter lige fra samarbejder om større medieproduktioner til planlægning af Kulturnatten, som du kommer til at bidrage til.

 

Løn og ansættelsesforhold
Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst. Der vil herudover kunne aftales tillæg afhængigt af erfaring og kvalifikationer. 

Stillingen er en fuldtidsstilling med en gennemsnitlig arbejdstid på 37 timer om ugen. Ansættelsesområdet er Direktoratet for Kriminalforsorgen, som er beliggende på Strandgade 100, 1401 København K. Du vil referere til chefen for Presse- og Kommunikationsenheden Ulla Lena. 

Hvis du vil arbejde med os, er det en forudsætning, at du kan sikkerhedsgodkendes, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Hvis du indkaldes til samtale, skal du medbringe identifikation f.eks. pas eller kørekort.

 

Ansøgning 
Stillingen søges elektronisk via linket ”Søg jobbet her”.

Ansøgning, CV og dokumentation for uddannelse samt andet relevant materiale skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest den 19. december 2022. Vi forventer at holde samtaler i uge 2.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Presse- og kommunikationschef Ulla Lena (tlf. 72554100).

Det er en forudsætning for ansættelse, at du i forbindelse med en eventuel samtale giver dit samtykke til, at kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig fra Det Centrale Kriminalregister.  

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge. 

Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 19. december

Frist: 19. december

Info

Virksomhed
Kriminalforsorgen
Stillingsbetegnelse
Intern Kommunikationskonsulent
Kontakt
Ulla Lena
Ulla.Lena@krfo.dk
Telefon: 72554100
Website
Indrykningsdato
18-11-2022
Ansøgningsfrist
19. december
Adresse
Kriminalforsorgen
Strandgade 100
1401 København K

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.