Kommunikationsrådgiver

Køge Kommune
Køge Kommune
Køge Kommune søger dygtig kommunikationsrådgiver med et stærkt drive
Der er fuld fart på udviklingen i Køge Kommune. Vi søger en kommunikationsrådgiver, der kan forklare borgerne, hvorfor det støjer, når lastbiler, kraner og gravkøer bygger boliger på havnefronten eller parkeringspladser ved Danmarks første højhastighedsbane. Og som kan få budskaberne ud over rampen, når den røde snor bliver klippet på en ny station, idrætshal eller busbro.
Er du fuld af gode ideer til, hvordan vi bedst kommunikerer med borgerne og med alle dele af organisationen? Er du kreativ og formår at bruge visuelle virkemidler? Kan du holde snor i de lange, strategiske fortællinger og lave et hurtigt interview med en ny chef? Så har vi et spændende job til dig i kommunikationsteamet i Køge Kommune, pr. 1. oktober 2019.
 
Du bliver en del af en dynamisk enhed tæt på den politiske ledelse, der rådgiver forvaltninger, borgmester og kommunaldirektør om intern kommunikation, presse, sociale medier, kampagner og markedsføring.
 
Opgaverne
Din primære opgave bliver at stå for den anlægskommunikation, der er så vigtig i en kommune, hvor udviklingen går stærkt. Du bliver koblet op på konkrete projekter, og står for kommunikationen i dem i samarbejde med projektledere fra vores Teknik- og Miljøforvaltning. Du står også for interne kommunikationsprojekter i kommunen, og bidrager med en hjælpende hånd til teamets daglige pressearbejde med videre.
 
Arbejdsopgaver:
  • Rådgive forvaltninger og institutioner om god kommunikation.
  • Understøtte anlægskommunikationen, udarbejde kommunikationsplaner samt planlægge og udføre kommunikationen på kommunens store som små anlægsprojekter
  • Svare borgerne på sociale medier om spørgsmål, der vedrører veje, trafik o.l.
  • Projektleder på interne og eksterne kampagner.
  • Deltage i det daglige arbejde i kommunikationsafdelingen og understøtte strategisk kommunikation i hverdagen såvel som i kampagner, pressearbejde mv.
 
Om dig
Vi leder efter dig, der vil bidrage med en solid kommunikationsfaglighed, som kan samarbejde med andre fagligheder og som kan holde overblikket i store projekter.
 
Vi forventer, at:
  • Du har en relevant videregående kommunikationsuddannelse, fx cand.com, journalist, cand.mag. eller lignende.
  • Du har mindst tre års erfaring fra en lignende stilling.
  • Du interesserer dig for de nyeste tendenser inden for kommunikation og ved, hvad der virker.
  • Du har et stort personligt drive, er initiativrig og har en kreativ tilgang til kommunikation.
  • Du har forståelse for vilkårene i en politisk organisation, hvor tingene går stærkt og hele tiden kan ændre sig.
  • Du skriver flydende, præcist og fejlfrit til trykte, sociale og digitale platforme og kan hurtigt producere til sociale medier samt hjælpe os med at få udnyttet vores indholdsproduktion til nyhedsbreve, magasiner og webtekster bedst muligt.
  • Du har udprægede samarbejdsevner og forstår betydningen af at være en holdspiller.
 
For at lykkes i jobbet skal du have en gedigen værktøjskasse at trække på, når du skal kommunikere til borgere, virksomheder eller dine mere end femtusinde kollegaer. Du tænker strategisk i dine kommunikationsprojekter, lægger planer for din kommunikation, og ved hvornår det giver mening at udvikle det digitale nyhedsbrev, hvordan du fanger din målgruppe på sociale medier og kan selv sætte en video sammen, når historien er visuel.
 
Om os
Du bliver en del af Køge Kommunes centrale kommunikationsteam, der bistår forvaltningerne, direktion og det politiske niveau med intern og ekstern kommunikation. Vi er et dynamisk og ambitiøst team, der består af kommunikationschefen, fire kommunikationsrådgivere og en grafiker. Vi sætter en ære i at komme ud over rampen med vores kommunikation, ligesom vi bidrager aktivt med kompetent rådgivning til hele organisationen. Vi sætter fagligheden højt, og giver mulighed for videreuddannelse og kurser, ligesom vi lærer af hinanden og hele tiden udvikler os som team.
 
Stillingen er en fuldtidsstilling på 37 timer om ugen. Vi skal have din ansøgning samt CV og karakterudskrift senest mandag den 12. august 2019 kl. 12.00. Vi forventer at holde 1. samtalerunde onsdag den 21. august og 2. samtalerunde fredag den 23.august. Første arbejdsdag bliver den 1. oktober 2019.
 
Vi glæder os til at høre fra dig.
 
Køge Kommune ønsker at fremme ligestillingen mellem mænd og kvinder uanset etnisk baggrund. Vi opfordrer derfor personer med dansk og anden etnisk baggrund at søge stillingen.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på Søg stillingen og vedhæft din ansøgning og dit CV.
 
Læs mere om Køge Kommune på www.koege.dk, hvor du også finder vores kommunikationsstrategi.
 
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kommunikationschef Tania Kejser på tlf. 21 46 50 51/ tania.kejser@koege.dk (dog ikke i ugerne 27 og 28 på grund af ferie) eller kommunikationsrådgiver Stine Mandrup Lund på tlf. 21 29 39 81 / stine.m.lund@koege.dk
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 12. august kl. 12.00

Frist: 12. august kl. 12.00

Info

Virksomhed
Køge Kommune
Stillingsbetegnelse
Kommunikationsrådgiver
Kontakt
Stine Mandrup Lund
stine.m.lund@koege.dk
Telefon: 21 29 39 81
Website
Indrykningsdato
03-07-2019
Ansøgningsfrist
12. august kl. 12.00
Adresse
Køge Kommune
Torvet 1
4600 Køge

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.