Web- og kommunikationskonsulenter med solide webfaglige kompetencer

Københavns Kommune
Københavns Kommune
Web- og kommunikationskonsulenter med solide webfaglige kompetencer og stærke koordinerings- og samarbejdsevner til Kultur- og Fritidsforvaltningen
Vil du være med til at sikre, at Kultur- og Fritidsforvaltningen flytter målrettet og konsistent ind på Københavns Kommunes nye webplatform og samtidig bidrage til at give forvaltningens webkommunikation et løft? Motiveres du af at arbejde brugercentreret og af at skabe fremdrift og resultater i tæt samarbejde med kolleger og redaktører i forvaltningens mange enheder? Så er du måske den medarbejder, vi leder efter.
Vi søger to konsulenter til projektansættelse i 12 måneder.
 
Om stillingerne

Vi tilbyder to spændende stillinger, hvor du vil få en vigtig rolle i at understøtte, at Kultur- og Fritidsforvaltningen migrerer webindhold hensigtsmæssigt ind på en nyudviklet webplatform. Stillingerne er forankret i teamet Kommunikation og Digital Læring i Center for Digitalisering og Innovation.
 
Du får tætte samarbejdsrelationer med forvaltningens to faste koordinerende webredaktører, der rammesætter og koordinerer migreringsforløbet og aftaler dine ansvarsområder og opgaver i et tæt samarbejde med dig.
 
Du tiltræder i en spændende tid, hvor vi er i fuld gang med at styrke forvaltningens kommunikationsstrategiske grundlag og digitale platforme. Der er stort fokus på at tilrettelægge forvaltningens digitale indhold i målgruppeorienterede og sammenhængende brugerrejser i et stadigt mere sammenhængende digitalt univers. Vores fælles ledetråd er at præsentere københavnerne for det bedst mulige indhold inden for kultur, fritid og borgerservice. Du vil være en vigtig brik i implementeringen af dette i praksis på forvaltningens websites.
 
Du kommer til at arbejde med indhold på vores to primære webkanaler, henholdsvis kk.dk, som er Københavns Kommunes hovedside, og så rækken af hjemmesider, som formidler vores mange spændende kultur- og fritidstilbud. I arbejdet skal du have blik for sammenhængen mellem vores egne hjemmesider og de større digitale kontaktpunkter uden for webplatformen.
 
Dit arbejde

Du vil i tæt samarbejde med forvaltningens koordinerende webredaktører få et ansvar for at assistere de mange lokale webredaktører til en konsistent indholdsmigrering inden for rammerne af de indholdsstrategiske retningslinjer og indholdsskabeloner på de to webkanaler.
 
Du kommer til at arbejde både koordinerende og udførende med indholdsarbejde. Og du får den interessante opgave at give indholdsnær rådgivning af lokale webredaktører både under forberedelse og afvikling af migreringsforløbene.
 
Dine opgaver bliver at
 
  • varetage kommunikations- og webfaglig, indholdsnær rådgivning af lokale webredaktører omkring strukturering og disponering af indhold i forbindelse med forberedelse og afvikling af migreringsforløb
     
  • have ansvar for koordinering af migreringsforløb, sikre god fremdrift og et godt samarbejde med webredaktører i forvaltningens enheder
     
  • vejlede og supportere redaktører i korrekt systembrug, indholdsdisponering, SEO-optimering samt overholdelse af webtilgængelighed
     
  • udføre konkret indholdsarbejde under migreringsforløbene, herunder være med til at overføre indhold til den nye platform
 
Om dig

Du er en holdspiller, der trives i projekter, der kræver tæt samarbejde, løbende koordinering og tilpasninger for at nå i mål. Vi lægger særlig vægt på, at du er serviceminded, struktureret, kan vejlede i klar retning samt implementere i bund i konstruktivt samspil med andre. Du nyder også at navigere og samarbejde med mange aktører på tværs af en mangfoldig organisation.
 
Du har minimum to års lignende erfaring fra en større privat eller offentlig virksomhed og/eller fra f.eks. et kommunikationsbureau. Desuden er det vigtigt, at du
 
  • besidder en solid kommunikations- og webfaglighed og er rutineret bruger af CMS-systemer til web (Drupal 8+ er et klart plus), og du er frisk på nye systemer
     
  • mestrer at skrive gode tekster til web med brugerens behov i centrum og mestrer retskrivning på dansk
     
  • har viden om centrale principper for SEO-optimering og webtilgængelighed
     
  • kan arbejde datadrevet med webstatistik som værktøj
     
  • arbejder struktureret, inddragende og proaktivt
     
  • er indstillet på også at udføre de mere rutineprægede opgaver i migreringen
     
  • er god til at samarbejde og får tingene til at glide med godt humør
 
Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med webarbejde i det offentlige, og vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse, fx cand.it, cand.mag., journalist eller lignende.
 
Om os

Du bliver en del af kontoret for Kommunikation og Digital Læring, der er et af fire kontorer i Center for Digitalisering og Innovation. Centret driver udviklingen af digitalisering og kommunikation i Kultur- og Fritidsforvaltningen og på tværs af kommunens syv forvaltninger. I centeret er vi ca. 80 medarbejdere fordelt på de fire kontorer.
 
Kultur- og Fritidsforvaltningen understøtter og udvikler Københavnerlivet gennem en bred og alsidig opgaveportefølje, som spænder bredt over kultur, idræt, borgerservice, digitalisering, afholdelse af valg, vielser, turisme, kreativ vækst og internationalisering.
 
Du kan læse mere om Kultur- og Fritidsforvaltningen som arbejdsplads her: http://www.kk.dk/artikel/kultur-og-fritidsforvaltningen-som-arbejdsplads
 
Løn- og ansættelsesvilkår

Vi søger to personer til ansættelse i 12 måneder på fuld tid. Vi har flekstid, og du kommer til at arbejde i hjertet af København.
 
Vi tilbyder løn- og ansættelsesvilkår efter erfaringer og kvalifikationer i henhold til gældende overenskomst.
 
Vi forventer at besætte stillingerne den 1. januar 2021.
 
Mere information

Hvis du har spørgsmål vedrørende stillingen eller øvrige arbejdsforhold, kan du henvende dig til webkonsulent Edith Wessel på 2489 4700 eller kommunikationschef Ulla Ramlau på 4045 3369.
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 2. november

Frist: 2. november

Info

Virksomhed
Københavns Kommune
Stillingsbetegnelse
Web- og kommunikationskonsulenter med solide webfaglige kompetencer
Kontakt
Edith Wessel
Telefon: 2489 4700
Website
Indrykningsdato
15-10-2020
Ansøgningsfrist
2. november
Adresse
Københavns Kommune
Nyropsgade 3
1602 København V

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.