Presse og kommunikationskonsulent

Københavns kommune
Københavns kommune
Ambitiøs presse og kommunikationskonsulent til Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Ambitiøs presse- og kommunikationskonsulent til Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen på Københavns Rådhus

Tænker du på tværs af kanaler og platforme, når du skal folde en god historie ud? Har du forståelse for de forskellige interesser og behov i en politisk styret organisation? Kan du opbygge relationer både internt og eksternt, og formidler du med et skarpt blik for din målgruppe? Så er du måske også vores nye presse- og kommunikationskonsulent i Danmarks største beskæftigelses- og integrationsforvaltning.

 

Hvem er vi
Som presse- og kommunikationskonsulent bliver du en del af Presse og Kommunikation i Ledelsessekretariatet i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen. Ledelsessekretariatet holder til på Københavns Rådhus og består af 23 medarbejdere, herunder en sekretariatschef, en områdechef samt presse- og kommunikationschefen. Sekretariatet har til opgave at sikre fagligt stærk rådgivning af Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningens direktion, beskæftigelses- og integrationsborgmesteren samt Beskæftigelses- og Integrationsudvalget.

Vores team består af en presse- og kommunikationschef, seks konsulenter og en studentermedhjælper. Vi varetager den samlede presse- og kommunikationsindsats for forvaltningen, borgmesteren og det øvrige politiske niveau. Vores opgaver består blandt andet af pressehåndtering, strategisk kommunikation, indhold til sociale medier, web og intranet mv., rådgivning af borgmesteren, direktionen og den øvrige organisation.

 

Om jobbet
Som presse- og kommunikationskonsulent skal du have blik for både de interne forhold i forvaltningen og det, der sker i verden omkring os. Du får til opgave at håndtere henvendelser fra medierne og afsætte vores gode historier. Men du skal også kunne skrive en intranyhed, der er relevant for vores medarbejdere, eller en pjece, der kan forstås af de borgere, der skal læse den. Det er afgørende, at du har god organisationsforståelse, politisk tæft og et stort personligt drive. Vi arbejder i et redaktionelt miljø, hvor det er naturligt, at alle byder ind med gode idéer og hjælper hinanden i mål med opgaverne.

 

Dine opgaver

  • Proaktivt pressearbejde med pressemeddelelser og pressepitch

  • Håndtering af pressehenvendelser til forvaltningen

  • Intern kommunikation, fx via intranet og infoskærme

  • Rådgivning af fagmedarbejdere i forvaltningens forskellige kontorer

  • Borgerrettet kommunikation, fx via kk.dk, pjecer og sociale medier


Dine forudsætninger

  • Du er er uddannet journalist eller har en kommunikationsuddannelse

  • Du skriver godt, hurtigt og fejlfrit

  • Du kan tilrettelægge presse- og kommunikationsplaner på store og små historier og kan holde styr på fakta og analyser

  • Du har en veludviklet tonalitet, og kan vinkle din kommunikation til forskellige målgrupper og versionere til forskellige platforme, kanaler og medietyper

  • Du er ambitiøs og sætter en ære i at følge dine opgaver helt til dørs

  • Du er en god kollega med vilje og evner til at samarbejde på tværs af faggrænser

  • Du er indstillet på at indgå i vagtordning omkring vores pressetelefon efter behov

 

Ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst. Tiltrædelse er senest den 1. oktober 2022.

Jobbet er på fuld tid med fleksibel arbejdstid. Ansættelsessted er Københavns Rådhus.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte presse- og kommunikationschef Steffen Kjær på 2382 1294.

Søg via linket senest søndag den 21. august 2022
Vi forventer at afholde første samtalerunde onsdag den 24. august og anden samtalerunde fredag den 26. august 2022.

 

Om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen 
I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen hjælper vi hver dag året rundt københavnere i job og uddannelse eller finder andre veje videre for borgerne. Vi understøtter virksomhederne med at finde den rette arbejdskraft. Vi inddrager borgerne, stiller konstruktive krav, og vi tror på, at vi sammen kan skabe fremskridt. Vi er Danmarks største beskæftigelsesforvaltning, og vi er med til at sætte en høj standard på beskæftigelsesområdet ved at arbejde strategisk med udvikling af driften, servicedesign og nye digitale løsninger. Vi har fokus på trivsel og har en kultur med høj faglighed, hvor der er plads til dine input og idéer. 

Du kan læse mere om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen her.

Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 21. august

Frist: 21. august

Info

Virksomhed
Københavns kommune
Stillingsbetegnelse
Presse og kommunikationskonsulent
Kontakt
Steffen Kjær
Telefon: 2382 1294
Website
Indrykningsdato
06-08-2022
Ansøgningsfrist
21. august
Adresse
Københavns kommune
København

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Kursus

Gratis morgenmøde: TikTok til strategisk brug – skal/skal ikke?

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.