Social Media Manager

Ingeniørforeningen IDA
Ingeniørforeningen IDA
Social Media Manager til Ingeniørforeningen IDA
Ved du præcis hvilken hundevideo, som vil få engagement på Facebook til at eksplodere? Og er du ikke bange for at bruge den video – selvom opslaget i virkeligheden handler om bæredygtighed? Ved du ikke noget bedre end at skrive clickbait-rubrikker, så dine læsere bare MÅ klikke på linket? Så er dette job ikke for dig.

Men hvis du derimod kan få et brand til at leve på de sociale medier på en brandnær måde, skabe engagement og synlighed gennem habil community management og hvis du har lyst til at arbejde i en ambitiøs og succesrig interesseorganisation, hvor der er kort fra tanke til handling? Så har IDA jobbet til dig.

For os er sociale medier nemlig en naturlig del af den samlede kommunikations- og marketingpalet, og vi tror ikke på at billeder af søde hunde eller babyer bringer reel værdi til et brand – upåagtet at det kan få engagement og reach til at peake.

Til et etårigt barselsvikariat hos IDA har vi derfor brug for en skarp og kreativ digital profil, som kender virkemidlerne på sociale medier til fingerspidserne. Og som mestrer at bruge de triggers, der får folk til at engagere sig med indhold på de sociale kanaler – uden at udvande brandets værdi.

Som Social Media Manager hos IDA vil du få ansvaret for vores tilstedeværelse på sociale kanaler. Det vil derfor være dit job at være med inde over idéudviklingen og eksekveringen af kampagner, der skal skabe awareness omkring vores politiske mærkesager.

Men du vil også bruge tid på den daglige pleje af de forskellige kanaler og interaktion og dialog med brugerne for at skabe en helstøbt og brandnær oplevelse uanset, hvor brugeren møder os.

Vi forventer, at du:

  • Har minimum to års erfaring med Social Media og Community Management – meget gerne fra enten en interesseorganisation eller en NGO.
  • Er fortrolig med virkemidlerne på de sociale medier og har dokumenteret erfaring med at skabe vækst og engagement på disse kanaler.
  • Er kreativ og er i stand til at finde de rigtige vinkler på alt fra politiske mærkesager til en nyhed omkring øget optag på ingeniør- eller de naturvidenskabelige uddannelser i Danmark.
  • Har erfaring med afrapportering på kampagneniveau.
  • Er vant til at arbejde projektorienteret og evner at have mange bolde i luften – og sikre, at de lander rigtigt.
  • Har erfaring med at være eksekverende led på kampagner på sociale kanaler.


Vi kan til gengæld tilbyde:

  • Attraktive vilkår ift. løn, arbejdstider og efteruddannelse efter lokal overenskomst.
  • At du bliver en del af en dynamisk marketing og digital interaktions-afdeling på 20 personer, der fungerer som internt bureau for resten af IDA.
  • En af Danmarks bedste frokostordninger og skøn beliggenhed ved Kalvebod Brygge.
  • Mulighed for at præge og udvikle vores digitale kanaler.

Vi holder løbende samtaler, og barselsvikariatet vil starte 1. marts 2019.

Send din ansøgning her.

IDA er teknologiens stemme nr. 1 - en forening for viden, netværk og interessevaretagelse. Vi er Danmarks største faglige fællesskab for ingeniører, IT og naturvidenskabeligt uddannede med 118.000 medlemmer og oplever, at stadig flere vælger at være medlem af IDA.

Foreningen IDA har 200 ansatte og kontorer i København, Odense, Aarhus og Aalborg. IDA-koncernen omfatter derudover IDA Forsikring, IDA Conference, Mediehuset Ingeniøren samt Mannaz.

Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 20. januar

Frist: 20. januar

Info

Virksomhed
Ingeniørforeningen IDA
Stillingsbetegnelse
Social Media Manager
Kontakt
Lasse Schelbeck
las@ida.dk
Telefon: 33184618
Website
Indrykningsdato
09-01-2019
Ansøgningsfrist
20. januar
Adresse
Ingeniørforeningen IDA
Kalvebod Brygge 31-33
1780 København V

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.