Kommunikatør

Holbæk Kommune
Holbæk Kommune
Kommunikatør søges til Holbæk Kommune
Kan du håndtere pressen og navigere sikkert gennem krisen? Vil du være med til at formidle vedkommende nyheder om stort og småt i Holbæk Kommune? Og har du arbejdet strategisk med fortællinger og sociale medier? Så er du måske vores nye kollega i Holbæk Kommunes kommunikationsteam.
Der er tale om en spændende stilling med gode muligheder for at præge det konkrete indhold. Holbæk er en kommune med særligt fokus på blandt andet folkeskole, uddannelse, kultur og lokalområder. Så vi har mange historier, som kan fortælles på forskellige måder og kanaler. Og det er her, at vi har brug for dig både i det proaktive og reaktive kommunikationsarbejde.
 
En af de centrale opgaver bliver at styrke fortællingen om Holbæk Kommune. Med greb fra blandt andet storytelling skaber du troværdig kommunikation, der kan mærkes i hjertekulen.
 
Du kommer til at arbejde helt tæt på både den administrative og den politiske ledelse i kommunen. Så det er væsentligt, at du i dagligdagen både kan rådgive og udfordre, også i pressede situationer.
 
Du vil blive en del af kommunikationsteamet, der består af seks personer. Vi løser opgaver lige fra ledelseskommunikation, intranet og udvikling af hjemmeside til sociale medier, presse- og krisehåndtering samt kommunikationsrådgivning til resten af organisationen. Desuden bliver du en del af pressevagten, hvor du hver tredje uge vil være kommunens pressekontakt.
 
Faglige kvalifikationer
Vi søger en person, der har solid erfaring med både strategisk og praktisk presse- og kommunikationsarbejde. Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, fx. journalist, cand.comm. eller lignende. Det er desuden vigtigt, at du har en bred forståelse for at arbejde i en offentlig organisation.
 
Vi lægger derfor vægt på, at du
  • Har mindst tre års erfaring med presse- og krisehåndtering
  • Har arbejdet strategisk med fortællinger
  • Har gode formidlings- og skrivekundskaber
  • Kan arbejde selvstændigt – men også samarbejde, sparre og skabe gode relationer internt såvel som eksternt
  • Er initiativrig, tager ansvar og følger opgaven til dørs
  • Har politisk tæft og måske tidligere har arbejdet i en politisk ledet organisation
  • Er fleksibel og villig til at stå til rådighed, også udenfor almindelig arbejdstid
Kommunikationsteamet er en del af afdelingen Ledelsessekretariat og Kommunikation, som er en yderst velfungerende afdeling bestående af 21 medarbejdere (udviklingskonsulenter, chefjurist, presse-/kommunikations- og sekretariatsmedarbejdere). Der er fokus på høj kvalitet, faglighed og ansvarlighed. Men der er også plads til en uformel tone i et åbent kontorlandskab, hvor der er højt til loftet.
 
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er på fuld tid med flekstid. Aflønning sker efter gældende overenskomst med tiltrædelse pr. 1. januar 2019. Du vil få kontorplads i administrationsbygningen på Kanalstræde 2, 4300 Holbæk.
 
Hvis du vil vide mere
Du er velkommen til at kontakte afdelingsleder Karen Breiner Nielsen på tlf. 72 36 58 85.
 
Ansøgning
Ansøgningsfristen er søndag den 25. november 2018.
 
Samtaler forventes afholdt onsdag den 28. november 2018. Kandidater bliver indkaldt mandag den 26. november. I forbindelse med samtalen bliver du bedt om at løse en mindre opgave.
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 25. november

Frist: 25. november

Info

Virksomhed
Holbæk Kommune
Stillingsbetegnelse
Kommunikatør
Kontakt
Karen Breiner Nielsen
Telefon: 72 36 58 85
Website
Indrykningsdato
08-11-2018
Ansøgningsfrist
25. november
Adresse
Holbæk Kommune
Kanalstræde 2
4300 Holbæk

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.