Presse- og kommunikationsmedarbejdere

Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråd
Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråd
Presse- og kommunikationsmedarbejdere til Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråd
Har du erfaring med kommunikation i en politisk styret organisation? Er du en ørn til enten pressehåndtering eller SoMe? Og brænder du for at skabe synlighed og sætte dagsordner i den offentlige debat? Så er et af jobbene som presse- og SoMe-medarbejder i vores sekretariatet måske noget for dig.
Som en del af regeringens plan for Bedre Balance II flytter Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråds sekretariat til Brovst pr. 1. september 2019. Derfor leder vi nu efter to nye medarbejdere til vores kommunikationsteam, der kan hjælpe os med at skabe synlighed og engagement omkring henholdsvis frivillighed og handicapområdet fra vores nye lokation i det nordjyske. 
 
Da vi er et lille sekretariat med mange opgaver, forventer vi, at vores to nye medarbejdere spænder bredt i deres kompetencer og er villige til at tage en tørn, der hvor det brænder. Vi leder efter to blæksprutter, der både kan tænke strategisk og levere content i rigelige mængder til presse, SoMe og web.
 
Sammen med kommunikationschefen udgør de to nye medarbejdere det samlede kommunikationsteam, der skal betjene begge råd i alle kommunikations- og pressespørgsmål.
 
Pressemedarbejderen
Som pressemedarbejder hos os forventer vi, at du;
  • Har minimum 5 års erfaring med enten pressearbejde fra en politisk styret organisation eller politisk journalistisk fra et større medie
  • Skriver som en drøm og kan formidle kompliceret stof, så det både fænger og fanger
  • Evner at samtænke pressearbejdet med den politiske interessevaretagelse
  • Har interesse for eller erfaring med at rådgive politikere eller topledere i pressespørgsmål
  • Har blik for de relevante mediekroge og politiske dagsordner, der kan føre til eksponeringen af rådenes politik og budskaber
  • Har god forståelse for og gerne erfaring med samspil imellem pressearbejde og SoMe
 
Dine opgaver består bl.a. i at;
  • Håndtere pressehenvendelser til begge råd, herunder at klæde de to formænd på forud for interviews og optrædener i medierne
  • Indsalg af egne historie til relevante medier
  • Skrive udkast til kronikker og debatindlæg
  • Levere indhold til vores sociale medier – særligt Twitter
  • Opdyrke samarbejde og håndtere interessenter i pressespørgsmål
  • Overvågning af presse og sociale medier, herunder udarbejdelse af presse- og SoMe-overblik til formand sammen med det øvrige kommunikationsteam
  • Bidrage til udarbejdelse og eksekvering af kampagner
  • Taleskrivning
Kommunikationsmedarbejderen/SoMe-ansvarlig
Som kommunikationsmedarbejder hos os forventer vi, at du;
  • Befinder dig som en fisk i vandet på Facebook, Linkedin og Twitter
  • Kan levere indhold og bruge vores SoMe-kanaler taktisk og til de rette målgrupper
  • Har interesse for eller erfaring med politisk kommunikation enten igennem uddannelse eller job
  • Erfaring med at producere indhold til web
  • Erfaring med kampagnearbejde enten fra studie eller job
  • Erfaring med at producere forskellige former for indhold – både tekst, grafik og video
 
Dine opgaver består bl.a. i;
  • Levere dagligt indhold til vores egne og vores formænds relevante SoMe kanaler - både tekst, grafik og video
  • Rådgive vores formænd om brug af SoMe
  • Være primære ansvarlig for begge råds hjemmesider, herunder dialog med eksterne leverandører.
  • Bidrage med udvikling af nye kampagnekoncepter og projektlede på eksekvering af kampagner i samarbejde med eksterne leverandører
  • Overvågning af presse og sociale medier, herunder udarbejdelse af presse- og SoMe-overblik til formand sammen med det øvrige kommunikationsteam

Løn- og ansættelsesvilkår
Begge stillinger er på fuld tid (37 timer pr. uge), og vi forventer at du kan begynde den 15. august 2019.
 
Begge stillinger er indplaceret som fuldmægtig med løn- og ansættelsesforhold efter AC- overenskomsten på statens område. Der vil være mulighed for at forhandle tillæg afhængig af erfaring og kvalifikationer.
 
Ansættelsesområdet er Børne- og Socialministeriet med tilhørende institutioner. 
 
Arbejdsstedet er Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråd, Stationsvej 10, Brovst.
 
Sådan bliver du en del af holdet
Send din ansøgning senest den 21. maj 2019 til job@dch.dk. Skriv ”presse” eller ”SoMe” i emnefeltet.
 
På baggrund af en vurdering af din ansøgning og dit CV, vil vi indkalde de bedst kvalificerede ansøgere til 1.samtale i uge 23 og 2.samtale i uge 25. 
 
Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du kontakte kommunikationschef Bodil Liv Holm på tlf. 33 36 73 27.
 
Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråd ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed, hvorfor alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.  
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 21. maj

Info

Virksomhed
Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråd
Stillingsbetegnelse
Presse- og kommunikationsmedarbejdere
Kontakt
Bodil Liv Holm
Telefon: 33 36 73 27
Website
Indrykningsdato
29-04-2019
Ansøgningsfrist
21. maj
Adresse
Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråd
Stationsvej 10
9460 Brovst

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.