Kommunikationskonsulent

Digitaliseringsstyrelsen
Digitaliseringsstyrelsen
Digital kommunikationskonsulent til borger.dk
Bliver du motiveret af at formidle til millioner af danskere? Ser du dig selv i en rolle, hvor du sammen med andre myndigheder kan guide borgere nemt og trygt igennem det offentlige digitale Danmark? Borger.dk opruster med en ekstra kommunikationskonsulent.

Om stillingen
Du bliver en del af Kontor for borger.dk i Digitaliseringsstyrelsen, hvor vi er 20 medarbejdere, der har ansvaret for at udvikle og drive borger.dk.

 

Borger.dk får hver måned mere end 3,5 mio. besøg fra borgere, som søger information, bruger de digitale selvbetjeningsløsninger, læser Digital Post og tjekker personlige data. Det forpligter og stiller store krav til løbende at udvikle og kvalitetssikre portalen, så den understøtter borgernes forventninger til god og brugervenlig digital selvbetjening og information om det offentlige.

 

Hos os får du rollen som redaktør, kommunikationskonsulent og kontaktperson til myndigheder, der har indhold på borger.dk. Du bliver initiativtager og tovholder for projekter, der har fokus på kvalitetssikring og hjælp til myndigheder, når de skal skabe nyt indhold på borger.dk. Det er vigtigt, at du er opsøgende og vedholdende. Du er bindeleddet mellem de myndigheder, der skal arbejde sammen om at producere klare tekster og forbedre menustrukturer, så borgerne endnu lettere kan finde det, de leder efter.

 

Vi forestiller os også, at du er med til at planlægge tre årlige redaktørmøder for borger.dk’s eksterne redaktørnetværk. Her samler vi de mange redaktører i myndighederne, der leverer indhold til borger.dk.

 

I kontoret er vi fælles om opgaverne, og du arbejder dagligt sammen med andre kommunikationsfolk, UX’ere, tekniske profiler, projektledere og øvrige kollegaer i Digitaliseringsstyrelsen.

 

Om dig
Du brænder for formidling, og kan guide andre myndigheder i deres skriftlige kommunikation på borger.dk. Du er en sproglig stærk formidler, der kan sætte kommaer korrekt, lynhurtigt spotte uklarheder i andres tekster og skrive klart til nettet. Du formår at sætte dig i borgerens situation og tilpasse kommunikationen, hvad enten det handler om at forstå skilsmisseregler, bestille nyt pas eller forklare, hvordan man brevstemmer til et valg.

 

Vi leder efter dig, der har en kommunikationsfaglig baggrund - fx cand.mag. i kommunikation eller cand.comm. Du har erfaring med kommunikation på web og arbejder trygt i et CMS (vi benytter Sitecore).

 

Du må gerne have nogle års erfaring med offentlig kommunikation og digitalisering/digital formidling. Du har måske også erfaring med servicedesign og brugerinddragelse fra en offentlig organisation eller lignende.

 

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • har stor viden om og forståelse for at udnytte de digitale muligheder
  • er kvalitetsbevidst og omhyggelig i din kommunikation og desuden kan vejlede og formidle din viden til andre
  • er en engageret og dygtig facilitator af fx workshops og for møder med myndigheder
  • er opsøgende og ser fordelene i at samarbejde både internt og eksternt i et mangfoldigt interessentlandskab.


 

Om os
I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 290 medarbejdere, som hver dag går forrest i arbejdet for et mere digitalt offentligt Danmark med borgere og virksomheders behov i centrum. Vi sætter barren højt og har et klart fokus på din kompetence- og karriereudvikling.

 

Du kan læse mere om os og vores arbejde på www.digst.dk.  

 

Ansættelsesvilkår
Du bliver ansat efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.
 

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Moderniseringsstyrelsen, Digitaliseringsstyrelsen, Statens It og Statens Administration.

 

Flere oplysninger
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Helle Junge Nielsen, 3392 4144 eller seniorspecialist Sanne Petersen, 4187 8713.

 

Ansøgning
Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg jobbet her”  nederst på siden, senest søndag den 8. marts 2020.

 

Vi forventer at holde samtaler i uge 12 og 13, og håber at kunne byde vores nye kollega velkommen pr. 1. maj 2020. 

 

I Digitaliseringsstyrelsen opfordrer vi alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap til at søge. 

Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 8. marts

Info

Virksomhed
Digitaliseringsstyrelsen
Stillingsbetegnelse
Kommunikationskonsulent
Kontakt
Helle Junge Nielsen
hjn@digst.dk
Telefon: 33924144
Website
Indrykningsdato
12-02-2020
Ansøgningsfrist
8. marts
Adresse
Digitaliseringsstyrelsen
Landgreven 4
1301 København K

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.