Kommunikations- og kampagnechef

Fairtrade
Fairtrade
Kommunikations- og kampagnechef til Fairtrade
Aldrig har bæredygtigt forbrug været så dagsordensættende, og aldrig har så mange mennesker interesseret sig for, hvordan deres varer bliver produceret, hvilket aftryk metoderne sætter på klimaet og arbejdsforholdene for arbejderne.

Hos Fairtrade tror vi på, at vi kan fordoble salget af Fairtrade-mærkede produkter inden for de næste fem år. Vi skal have langt flere forbrugere til at handle Fairtrade - tiden er nu, og markedet er der.


Men vi mangler noget...
For at vi kan lykkes med det, skal vi blive langt bedre til at kommunikere, hvad Fairtrade egentlig betyder. Hvilken konkret forskel mærket gør for millioner af bønder og arbejdere og deres familier i verdens fattigste lande – og ikke mindst for vores klima og miljø.

Vi skal med en stærk kernefortælling, klare budskaber og engagerende indhold på egne og eksterne kanaler markere os og demonstrere vores relevans overfor forbrugerne, detailhandlen og producenter.

Derfor har vi brug for en ny kommunikations- og kampagnechef, der har lyst til at smøge ærmerne op sammen med resten af kontoret, så vi i fællesskab kan nå det ambitiøse mål.

Vi er et lille team, som har hjemme på Christianshavn. Her er der altid god kaffe på kanden – og så spiser vi nok lidt for meget Fairtrade-chokolade. Vi arbejder tæt sammen på tværs af skriveborde og opgaver. Derfor er hverdagen både dynamisk og uformel, og der er sjældent langt fra en idé på en post-it til virkelighed.

Du bliver ansvarlig for et lille kommunikations- og kampagneteam, som pt. består af to medarbejdere; en content manager og en marketing manager. Du refererer til direktøren og indgår i en ledergruppe bestående af direktøren, souschef/produktchef og dig.


Hvem er du?

Vi forventer naturligvis, at du hverken er idéforladt, uambitiøs, uskarp, upræcis, uengageret eller uvenlig, og så må du meget gerne opfylde følgende krav:

  • Relevant videregående kommunikationsuddannelse. F.eks. journalist, cand.comm. eller lignende
  • Har styr på tilrettelæggelse og eksekvering af kampagner
  • Erfaring med udvikling af engagerende kommunikations- og kampagnekoncepter
  • Et vågent øje for aktuelle dagsordner og forbrugertrends, som vi skal blande os i via presse, blogs osv.
  • Skriver flydende og præcist
  • Har styr på din digitale værktøjskasse
  • Stærke samarbejdsevner
  • Arbejder strategisk og handler derefter

Du må gerne have et par års ledererfaring, hvor du har demonstreret stor selvstændighed og ansvarlighed, når du har løst dine opgaver og ikke mindst en evne til at udvikle og tage initiativ.

Har du konkrete spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte direktør Camilla Erika Lerberg på telefon 28 99 69 55


Ansøgningsfrist: 31.03 2019

Send din ansøgning i én samlet PDF til: job@fairtrade-maerket.dk

Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 31. marts

Info

Virksomhed
Fairtrade
Stillingsbetegnelse
Kommunikations- og kampagnechef
Kontakt
Camilla Erika Lerberg
Telefon: 28 99 69 55
Website
Indrykningsdato
08-03-2019
Ansøgningsfrist
31. marts
Adresse
Fairtrade
Dronningensgade 68, 3. sal
1420 København K

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.