Kommunikationsansvarlig

Energinet
Energinet
Kommunikationsansvarlig til nyetableret støttefunktion i en stor it-organisation
Vær med til at skabe en rød tråd i den interne kommunikation på tværs af afdelingerne i Energinet-koncernens store IT-organisation. Hvis du kan se dig selv i et job, hvor dine vigtigste succeskriterier er at sikre høj kvalitet i vores kommunikation til IT-brugere i hele organisationen samt i ledelsesrapportering og -kommunikation – og samtidig er udadvendt og opsøgende i forhold til at løse opgaverne i samarbejde med andre – kan du se frem til at træde ind i et nyoprettet job, som du selv får stor mulighed for at præge. Din nye arbejdsplads bliver på vores hovedkontor i Fredericia.

DU UNDERSTØTTER DRIFTSORGANISATIONEN MED KUNDEFOKUS OG GOD KOMMUNIKATION

Du bliver del af en nyoprettet afdeling IT Støtte og Processer, der understøtter IT-organisationen med bl.a. kommunikation, performance management, projektassistance og portefølje- og ressourcestyring.

 

Som kommunikationsansvarlig skal du sikre ensartet og brugerrettet kommunikation i tæt samarbejde med kolleger i de andre IT-afdelinger. Du bidrager til at kvalitetssikre driftsmeddelelser samt information om planlagte ændringer/nedlukninger og andre initiativer i IT – ligesom du støtter IT-ledelsen i deres strategiske kommunikation til medarbejdere, leverandører m.m. Her er din fornemste opgave at være med til at sikre, at det, vi kommunikerer, er præcist og let at forstå for modtagerne. Samtidig er du tovholder på at udarbejde anvendelige kommunikationsværktøjer til generel brug i IT – i form af fx guidelines, templates og vejledninger – ligesom det påhviler dig at sikre og følge op på, at værktøjerne anvendes efter hensigten og imødekommer behovet.

 

”Dine succeskriterier i jobbet er, at der opleves tilfredshed med kommunikationen fra IT – den skal være forståelig, til rette tid og tilpasset målgruppen – og du skal bl.a. bidrage til at udvikle let anvendelige kommunikationsværktøjer og -rammer for IT-organisationen”, fortæller afdelingsleder Joan Haahr Hemmingsen.

 

Glæd dig til at blive del af en stor IT-organisation, som med ca. 150 medarbejdere er blandt Trekantområdets største IT-arbejdspladser. Da det er en ny rolle i en ny afdeling, får du muligheden for at være med i en spændende opstartsfase, hvor du kan påvirke, hvordan, hvor tit og hvor meget vi kommunikerer. Efterhånden som de forskellige tiltag bliver forankret i organisationen, vil fokus i jobbet skifte fra udvikling til mere driftsorienteret, samtidig med at du fortsat har en central rolle i kommunikationen af nye tiltag, der måtte komme.

 

STRUKTURERET KOMMUNIKATOR MED SOLID IT-FORSTÅELSE

Du har en relevant akademisk baggrund med vægt på virksomhedskommunikation. Da vi har fokus på at levere information af høj kvalitet, lægger vi vægt på, at du er en stærk kommunikator med evne og interesse for at formidle og udvikle rammer og værktøjer. Du har ideelt minimum 5 års erfaring fra et lignende job, hvor du har opnået erfaring med intern kommunikation på tværs af en stor organisation. Det er et krav, at du formulerer dig flydende i skrift og tale på dansk – om end jobbet ikke kræver en ”skarp pen” og journalistiske færdigheder. Da der kan være internationalt samarbejde med leverandører m.m., skal du også kunne begå dig godt skriftligt på engelsk.

 

På det personlige plan er du en god planlægger, der er opsøgende i sin opgaveløsning og derfor formår at drive processer og følge op. Samtidig er du imødekommende og serviceminded i samarbejdet med andre. Du evner at tænke strategisk og se de store linjer – ligesom du har en god forretningsforståelse og gode analytiske evner, der gør dig i stand til at identificere de centrale budskaber og formidle dem på en letforståelig måde.

 

ANSØGNING OG KONTAKT

Send din ansøgning med dit CV og andre relevante bilag via linket ”Søg jobbet online”, så vi har den senest 10. juni 2019. Vi forventer at holde samtaler 18. juni (1. samtale) og 25. juni (2. samtale). Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Joan Haahr Hemmingsen på telefon 30 51 74 09. Du kan læse mere om vores virksomhed på www.energinet.dk.
 

FAKTA OM ENERGINET

  • Selvstændig offentlig virksomhed
  • Ca. 1000 medarbejdere
  • Hovedsæde i Fredericia
  • Øvrige lokationer i Ballerup, Stenlille, Egtved, Esbjerg, Lille Torup, Tjele, Vester Hassing og i Manila på Philippinerne.

 

VORES ARBEJDSPLADS

For os er medarbejdernes trivsel af afgørende betydning. Derfor har vi fokus på en lang række tilbud og tiltag, som er med til at gøre Energinet til en attraktiv arbejdsplads.

  • Karrieremuligheder
  • Fremragende ledelse
  • Work-life balance
  • Sundhed på jobbet
  • En social arbejdsplads
 
Læs mere om arbejdspladsen her.
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 10. juli kl. 12.00

Frist: 10. juli kl. 12.00

Info

Virksomhed
Energinet
Stillingsbetegnelse
Kommunikationsansvarlig
Kontakt
Joan Haahr Hemmingsen
Telefon: 30 51 74 09
Website
Indrykningsdato
21-05-2019
Ansøgningsfrist
10. juli kl. 12.00
Adresse
Energinet
Tonne Kjærsvej 65
7000 Fredericia

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.