Webmaster

Dragør kommune
Dragør kommune
Erfaren webmaster med flair for kommunikation
Er du digital til fingerspidserne? Og tænker du kommunikation samtidig med, at du tænker ’teknik’? Vi har nemlig brug for en erfaren, udadgående og energisk webmaster, der brænder for den gode kommunikation internt og eksternt i vores skønne kommune.

I Borgmestersekretariatet er vi et lille team, der rådgiver, kvalitetssikrer og producerer relevant kommunikation til kommunens godt 14.000 borgere og ca. 1.100 medarbejdere.

Vores nye dragoer.dk gik i luften i august, og vi er stolte af resultatet med et særligt fokus på web-tilgængelighed. Vi har årligt knapt 200.000 besøgende på dragoer.dk, og det bliver en af dine centrale opgaver at sørge for, at de mange besøgende oplever et site, der er professionelt, relevant og brugervenligt.

Den interne kommunikation og udvikling af intranettet som platform ligger os også meget på sinde. Din opgave bliver bl.a. at revitalisere intranettet og på sigt bygge et nyt op fra bunden. Det gør du som en naturlighed og i et dynamisk samspil med kommunens dygtige ledere, hjælpsomme medarbejdere og energiske kolleger i weborganisationen.

 

Hvem er du?
Mon ikke du har begået dig i en politisk ledet organisation og er optaget af at formidle vanskeligt stof på en let (web-)tilgængelig og meningsfuld facon. Du er vild med at bruge data til at forbedre kvaliteten. Effektiv kommunikation og den gode brugeroplevelse er din ledestjerne. Vi forventer med andre ord, at din kommunikative værktøjskasse er i orden, fx også brug af billeder og måske endda videoproduktion.

Du er stringent, vedholden og selvkørende. Du er ambitiøs, energisk og har en god organisationsforståelse. Frem for alt forventer vi, at du trives i en rolle, hvor du ikke bare får ideerne. Du fører dem også ud i livet for små midler og i et tæt samarbejde med dine kolleger i blandt andet weborganisationen. Samtidig evner du at løfte dig op og se helheden og være en stærk sparringspartner, der ser og udnytter systemernes muligheder og tør udfordre status quo.

Du har lyst til og evner at formidle målgruppeorienteret og med klare budskaber i skrift og tale.

 

Dine kvalifikationer og erfaringer
Formodentlig har du en videregående uddannelse inden for kommunikation og mindst tre til fem års erfaring. Har du arbejdet i en kommune, er det et stort plus. Du har erfaring med projektledelse med mindre og større projekter inden for dit område.

Du ved en del om CSM, brugerrejser og databrug- og formidling. Erfaring med Umbraco (hjemmeside), Siteimprove, Cludo (søgemaskine), Intranote (intranettet), Colourbox/ Skyfish (billeddatabase), PAC 2021 (webtilgængelighed), EG-selvbetjening, EG-Smartdesigner og KMD Opus er en fordel, men ikke et krav – blot du er nysgerrig, lærenem og har erfaring fra lignende systemer.

 

Opgaver og ansvar
Dine primære opgaver og ansvarsområder:

  • Sikre drift og udvikling af hjemmeside og intranet, herunder systemsupport, varetage leverandørkontakt og udarbejde webstrategi

  • Oprette og drive sub-sites ved behov

  • Have overblik over web-tilgængelighed og databeskyttelse (GDPR), herunder drive vores billedarkiv med brug af billeder og videoer

  • Koordinere og udvikle web-organisationen, herunder undervise og sikre relevante vejledninger


Derudover har du også lyst til at være med til at omdanne data fra vores personalesystem KMD Opus til brugbar ledelsesinformation.

 

Din arbejdsplads
I ægte Dragør-ånd er jobbet lidt af en blækspruttefunktion. Samtidig tilbyder vi et job i en organisation i digital transformation og i rivende udvikling med den mission: At vi skaber i fællesskab den værdi, vi ønsker for vores nærmeste.

Vi hjælper og understøtter hinanden. Vi er nysgerrige på faglig udvikling og sparring med kolleger. Vi er energiske og – selvfølgelig – ansvarlig for vores egne opgaver, over for Dragør som arbejdsplads og kommunens borgere, foreninger og erhvervsliv – dem vi er til for.

Din stilling er forankret i Borgmestersekretariatet og er en del af kommunikationsteamet, som ud over dig består af en anden erfaren ’blæksprutte’, nemlig vores kommunikationsansvarlige. I refererer begge til leder af Borgmestersekretariatet Maria Klint Thelander.

 

Interesseret?
Søg jobbet online (vedlæg ansøgning, CV og dokumentation for relevant uddannelse).

Frist for ansøgning er onsdag den 8. december 2022.

Vi forventer at holde både 1. samtale og eventuelle 2. samtaler i uge 50.

Bliver jobbet dit, begynder du hurtigst muligt og senest den 1. februar 2023.

Har du spørgsmål til jobbet, ringer du bare til leder af Borgmestersekretariatet Maria Klint Thelander på 24 44 54 12 eller kommunikationsansvarlige Toini S. Floris på 51 49 71 31.

Dragør Kommune har ca. 14.500 indbyggere, og den kommunale organisation har ca. 1.100 medarbejdere. Vi er en attraktiv arbejdsplads og kan hver dag glæde os over engagerede og kvalificerede kollegaer, der bakker op om vores mål og værdier.

Som medarbejder i Dragør Kommune vil du opleve høj faglighed og et mindst lige så højt ambitionsniveau. Vi lægger vægt på trivsel og ønsker at skabe rammerne for et godt liv –  både på og uden for arbejdspladsen.

Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 8. december

Frist: 8. december

Info

Virksomhed
Dragør kommune
Stillingsbetegnelse
Webmaster
Kontakt
Maria Klint Thelander
Telefon: 2444 5412
Website
Indrykningsdato
25-11-2022
Ansøgningsfrist
8. december
Adresse
Dragør kommune
Kirkevej 7
2791 Dragør

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.