Presse- og kommunikationskonsulent

Digitaliseringsstyrelsen
Digitaliseringsstyrelsen
Presse- og kommunikationskonsulent til Digitaliseringsstyrelsen
Kan du tænke kommunikation på tværs af målgrupper og platforme, og har du lyst til at arbejde med kommunikation af den digitale dagsorden – både på strategisk niveau og i praksis? Har du kendskab til, hvordan pressen arbejder? Og vil du være en del af et miljø, hvor højt humør og samarbejde er en essentiel del af hverdagen? Så er du måske vores nye presse- og kommunikationskonsulent.
Om jobbet
I Digitaliseringsstyrelsen arbejder vi hver dag for at digitalisere det offentlige Danmark. Og vi har brug for dig til at sikre, at vi altid kommunikerer præcist og professionelt - både når vores direktør er ude i landet og fortælle om den digitale dagsorden, når pressen interesserer sig for vores arbejde, og når vi fortæller danskerne om, hvordan man agerer trygt og sikkert på nettet.
 
Vores arbejdsområder spænder bredt. Fra cybersikkerhed, kunstig intelligens og brug af data til at sikre at borgerne oplever en velfungerende og sammenhængende digital offentlig sektor. Du kommer til at arbejde helt tæt på vores direktion og chefgruppe, samt have en tæt dialog med vores departement, så det er vigtigt, at du kan agere selvstændigt, og at du er en god og troværdig samarbejdspartner.
 
Vi har stor fokus på kommunikation, og alle vores kontorer har til opgave at kommunikere omkring deres fagområder. Din rolle bliver derfor bl.a. at understøtte kontorerne samt at sikre den strategiske linje og kvaliteten i vores kommunikationsprodukter på tværs af huset. Du vil desuden komme til at arbejde med intern kommunikation, herunder ledelseskommunikation fra direktionen og med at kvalitetssikre direktionens oplæg.
 
Du bliver en del af et lille direktionssekretariat, hvor vi lægger vægt på at yde god service til både direktion, chefgruppe, styrelse og departement.
Konkret bliver dine opgaver at:
  • være ansvarlig for styrelsens presse- og kommunikationsarbejde, herunder rådgive direktion og chefgruppe i pressesager, samt sikre et velfungerende samarbejde med presseenheden i Finansministeriets departement
  • facilitere styrelsens interne pressenetværk, som sikrer koordination af den eksterne kommunikation på tværs af styrelsens tolv kontorer
  • være tovholder på styrelsens overordnede kommunikationsstrategi på tværs af kanaler og platforme
  • udarbejde og udvikle vores ledelseskommunikation
  • understøtte og rådgive vores øvrige organisation med kommunikationsopgaver samt kvalitetssikre vores kommunikationsprodukter, herunder direktionens eksterne oplæg
  • producere nyheder, pressemeddelelser, beredskabspapirer, nyhedsbreve mv. i tæt samarbejde med vores fagkontorer.
 
Om dig
Vi søger dig, der er uddannet journalist, cand.comm, cand.mag. eller har en uddannelse inden for det samfundsvidenskabelige område med viden om presse- og kommunikationsarbejde, og har minimum et par års erhvervserfaring.
Vi lægger vægt på, at du:
  • er fortrolig med pressens virke, særligt ift. politiske sager og har kendskab til og forståelse for, hvordan pressen arbejder
  • kan tænke og agere strategisk ift. styrelsens dagsordener, herunder kan omsætte komplicerede informationer og processer til klar tale
  • har et højt fagligt niveau, erfaring med strategisk kommunikation, en skarp pen og lægger vægt på at levere produkter og rådgivning af høj kvalitet
  • er proaktiv og initiativrig. Du opsøger historierne og tænker altid over, hvad det næste naturlige skridt er
  • kan drive processer på tværs af mange enheder, selv kan tage teten og sætte ting i gang
  • befinder dig godt i rollen som rådgiver og er god til at opbygge relationer
  • har en stor arbejdskapacitet og er fleksibel ift. skiftende arbejdstider og -mængde.
 
Om os
I Direktionssekretariatet arbejder vi hver dag for at understøtte vores direktion og organisation bedst muligt på en række områder. Vi har ansvaret for styrelsens presse- og kommunikationsarbejde og betjener direktionen gennem rådgivning og understøttelse i hverdagen.  Ud over betjening af direktionen koordinerer Direktionssekretariatet også de politiske og administrative processer på tværs af styrelsen og på tværs af styrelse og departement.
 
Vi er et lille, velfungerende sekretariat, der ud over presse- og kommunikationskonsulenten også består af en akademisk og en administrativ direktionssekretær, en kommunikations- og webmedarbejder, en organisationskonsulent, to studenter, en elev og en teamleder.
 
I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 290 medarbejdere, som hver dag går forrest i arbejdet for et mere digitalt offentligt Danmark med borgere og virksomheders behov i centrum. Vi sætter barren højt og har et klart fokus på kompetence- og karriereudvikling.  
Hvis du er interesseret, kan du læse mere om vores arbejde på www.digst.dk
 
Ansættelsesvilkår
Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer.
 
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode.  
 
Flere oplysninger
Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte teamleder Laura Olsen på 42 71 42 78 eller lauol@digst.dk. Spørgsmål vedrørende overenskomst og ansættelsesvilkår kan stilles til HR partner Mette Cramer Vistisen på 41 78 21 46 eller mecvi@modst.dk.
 
Ansøgning
Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag senest fredag d. 15. november 2019 via ”Søg jobbet her”-knappen.
 
Vi afholder 1. samtaler onsdag d. 20. november og 2. samtaler mandag d. 25. november. Vi håber at kunne byde vores nye kollega varmt velkommen den 2. januar 2019 eller snarest muligt.
 
Digitaliseringsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge.
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 15. november

Frist: 15. november

Info

Virksomhed
Digitaliseringsstyrelsen
Stillingsbetegnelse
Presse- og kommunikationskonsulent
Kontakt
Laura Olsen
lauol@digst.dk
Telefon: 42 71 42 78
Website
Indrykningsdato
04-11-2019
Ansøgningsfrist
15. november
Adresse
Digitaliseringsstyrelsen
Landgreven 4
1301 København K

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Kursus

Gratis morgenseminar: Den gode kampagne

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.