Digital kommunikationskonsulent

Digitaliseringsstyrelsen
Digitaliseringsstyrelsen
Digital kommunikationskonsulent til lifeindenmark.dk og borger.dk
Er du stærk til digital skriftlig formidling på både engelsk og dansk? Motiverer det dig at medvirke til, at millioner af borgere – både internationalt og i Danmark – kan bevæge sig trygt igennem det offentlige digitale Danmark? Og trives du med at drive og deltage i projekter med fokus på udvikling og den optimale brugeroplevelse? Så er det dig, vi søger til lifeindenmark.dk og borger.dk.

Om stillingen
Du bliver en del af Kontor for borger.dk i Digitaliseringsstyrelsen, hvor vi er 24 medarbejdere, der har ansvaret for at udvikle og drive lifeindenmark.dk og borger.dk.

Borger.dk får hver måned mere end 5,8 millioner besøg af borgere, som søger information, bruger de digitale selvbetjeninger, læser Digital Post og tjekker personlige data. Det stiller store krav til løbende at udvikle og kvalitetssikre portalen, så den understøtter borgernes forventninger til god og brugervenlig digital selvbetjening og information om det offentlige.

Lifeindenmark.dk er på engelsk. Her kan internationale borgere, der overvejer at flytte til Danmark for at arbejde og bo her, orientere sig om praktiske forhold og regler forbundet med at leve i Danmark.

Hos os får du –  både på borger.dk og særligt på lifeindenmark.dk – rollen som kommunikationskonsulent, webredaktør og samarbejdspartner for de myndigheder, der har indhold på de to websites. Du vil få en primær rolle som initiativtager til løbende udvikling, tilpasning og kvalitetssikring af indhold og at bistå med dine faglige kompetencer i samarbejdet med myndigheder, når de redigerer eller laver nye tekster.

Det er vigtigt, at du er opsøgende og vedholdende og ser dig selv som tovholder på projekter, hvor myndigheder samarbejder om at optimere brugervenligheden. Det kan fx være ved i fællesskab at omstrukturere indhold eller forbedre menustrukturer, så borgerne endnu lettere kan finde det, de leder efter.

Lifeindenmark.dk skal udbygges med mere indhold og flere selvbetjeninger – uden at være en kopi af borger.dk. Det skal du stå i spidsen for i tæt samarbejde med andre danske offentlige myndigheder, der også har internationale borgere som deres primære målgruppe.   

Vi forestiller os samtidig, at du kan bistå med oplæring af myndighedernes lifeindenmark.dk-redaktører – både hvad angår form, sproglig vejledning og det CMS, som websitet ligger i (Sitecore).

Om dig
Du brænder for formidling og er meget stærk skriftligt på både engelsk og dansk. Du kan guide myndigheder i deres skriftlige kommunikation på lifeindenmark.dk og borger.dk. Du kan sætte kommaer korrekt, lynhurtigt spotte uklarheder i andres engelske og danske tekster og forstår at skrive i et klart sprog. Du formår at sætte dig i borgerens situation og tilpasse kommunikationen, så svært tilgængeligt stof bliver let at forstå, hvad enten det handler om, hvordan man som international borger får et CPR-nummer eller læser post fra det offentlige i Digital Post.

Vi forestiller os, at du har en kommunikationsfaglig uddannelse - fx cand.mag. eller cand.comm. Du har erfaring med kommunikation på web og arbejder trygt i et CMS (vi benytter Sitecore). Du må gerne have nogle års erfaring med offentlig kommunikation og digitalisering/digital formidling.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • har stor viden om og forståelse for at udnytte de digitale muligheder

  • er kvalitetsbevidst og omhyggelig i din kommunikation og kan vejlede og formidle din viden til andre

  • er en engageret facilitator af workshops og møder med myndigheder

  • har et godt og konstruktivt samarbejde med både interne og eksterne interessenter. 

Om os
I kontoret er vi fælles om opgaverne, og du arbejder dagligt sammen med andre kommunikationsfolk, UX’ere, tekniske profiler, projektledere, generalister og øvrige kollegaer i Digitaliseringsstyrelsen.

I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 350 medarbejdere, som hver dag går forrest i arbejdet for et mere digitalt offentligt Danmark med borgere og virksomheders behov i centrum. Vi sætter barren højt og har et klart fokus på din trivsel og kompetence- og karriereudvikling.

Ansættelsesvilkår
Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Digitaliseringsstyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Flere oplysninger
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Helle Junge Nielsen, 3392 4144 eller seniorspecialist Sanne Petersen, 4187 8713.

Ansøgning
Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg jobbet her” senest søndag den 30. januar 2022.

Vi forventer at holde samtaler i uge 6, 7 og 8 og håber at kunne byde vores nye kollega velkommen per 1. april 2022.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 30. januar

Frist: 30. januar

Info

Virksomhed
Digitaliseringsstyrelsen
Stillingsbetegnelse
Digital kommunikationskonsulent
Kontakt
Helle Junge Nielsen
Telefon: 3392 4144
Website
Indrykningsdato
13-01-2022
Ansøgningsfrist
30. januar
Adresse
Digitaliseringsstyrelsen
Landgreven 4
1301 København

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Kursus

Kommunikationsmåling: Kend effekten af din kommunikation

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.