Kommunikations- og marketingchef

Dansk Magisterforening
Dansk Magisterforening
Kommunikations- og marketingchef
Dansk Magisterforening (DM) søger ny kommunikations- og marketingchef.
Som kommunikations- og marketingchef får du ansvaret for, at DM’s medlemmer møder en relevant, serviceorienteret og stærk fagforening, som har fokus på fællesskaber. DM har allerede flotte tilfredshedsmålinger, og dit mål bliver at styrke foreningen gennem medlemsvækst og at skabe endnu højere tilfredshed.

En af vores fornemmeste opgaver som fagforening og medlemsorganisation er at sikre, at det enkelte medlem oplever DM som relevant og værdiskabende i arbejdslivet. Her er den samlede kommunikation central - både når det gælder individuel service, og når det gælder kollektive politiske dagsordener på det akademiske arbejdsmarked.

DM skal i foråret 2020 udvikle og vedtage ny marketing- og kommunikationsstrategi, der sætter retning for fremtidens kommunikation med både medlemmer og den brede offentlighed. Samtidig skal vi udvikle vores brand og design. Du bliver en central spiller i dette arbejde.

Du får ansvar for at omsætte politiske og strategiske mål samt vækstmål til operationelle mål og pejlemærker, som dine ca. 20 dygtige medarbejdere kan styre sikkert efter. Udover de fastansatte medarbejdere bliver du også leder for godt 30 studenter, hvoraf mange er placeret fysisk ude på universiteterne.

Det er vigtigt, at du med engagement og faglighed kan spænde balanceret over både kommerciel og faglig kommunikation. Konkret får du ansvar for DM’s kampagner, nyhedsbreve, web, sociale medier, marketing, marketing automation, analyse og salg.  

Du forventes at have overblik, faglighed og gennemslagskraft til at udvikle og drive disse områder på baggrund af data og brugeradfærd, så de understøtter vores strategiske mål og styrker medlemstilfredshed og organisering.

Herudover skal du medvirke til et tæt samarbejde med Magisterbladet og presseteamet, som ikke hører under afdelingen.

Du bliver ansvarlig for følgende teams:
  • Kommunikation
  • Web
  • Analyse
  • Markedsføring og hvervning
  • Medlemsservice og call-center
Afdelingen er i udvikling, og vi er i gang med at ansætte yderligere tre nye medarbejdere med kompetencer inden for markedsføring og Business Intelligence.

Din profil
Vi forventer, at du:
  • Kan trives og agere i en politisk ledet organisation med mange interessenter
  • Har minimum 5 års dokumenteret erfaring med succesrig planlægning og eksekvering af kommunikations- og marketingstrategier, herunder content marketing
  • Har minimum 3 års personaleledelseserfaring
  • Har et stærkt strategisk blik for udvikling af medlemsrelationen
  • Er en stærk kommunikatør – både mundtligt og skriftligt
  • Har fokus på relationer i samarbejdet med interne og eksterne samarbejdspartnere
  • Har erfaring med at arbejde med medlemmer eller kunder og salg af komplekse serviceprodukter.

Vi tilbyder
Et spændende job i en organisation med mere end 50.000 medlemmer, der ønsker at sætte viden og videnskab i spil. Vi er midt i en spændende udvikling, og du får stor indflydelse på udviklingen af dit arbejdsfelt og gode muligheder for faglig og personlig udvikling.

Har du lyst, erfaring og kompetencer til at løfte opgaven, så kan vi tilbyde et attraktivt job på en udfordrende arbejdsplads med gode løn- og ansættelsesvilkår.

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte adm. direktør Else Sommer på telefon 38 15 66 02 eller mail eso@dm.dk

Stillingen ønskes besat hurtigst muligt og senest pr. 1. april 2020.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 8.

Ansøgning
Send din ansøgning, CV og eksamenspapirer til os på linket nedenfor senest den 6. februar kl. 17.00. Du kan kun ansøge online via dette link.


Om Dansk Magisterforening
Dansk Magisterforening (DM) er fagforening for 50.000 medlemmer, der er kandidater eller studerende inden for især humaniora, naturvidenskab og samfundsvidenskab. I DM er stærke relationer, faglige fællesskaber og organisering på arbejdspladsen og studiet nøglen til politiske resultater og medlemstilfredshed. DM arbejder for et godt og udviklende arbejdsliv i balance, gode løn- og ansættelsesforhold og nye jobmuligheder for medlemmerne.
 
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 6. februar kl. 17.00

Frist: 6. februar kl. 17.00

Info

Virksomhed
Dansk Magisterforening
Stillingsbetegnelse
Kommunikations- og marketingchef
Kontakt
Else Sommer
eso@dm.dk
Telefon: 38 15 66 02
Website
Indrykningsdato
15-01-2020
Ansøgningsfrist
6. februar kl. 17.00
Adresse
Dansk Magisterforening

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.