Digital redaktør

Danmarks Domstole
Danmarks Domstole
Digital redaktør til Danmarks Domstole
Nøglefunktion i udviklingen af de centrale kommunikationskanaler i en samfundsbærende organisation.
Domstolsstyrelsen søger en selvstændig og fagligt stærk digital redaktør, der har lyst til at tage ansvar, og som trives med at skabe fælles løsninger blandt forskellige fagligheder og interesser. Det er en nyoprettet stilling, så du vil få stor indflydelse på, hvordan stillingsindholdet udvikler sig.
 
Ved Danmarks Domstole arbejder vi hver dag for ret og retfærdighed. I Domstolsstyrelsen arbejder vi med at udvikle og administrere domstolene. En del af den opgave løftes af vores kommunikationsenhed, der skaber moderne og tidssvarende løsninger, som er med til at sikre rammerne for den digitale fremtid ved Danmarks Domstole.
 
Centrale opgaver med stor bevågenhed
Du bliver en del af Kommunikationsenheden, som består af fire faste medarbejdere, herunder en kommunikationschef, samt to studenter. Der er i øjeblikket desuden knyttet et team af midlertidigt ansatte projektmedarbejdere til enheden, som arbejder med at udvikle ny hjemmeside til Danmarks Domstole.

Domstolene spiller en central rolle i det danske samfund ved at værne om vores demokrati, retssamfund og den enkeltes retssikkerhed. Det medfører naturligt en stor mediebevågenhed. Domstol.dk har et højt antal besøgende hver dag og er derfor en helt central platform for vores og retternes eksterne kommunikation.
 
Internt er intranettet den bærende digitale kommunikationsplatform. En af dine primære opgaver bliver derfor at drive vedligeholdelsen og udviklingen af domstol.dk og intranettet i samarbejde med retternes redaktører.
 
Dine væsentligste opgaver bliver desuden at:
  • Udvikle og understøtte retternes redaktørnetværk
  • Have den løbende kontakt til eksterne leverandører og styrelsens it-enhed
  • Indgå i arbejdet med fællesoffentlige brugerrejser
  • Indgå i projekter om bl.a. domsdatabasen og minretsag.dk for at sikre sammenhænge
  • Udvikle platformene datadrevet (SEO/analytics), inkl. udvikle rapportformater til ledelsen.
Der er 31 retter ved Danmarks Domstole, så det er vigtigt, at vi kommer ud i landet og får kendskab til hverdagen ved retterne. Der vil derfor også forekomme rejseaktivitet i stillingen.
 
Du tænder på at gøre en forskel for brugerne Du er kommunikations-/informationsuddannet eller lignende med nogle års relevant erfaring som digital redaktør, gerne fra en politisk styret organisation. Du har en grundlæggende interesse for samfundet og en god organisatorisk forståelse.

Vi har dagligt en bred berøringsflade med domstolenes ca. 2.400 medarbejder samt borgere, virksomheder, samarbejdspartnere og journalist. Derfor er det afgørende, at du naturligt har slutbrugerens behov i fokus, og at din opgaveløsning er båret af dialog.

Derudover forventer vi, at du:
  • Er samarbejdende og udadvendt
  • Er erfaren bruger af CMS
  • Har erfaring med at arbejde datadrevet
  • Har fokus på helheden, strukturer og processer
  • Forstår teknikken tilstrækkeligt til at være i dialog med vores it-enhed og leverandører.
Det er en fordel, hvis du har projektledererfaring og har arbejdet med brugerrejser. Du må desuden gerne have erfaring med Umbraco, Sharepoint, Google Analytics og Office 365. Det vil også være godt, hvis du har interesse for GDPR og informationssikkerhed.
 
Da vi er en lille enhed, der sammen dækker mange forskellige opgaver, er det vigtigt, at du kan veksle mellem at være selvstændig og samarbejdende, og at du går til opgaverne med overblik, struktur og gå- på-mod. Du kommer til at indgå i et udviklingscenter med dygtige kollegaer, der kan sparre med dig og sikre retning - men det er dig, der er drivende på dine opgaver.
 
Løn- og ansættelsesvilkår
Afhængig af erfaringer og kompetencer ansættes du enten som specialkonsulent eller fuldmægtig efter statens AC-overenskomst eller anden relevant overenskomst, afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund. Herudover er der mulighed for at forhandle et tillæg afhængig af dine erfaringer og kvalifikationer.
 
Vi ønsker stillingen besat snarest muligt.

Mere om os og stillingen
Har du konkrete spørgsmål om stillingen, kan du kontakte kommunikationschef Lasse Krogh Bohse på telefon 99 68 42 14 (ferie i uge 8).
 
Du kan læse mere om Danmarks Domstole og Domstolsstyrelsen på www.domstol.dk 
 
Vi forventer at afholde indledende samtaler den 8. og 11. marts 2019 og 2. samtaler for udvalgte kandidater den 18. marts 2019.  

Når du har besluttet dig for at søge
Du sender din ansøgning online via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem processen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” nederst på denne side
 
Ud over din ansøgning bedes du vedlægge cv, eventuelle udtalelser og relevante eksamenspapirer (med karakterer) m.v.  
 
Vi skal have modtaget din ansøgning i rekrutteringssystemet senest tirsdag den 26. februar 2019, kl. 12. 
 
Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 26. februar kl. 12.00

Frist: 26. februar kl. 12.00

Info

Virksomhed
Danmarks Domstole
Stillingsbetegnelse
Digital redaktør
Kontakt
Lasse Krogh Bohse
99 68 42 14
Website
Indrykningsdato
07-02-2019
Ansøgningsfrist
26. februar kl. 12.00
Adresse
Danmarks Domstole
St. Kongensgade 1-3
1264 København K

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.