Communications & Brand Manager

Creative Denmark
Creative Denmark
Communications & Brand Manager til Creative Denmark
Stærk digital kommunikatør og projektleder til Creative Denmark

Creative Denmark er et offentligt/privat konsortium, etableret i et partnerskab mellem Erhvervs-, Udenrigs- og Kulturministeriet og Dansk Industri, Dansk Erhverv og Realdania. Formålet er at styrke den internationale synlighed af danske kreative erhverv – og de underliggende kompetencer, løsninger og produkter. Vi søger lige nu en erfaren strategisk kommunikatør med kendskab til stakeholdermanagement og projektledelse, der kan bidrage til at udvikle og udbrede kendskabet til Danmark som kreativ frontrunner.

Formålet med konsortiet er at styrke den internationale synlighed af danske kreative kompetencer og kreative løsninger eller produkter. Dets aktiviteter er derfor målrettet danske kreative virksomheder inden for design, arkitektur, møbler, mode, film/tv, musik, spil mv. samt virksomheder i det brede erhvervsliv, der aktivt bruger kreative kompetencer til at udvikle deres produkter eller ydelser. Konsortiet skal gennem branding og markedsføring understøtte afsætningen af danske løsninger og produkter på de globale markeder samt tiltrække aktivitet og investeringer til Danmark. Det sker ved, at konsortiet understøtter, supplerer og samarbejder om den indsats, som gennemføres på området af konsortiets partnerkreds og andre samarbejdspartnere.

Vi forestiller os, at du har erfaring med strategisk kommunikation på digitale kanaler, en bevist evne til at samle og samarbejde med både offentlige og private aktører, og har erfaring med partnerskabs- og relationsopbygning. Du er en stærk kommunikatør, udadvendt, god til at sætte ting i gang og følge dem til dørs, og har en god kommerciel forståelse i forhold til værdiskabelse i det private erhvervsliv.

Primære arbejdsopgaver

  • Strategisk aktivering af Creative Denmarks DNA-fortælling om de danske kreative erhverv på forskellige kommunikations- og markedsføringsplatforme

  • Overordnede ansvar for strategi og drift af Creative Denmarks løbende kommunikationsindsats på egne kanaler, såsom website, nyhedsbrev, Social Media, digitale kampagner

  • Opdyrkelse og vedligeholdelse af partnerskaber samt brand-aktivering i eksterne partnerkanaler. 

  • Udvikling af kommunikations- og markedsføringsmateriale til brug på egne digitale kanaler samt for en bred vifte af danske offentlige og private aktører

  • Pressehåndtering samt aktiv bearbejdning af relevant national og international presse

  • Hovedansvarlig for samarbejdet med 2-3 konkrete kreative brancher – inkl. interessenthåndtering

  • Ad hoc projektledelse af varierende karakter, herunder konceptudvikling, interessenthåndtering og implementering

 

Dine kvalifikationer

  • Du er en stærk kommunikatør, der har en relevant uddannelse og min. 5 års erfaring med strategisk kommunikation og du formår at tænke indsatserne sammen på tværs af kanaler og platforme

  • Du har stærke relationsskabende- og projektlederegenskaber og kan selvstændigt opdyrke nye projekter og samarbejder og drive dem fra konceptudvikling til implementering

  • Du har erfaring med drift af hjemmesider

  • Du taler og skriver dansk på modersmålsniveau, og du taler og skriver engelsk på et meget højt niveau

  • Du er god til at opbygge og vedligeholde relationer og har stærke sociale kompetencer

  • Du arbejder selvstændigt, effektivt og struktureret, samtidig trives du med at have mange bolde i luften på én gang og er en holdspiller

  • Du er detaljeorienteret med høje kvalitetskrav – men har samtidig fokus på at få ting ud over rampen

  • Du interesserer dig for de kreative erhverv, eksport og politik – erhvervserfaring er her en fordel

 

Du vil blive en del af et lille team på 5-6 medarbejdere, hvor tempoet er lige så højt som humøret, og hvor vi dagligt er i berøring med et omfattende netværk af virksomheder, ministerier, ambassader, styrelser, organisationer, regioner, kommuner og byer – og ikke mindst en række udenlandske samarbejdspartnere og medier. Vi har kontor i BLOX i København, og du vil referere til direktør Majken Kalhave.

Creative Denmark er etableret i marts 2020 og får bevilget midler på Finansloven til udgangen af 2022, hvor konsortiets bevilling skal genforhandles. Der er derfor tale om en projektansættelse frem til 31. december 2022 med mulighed for forlængelse. 

Ansøgning og CV skal sendes som en samlet pdf-fil til le@creativedenmark.com med emne: ’Communications & Brand Manager til Creative Denmark’

Vi gennemgår ansøgninger og indkalder til samtaler løbende. Udvælgelsen sker på baggrund af kvalifikationer og kandidater, der går videre til anden samtale, skal forvente at modtage en case forud for anden samtale.
 

Tiltrædelse snarest.

Yderligere oplysninger om stillingen fås hos direktør Majken Kalhave på mail: Mk@creativedenmark.com

Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: Hurtigst muligt

Frist: Hurtigst muligt

Info

Virksomhed
Creative Denmark
Stillingsbetegnelse
Communications & Brand Manager
Kontakt
Majken Kalhave
Mk@creativedenmark.com
Website
Indrykningsdato
14-09-2021
Ansøgningsfrist
Hurtigst muligt
Adresse
Creative Denmark
København

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.