Digital redaktør

AutoBranchen Danmark
AutoBranchen Danmark
Digital redaktør til AutoBranchen Danmark
Er du en haj til SoMe - og funderer du altid dit arbejde på tal og statistik frem for mavefornemmelser? Er e-mailkommunikation og markedsføring en naturlig del af din digitale værktøjskasse? Og kan du tage AutoBranchen Danmarks digitale kommunikation til nye højder? Så er det dig, vi leder efter.
AutoBranchen Danmark har store digitale ambitioner – og dem skal du være med til at realisere. Strategien for det digitale arbejde er lagt, og det handler blandt andet om at skabe større synlighed om organisationens mærkesager, og øge kendskabet til - og ”åbne op for” autobranchen og alt det, der sker i branchen i disse år, hvor danskerne skal vænne sig til at køre i elbiler. Derudover er det vigtigt, at du står i spidsen for at skabe et digitalt univers.
 
Hvad bliver dine opgaver som digital redaktør?
Som digital redaktør har du en skarp og hurtig pen. Du skriver godt og korrekt dansk og kan tilpasse og formidle kompliceret politisk, juridisk og fagteknisk stof på tværs af målgrupper, medier og platforme.
 
Du får det overordnede kanalansvar for den samlede digitale kommunikation i organisationen – det vil sige, nyhedsbreve, sociale medier og hjemmesiden. Det bliver din opgave at varetage den daglige drift af AutoBranchen Danmarks sociale medieplatforme (Facebook, LinkedIn og Twitter) og sørge for, at det ugentlige nyhedsbrev altid performer optimalt.
 
I AutoBranchen Danmark bliver du en del af en dynamisk kommunikationsafdeling. Vi forventer, at du selvstændigt tilrettelægger dit arbejde, og at du samtidig er parat til at give dine kolleger en ekstra hånd, når der er brug for det.
 
Vi tror, at den rigtige kandidat er:
  • Kommunikationsfaglig uddannet (fx cand.comm eller journalist).
  • Digital til fingerspidserne.
  • Erfaren og har minimum tre års erfaring fra en lignende stilling og-/eller politisk organisation.
  • Analytisk og struktureret og er god til at planlægge sit arbejde.
 
Derudover forventer vi, at du:
  • Har styr på WordPress, SEO-optimering, algoritmer, Google Analytics og de andre værktøjer, der sikrer størst mulig effekt på de digitale platforme.
  • Har fingeren på den digitale puls og kan spotte de nye trends og muligheder.
  • Har styr på billedredigering og ved hvordan billeder skaber godt blikfang til både opslag til sociale medier, nyhedsbreve og hjemmeside.
 
Om kommunikationsafdelingen:
Bliver det dig vi ansætter, bliver du en del af et lille kommunikationsteam, der løser de daglige opgaver i et tæt samarbejde. Der er højt til loftet og en afslappet tone. Derfor lægger vi også meget vægt på, at du kan samarbejde med alle på tværs af organisationen. 
 
Ansøgningsfrist er fredag den 9. august 2019. Ved spørgsmål kontakt kommunikationschef, Charlotte Brix Andersen på cba@abdk.dk. Send ansøgning og CV til Britt Frandsen på bfr@abdk.dk.  
 
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 9. august kl. 12.00

Frist: 9. august kl. 12.00

Info

Virksomhed
AutoBranchen Danmark
Stillingsbetegnelse
Digital redaktør
Kontakt
kommunikationschef, Charlotte Brix Andersen
cba@abdk.dk
Website
Indrykningsdato
28-06-2019
Ansøgningsfrist
9. august kl. 12.00
Adresse
AutoBranchen Danmark

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.