Digital manager

AutoBranchen Danmark
AutoBranchen Danmark
Digital manager til AutoBranchen Danmark
Er du skarp til at kommunikere på digitale kanaler, segmentere til forskellige målgrupper og gøre fagudtryk let forståelige? Har du flair for at arbejde med data, tal og statistik? Er e-mailkommunikation og annoncer på SoMe en naturlig del af din værktøjskasse? Så er det dig, vi leder efter til at tage AutoBranchen Danmarks digitale kommunikation til nye højder.

AutoBranchen Danmark har store ambitioner om at videreudvikle de digitale kanaler – og dem skal du være med til at realisere. Vi vil øge vores synlighed med afsæt i organisationens mærkesager, så medlemmer, politikere og forbrugere får viden og god guidance i den massive omstilling, autobranchen står midt i.


Dine opgaver
Som digital manager har du en skarp og hurtig pen. Du skriver godt og korrekt dansk og kan tilpasse og formidle kompliceret politisk, juridisk og fagteknisk stof på tværs af målgrupper, medier og platforme.

Du får det overordnede kanalansvar for den samlede digitale kommunikation i organisationen – det vil sige, vores to hjemmesider, ugentlige nyhedsbreve og sociale medier. Det bliver din opgave at sørge for dagligt indhold til AutoBranchen Danmarks profiler på LinkedIn, Facebook og Twitter i et tæt samarbejde med kollegaerne samt sørge for, at vores forskellige ugentlige nyhedsbreve altid performer optimalt. Du vil også skulle arbejde med vores helt nye gamification indsats.  

Du bliver en del af kommunikationsafdelingen og et ungt dynamisk team, hvor der er store ambitioner og et godt samarbejde i gruppen, hvor alle hjælper hinanden. Vi forventer, at du selvstændigt kan tilrettelægge dit arbejde, og at du samtidig er parat til at give dine kolleger en ekstra hånd, når der er brug for det.

 

Vores nye kollega er:

  • Kommunikationsfagligt uddannet (fx cand.comm eller journalist).

  • Analytisk, struktureret og god til at arbejde med data samt segmentere til forskellige målgrupper.

  • God til at jonglere mellem hjemmeside, nyhedsbreve og SoMe-kanaler.

  • Skarp til at skrive på forskellige digitale kanaler.

  • Har minimum to års erfaring fra en lignende stilling og-/eller politisk organisation.

 

Derudover forventer vi, at du:

  • Har styr på WordPress, SEO-optimering, algoritmer, Sleeknote, diverse analyseredskaber til at arbejde med brugerdata og andre værktøjer, der sikrer størst mulig effekt på de digitale platforme.

  • Har fingeren på den digitale puls og kan spotte nye trends og muligheder.

  • Har styr på billedredigering og ved hvordan, billeder skaber godt blikfang til både opslag på sociale medier, nyhedsbreve og hjemmeside.

  • Kan hjælpe med at udvikle digitale tema-universer på hjemmesiden.

  • Kan have video-kompetencer, som vil være en fordel, men ikke et krav.

 

Om kommunikationsafdelingen:
Du vil blive en del af et kommunikationsteam, der løser de daglige opgaver i et tæt samarbejde, hvor der koordineres på ugentlige redaktionsmøder. Vi har højt til loftet og en afslappet tone. Derfor lægger vi også vægt på, at du er god til at samarbejde både internt i afdelingen, men også på tværs af organisationen. Vi har kontor centralt i København på Langebrogade.

 

Ansøgningsfrist er fredag den 6. august 2021. Ved spørgsmål kontakt kommunikations- og medlemschef, Charlotte Brix Andersen på cba@abdk.dk eller på mobil 3136 9400. Ansøgning og CV sendes til Louise Stenholdt lst@abdk.dk  

Skriv venligst i din ansøgning, at du har set annoncen på Kforum

Frist: 6. august

Info

Virksomhed
AutoBranchen Danmark
Stillingsbetegnelse
Digital manager
Kontakt
Charlotte Brix Andersen
cba@abdk.dk
Telefon: 3136 9400
Website
Indrykningsdato
11-06-2021
Ansøgningsfrist
6. august
Adresse
AutoBranchen Danmark
København

Yderligere info

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.