Kim Schrøder


Kim Schrøder

Tlf. 46743808 / 40985378

Karma: 92 (?)

Forfatter:

8


artikler

0


indlæg

Oprettet på Kforum: onsdag 21. januar 2009

Om

 
 
 
 

Forskningsprojekter

 

Brug af nyhedsmedier i det medialiserede samfund

Siden 2007 har jeg forsket i borgernes brug af traditionelle og digitale nyhedsmedier og undersøgt, hvordan mennesker navigerer i det medialiserede nyhedslandskab, hvilke medieplatforme og -formater de foretrækker til at få nyheder, og hvilke nyhedsrepertoirer der kendetegner danskernes brug af nyhedsmedier.

Se publikationer fra projektet på http://rucforsk.ruc.dk/site/da/persons/kim-christian-schroeder%284b956a4a-54b3-4e9a-ab55-259f870f8991%29.html

 

Medie- og kommunikationsteoretisk leksikon

Jeg er medredaktør af onlineværket Medie- og kommunikationsleksikon, der udgives af Samfundslitteratur. Det er et nordisk opslagsværk, der også udkom som bog i 2013 med ca. 500 sider med opslag om begreber, personer og strømninger inden for medie- og kommunikationsvidenskab. Redaktionsgruppen styrer leksikonets tilblivelsesproces gennem 15 emneredaktører og 75 skribenter,og har tre medredaktører, med lektor Søren Kolstrup, Institut for Medie- og informationavidenskab, Århus Universitet som hovedredaktør.

 

DREAM: Danish Centre on Education and Advanced Media Materials (2009-2015)

Projektets overordnede formål er at undersøge innovative læreprocesser for hermed at understøtte udviklingen af vidensamfundet.

Formålet søges opfyldt gennem forskning i, og udvikling af, unges digitale kompetencer [digital literacies], således som de udfoldes i museers og science-centres semi-formelle læringsrum digitale og sociale kommunikationsformer.

 

 

Erfaring

Organisation/FirmaJob-titelEvt. beskrivelse
Kommunikation/RUC
Siden 1999
Professor

Artikler

 
Tirsdag 25. oktober 2016
Onsdag 7. august 2013
1 2

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.