Kasper Bergholt


Kasper Bergholt

Kasper Bergholt

Karma: 0 (?)

Ny analyse: De bedste organisationer på sociale medier 2021

Forleden - den 9. september - udkom en større analyse af 240 interesseorgnisationers tilstedeværelse og performance på digitale medier bredt og mere specifikt på Facebook, som fungerer som primær digital kanal for oplysning og indsamling på kryds og tværs af organisationerne.

Analysen er udarbejdet af Analysebureauet 'Analyse & Tal' har analyseret. Folkekirkens Nødhjælp, som jeg arbejder for, indtager en andenplads målt på antal følgere på Facebook og en sjetteplads målt på at skabe interaktioner / engagement.

Det er vi selvfølgelig stolte af - og det er mange års arbejde, der nu placerer os i toppen på begge felter.

Dyreværnsorganisationerne og Kræftens Bkæmpelse stårt ekstremt stærkt på interaktioner og engagment - en del af det er indbygget, kan man måske sige, i deres arbejdsområder, der byder på stof, der kan formidles med ekstret stærk patosappel - hvilket eksemplerne i rapporten viser ret tydeligt.

Den fulde rapport kan downloades her: 
Sådan gør de bedste danske interesseorganisationer på Facebook

Oprindelig publiceret her.

Top 10 - antal følgere på Facebook

1) Kræftens Bekæmpelse - 338.835 
2) Folkekirkens Nødhjælp - 237.819 
3) Røde Kors - 201-078 følgere
4) Dyrenes Beskyttelse - 184.625
5) Johanne Schmidt-Nielsen - 146.732
6) WWF Verdensnaturfonden - 132.848
7) Ældre Sagen - 126.385
8) Amnesty International Danmark  - 126.047
9) World Animal Protection Danmark  - 121.169
10) Danmarks Naturfredningsforening - 111.522

Top 10 - interaktioner / engagement på Facebook

1) Dyrenes Beskyttelse - 644.096
2) Kræftens Bekæmpelse - 510.253
3) Anima - 472.694
4) World Animal Protection Danmark - 244.046
5) Mellemfolkeligt Samvirke - 242.867
6) Folkekirkens Nødhjælp - 236.375
7) Røde Kors - 212.647
8) Amnesty International Danmark - 204.467
9) Ældre Sagen - 202.291
10) Johanne Schmidt-Nielsen - 164.222

Reach, engagementsprocent og interaktionsprocent

Det er bemærkelsesværdigt, at der ikke er en 1:1-relation mellem antal følgere og antal genererede antal interaktioner. Det kan der være flere grunde til. Nogle fanbaser er bedre 'plejet' end andre - og nogle fanbaser af baseret på konkurrencer eller betalt annoncering. Derudover er der meget stor forskel på, hvor mange gange der postes daligt i snit. Og nogle organiastioner har mere fokus på konverteringer - enten i form af leads eller monetære handlinger end andre.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

46 JOB

Kommunikationspraktikant

Se alle job Indryk job

Kursus

Adfærdspsykologi: Forstå din modtager og styrk din kommunikation

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Job

Communications Manager

Frist: Snarest muligt

Pressekonsulent

Frist: 30. september

Pressekonsulent

Frist: 12. oktober
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.