22. august 2019

Christian Mouroux Pedersen

Christian Mouroux Pedersen

Efter 25 år i IKEA stopper Tina Lindharth i rollen som ansvarlig for den corporate kommunikation i IKEA Danmark. Hun giver stafetten videre til Christian Mouroux Pedersen.

Fra den 1. september afløses hun af 33-årige Christian Mouroux Pedersen, der bl.a. har stået i spidsen for udviklingen af en ny global strategi for IKEAs employer branding aktiviteter og senest kommer fra en stilling som Global Campaign Manager i IKEA Group. Erfaringerne tæller også reklamebureauerne Zupa Recommended og We Love People samt fire år som uddannelseskonsulent på Københavns Erhvervsakademi. I 2017 var Christian Mouroux Pedersen en del af Berlingskes Talent 100.

Talsperson
Christian Mouroux Pedersen får titel af Country Communication Manager og plads i direktionen i IKEA Danmark. Han får bl.a. til opgave at gøre kommunikation til en strategisk funktion, så IKEA arbejder endnu mere langsigtet med at nå sine positionerings- og forretningsmål. Samtidig får han flere opgaver som talsperson, end der hidtil har været knyttet til rollen som kommunikationschef.

Christian Mouroux Pedersen er så småt startet i sin nye rolle, og i den kommende tid vil den afgående og nuværende kommunikationschef arbejde tæt sammen for at sikre den bedst mulige overdragelse. 

Flere jobhop

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.