Jobhop på Kforum

Indsend også dit jobhop. Send os et jobhop her.

Erfaren pressechef til Radikale Venstre

Den 1. august tiltræder Jens Jørgen Madsen som pressechef i Radikale Venstre. Han kommer fra jobbet som Senior Tech Advisor for den danske tech-ambassadør i Silicon Valley og har over 20 års erfaring blandt andet som journalist på Christiansborg. 
 
”Jeg er megastolt, glad og naturligvis også ydmyg over at skulle arbejde for det Radikale Venstre, som står for nogle af de mest fundamentale kerneværdier i det danske samfund."
 
"Jeg glæder mig til at skulle kæmpe for det socialliberale Danmark. Ikke mindst i en tid, hvor splittelse, symbolpolitik og falske modsætninger fylder alt for meget. Der er brug for langsigtede og gennemarbejdede løsninger, der samler, og jeg håber at kunne bidrage positivt til den radikale ambition om at politik skal give mening,” siger Jens Jørgen Madsen. 
 
Jens Jørgen Madsen blev uddannet journalist i 1995 og har siden bl.a. arbejdet på Aktuelt og Berlingske på Christiansborg-redaktionen og var redaktør og tovholder på Berlingskes Politiko-projekt.
 
Han har desuden været journalist på ugebrevet Mandag Morgen, digital redaktør på Berlingske og er bl.a. forfatter til bogen ”Vind Fremtiden” udgivet i forbindelse med DI’s topmøde: ”Transforming Denmark, Winning the Future”.  
 
”Vi er afsindig glade for at få Jens Jørgen Madsen ombord. Han har en solid erfaring og en god blanding af både journalist-, Christiansborg- og rådgivererfaring og ikke mindst ledelseserfaring. Jens Jørgen har analytisk sans, et strategisk overblik, og et kæmpestort engagement, som utvivlsomt vil bidrage positivt til radikale aftryk,” siger Radikale Venstres souschef Eva Tingkær, der har ansvar for politik, presse og kampagne.
Ny direktør for Communication & Branding skal styrke Nuudays position

Fra 1. august er Stine Hove Marsling ansat i en nyoprettet stilling som direktør for Communication & Branding i Nuuday. Samtidig tiltræder Michael Gamst som leder af Group Branding.

 
Stine Hove Marsling bliver direktør for Communication & Branding i Nuuday.

Nuuday er ved at etablere sig som et selvstændigt selskab og i den forbindelse oprettes en ny enhed, Communication & Branding. Til at stå i spidsen for den tiltræder Stine Hove Marsling, der senest har været direktør for People, CSR & External Relations i Danske Spil A/S. Stine Hove Marsling bliver samtidig en del af Nuudays ledelse og får ansvaret for både intern og ekstern kommunikation, branding, Public Affairs og CSR.

”Nuuday er Danmarks største digitale udbyder af bredbånds-, kommunikations- og underholdningstjenester og består af ni førende brands, der leverer innovative digitale kundeoplevelser og løsninger til både privat- og erhvervskunder. Det er helt afgørende, at vi får samlet de kræfter, der skal fokusere på at udvikle og styrke Nuudays omdømme samt positionering i markedet i ét team. Med Stines erfaring fra både Danske Spil, Lundbeck og Christiansborg er hun den helt rette til at videreudvikle og styrke positioneringen af Nuuday og vores brands i markedet og hos vores interessenter,” siger Michael Moyell Juul, CEO i Nuuday.

Stine Hove Marsling har i Danske Spil haft ansvaret for branding, kommunikation, CSR og HR og har tidligere været med til at opbygge Lundbecks Public Affairs-arbejde i Danmark samt på EU og globalt niveau. Hun har desuden været særlig rådgiver for Sofie Carsten Nielsen (R), da hun var uddannelses- og forskningsminister.

”Jeg ser virkelig frem til at blive en del af Nuuday og sammen med resten af holdet sætte fokus på Nuudays væsentlige rolle i samfundet og vise de mere end seks millioner danske forbrugere og virksomheder, der er kunder hos Nuuday, de mange muligheder og oplevelser, vores produkter kan tilbyde dem,” siger Stine Hove Marsling.

Stine er 41 år og har en kandidatgrad i Statskundskab fra København Universitet samt en i Kommunikation og Virksomhedsstudier fra RUC udover en HD i Organisation og Ledelse fra CBS.

Samtidigt med Stine Hove Marsling tiltræder også Michael Gamst, der skal stå i spidsen for Group Branding i Nuuday. Michael Gamst kommer fra en stilling som SVP Brands & Marketing Development hos Nykredit og kender desuden både tele- og underholdningsbranchen fra sin tid i Telenor, Sonofon og Playstation.

”Michael er en erfaren CMO, der har skabt stærke resultater og stor synlighed i sine tidligere jobs. Han har stor forretningsforståelse, og hans erfaring med datadreven marketing og hans kundeorienterede tilgang vil helt sikkert styrke både Nuuday som virksomhed og samspillet mellem vores ni brands,” siger Michael Moyell Juul.

Michael Gamst er 45 år og har en uddannelse fra CBS.

Mette Reissmann skal rådgive kunder hos Skandinaviens største kommunikationsbureau

Mette Reissmann har skiftet de bonede gulve i Folketingssalen ud med de lyse lokaler hos Skandinaviens største kommunikationsbureau; Geelmuyden Kiese. Mette Reissmann skal fremover være en del af Geelmuyden Kieses public affairs-team.
 
Tidligere uddannelses- og forskningsordfører og medlem af Folketinget for Socialdemokratiet Mette Reissmann skal fremover arbejde som seniorrådgiver hos Geelmuyden Kiese. Reissmann har en mangeårig fortid inden for dansk politik og 25 års erfaring inden for dansk erhvervsliv, bl.a. via sit eget rådgiverfirma med fokus på bæredygtighed, privatøkonomi og forbrugerbeskyttelse.
 
”Jeg har brugt den seneste tid på at overveje, hvordan jeg bedst sætter mine erfaringer fra politik, erhvervsliv og organisationer i spil, og da muligheden bød sig for at blive en del af Geelmuyden Kieses team, var jeg ikke i tvivl. Geelmuyden Kiese er et samfundsbureau, og deres værdisæt ligger tæt på mit eget, så jeg passer rigtig godt ind her. Og jeg glæder mig helt vildt til at kunne bidrage og hjælpe kunderne med at tage ansvar, skabe dialog og påvirke den politiske agenda,” siger Mette Reissmann.
 
Trods corona leverede Geeelmuyden Kiese et rekordregnskab for 2020, og den fortsatte vækst betyder, at
bureauet jævnligt opruster med nye, stærke profiler. Der er stor efterspørgsel fra danske og udenlandske
selskaber samt offentlige myndigheder på kompetente rådgivere, og med den seneste tilføjelse af Mette
Reissmann styrker Geelmuyden Kiese sin position som Skandinaviens førende rådgiver inden for
kommunikation og Public Affairs.
 
”Vi oplever i øjeblikket en stigende efterspørgsel på kompetente rådgivere fra danske og udenlandske kunder, særligt inden for Public Affairs området, og vi er ekstremt glade for at få Mette med på holdet. Det er en helt særlig disciplin at kunne rådgive virksomheder og organisationer i spændingsfeltet mellem politik og kommunikation, og jeg er overbevist om, at Mettes mangeårige politiske og erhvervsmæssige erfaring bliver et kæmpe aktiv for vores kunder,” siger direktør for public affairs Rasmus Winther.
 
Mette Reissmann er desuden medlem af Etisk Råd, har undervist på CBS i jura og afsætningsøkonomi og
skrevet bøger om CSR og privatøkonomi. Derudover har hun de seneste 14 år indtaget tv-skærmen som
økonomisk ekspert på tv-programmet ”Luksusfælden” på TV3.
 
Om Geelmuyden Kiese Gruppen
Geelmuyden Kiese er et fullservice samfundsbureau med kontorer i København, Oslo og Stockholm.
Selskabet er etableret i 1989 og beskæftiger mere end 100 konsulenter og rådgivere. Kundelisten ligger
tilgængelig på www.gknordic.com.

Geelmuyden Kiese opruster med stærke profiler  

Geelmuyden Kiese opruster med to tunge profiler inden for Finans og Corporate Communications. Den 1.  juni er Paul Svinth Jensen startet som Senior Rådgiver i Financial Services & Communications. Paul har  senest været Head of Financial Communications hos Kreab Copenhagen. Geelmuyden Kiese har også  hentet Charlotte Espe Nordland ind som Rådgiver i Corporate Communications. Charlotte kommer fra en  stilling som Pressechef hos Fitness World.  
 
Det har været et godt år for Geelmyden Kiese, og nu opruster bureauet yderligere med to stærke profiler i  den danske afdeling. Denne gang inden for Financial Services og Corporate Communications.  
 
Paul Svinth Jensen er ny Senior Rådgiver i Financial Services & Communications. Paul har arbejdet med  kommunikation og rådgivning siden 1984 og løst opgaver for en række førende danske og internationale  virksomheder inden for bl.a. finans, pension, energi, grøn omstilling, transport, infrastruktur, samt i den  offentlige sektor. Paul har senest siddet som Head of Financial Communications hos Kreab Copenhagen og  var inden da direktør i bl.a. Holm Kommunikation og to internationale PR-bureauer.  
 
”Paul er en markant rådgiverprofil og kommer med en usædvanlig bred erfaring på tværs af brancher og  sektorer med dyb viden inden for specifikke fagområder som finans, energi, transport og infrastruktur. Med  Paul ombord på holdet styrker vi vores position yderligere på finansområdet, og hans person og stærke  erfaring og faglighed matcher Geelmyuden Kiese virkelig godt”, siger Karne Lykkebo, Managing Partner i  Geelmuyden Kiese.  
 
Samtidigt med Paul Svinth Jensen er Charlotte Espe Nordland startet som Rådgiver i Corporate  Communications & Issues Management. Chalotte har senest været ansat som Pressechef hos landets  største fitnesskæde; Fitness World, og har tidligere arbejdet med kommunikation hos Charlie Tango (tidl.  In2Media). Charlotte skal bistå kunderne med rådgivning inden for strategisk kommunikation,  pressestrategi samt krisekommunikation.  
 
”Jeg er superglad for at have fået to så stærke profiler med på holdet, og jeg glæder mig meget til vores  fremtidige samarbejde. Hos Geelmuyden Kiese betyder mennesker alt, og det er en fornøjelse at få  mulighed for at styrke teamet endnu mere”, siger Karne Lykkebo. 
Morsing opruster med tre digitale profiler
 
Kommunikationsbureauet Morsing oplever vækst af sine digitale ydelser og har derfor hentet tre nye profiler.
 
Aisha Irma Ramadanovic er ansat som digital assistent og fotograf hos kommunikationsbureauet Morsing pr. 1. december 2020. Aisha skal hjælpe med at sikre et flot visuelt udtryk i Morsings digitale produktioner både for kunder og bureauet selv. Aisha tager knivskarpe billeder og har tidligere arbejdet som fotograf for Modul Foto. Derudover har hun været kommunikationsansvarlig for Banana Cph og siddet med sociale medier for SOUNDBOKS. Aisha er uddannet cand.ling.merc i interkulturelle markedsstudier med tysk og kommunikation fra Copenhagen Business School.
 
Maria Harboe Frederiksen er ansat som kommunikationsassistent hos kommunikationsbureauet Morsing pr. 1. december 2020. I sin nye stilling skal Maria være med til at løfte kvaliteten af Morsings videoproduktioner og grafiske content. Hun er erfaren med videoproduktioner og kommer senest fra en stilling som videoproducer for Røde Kors. Derudover har hun arbejdet med copywriting og SEO-optimering hos Forbrugerrådet Tænk. Maria er uddannet cand.mag i dansk med speciale i medier og kommunikation fra KU.
 
Marie Minor Andersen er ansat som kommunikationsassistent pr. 1. oktober 2020. Marie skal især hjælpe med at løfte bureauets digitale kommunikation med grafisk design, animationer og copywriting til reklamer og sociale medier. Marie har stor erfaring med at skabe kreativ content og har blandt andet arbejdet med kommunikation for Aller Medier, hvor hun stod for det redaktionelle arbejde på hjemmesiderne for ugebladene Ude og Hjemme og Familie Journalen. Derudover har hun arbejdet med kampagner og videoproduktioner for RettighedsAlliancen. Marie Minor Andersen er ved at færdiggøre sin uddannelse i film- og medievidenskab på Københavns Universitet og har desuden en bachelor i kommunikation og journalistik fra Roskilde Universitet.
 
”At vi har formået at vokse det digitale ben af vores forretning i et år med corona skyldes blandt andet, at vi er specialiseret i it og tech samt såkaldte disruptive brands, som er nogle af de industrier, der ikke har været så hårdt ramt af pandemien. Som bureau er vi gået fra primært at rådgive om og eksekvere på strategisk kommunikation og pr til nu i høj grad også at skabe digitale kampagner på tværs af vores portefølje af kunder. I dag har vi både videoproduktion, kreativ copywriting og grafisk design in-house. Jeg er overbevist om, at det kommer til at få afgørende betydning for vores samlede forretning i tiden, der kommer. Det er en markant udvikling på bare få år,” siger Sol Raja, direktør og partner i Morsing.

3 udvider direktionen

Teleselskabet 3 har ansat Pia Hammershøy Splittorff i en nyoprettet stilling som Vice President Corporate Affairs med ansvar for kommunikation, bæredygtighed og politisk interessevaretagelse. Pia Hammershøy Splittorff kommer fra en stilling som chef for kommunikation og Public Affairs hos Arriva.
 
Teleselskabet 3 udvider direktionen og opruster dermed forretningen inden for kommunikation, bæredygtighed og politisk interessevaretagelse. Det sker med ansættelsen af Pia Hammershøy Splittorff i en nyoprettet stilling som Vice President Corporate Affairs fra 1. juni 2021.
 
Pia Hammershøy Splittorff er uddannet cand.mag. i dansk og kulturformidling fra Københavns Universitet og kommer fra en stilling som kommunikations- og Public Affairs-chef hos Arriva. Hun har gennem mange år beskæftiget sig med strategisk kommunikation og politisk interessevaretagelse som leder og rådgiver, bl.a. som Vice President Global PR & Communication hos Georg Jensen og Marcom Director hos kommunikationsbureauet Holm Kommunikation.
 
Som Vice President Corporate Affairs indtræder Pia Hammershøy Splittorff i 3’s øverste ledelse, samtidig med at hun får det overordnede ansvar for 3’s kommunikationsafdeling.
 
”Jeg er glad for at kunne byde Pia velkommen i direktionen og dermed rykke omdømmevaretagelsen endnu tættere på forretningen. Vi udbygger samtidig funktionen til ikke alene at omfatte den interne og eksterne kommunikation, men også politisk interessevaretagelse og særligt bæredygtighed, der kommer til at blive en hjørnesten i 3 fremover. Pia er en stor faglig kapacitet og har samtidig den helt særlige 3’ske energi, så jeg forventer, at hun hurtigt vil sætte sit præg på organisationen,” siger Morten Christiansen, Regional CEO i 3 Group og CEO for 3 Danmark.
 
Pia Hammershøy Splittorff er 44 år. Hun er opvokset nær Aalborg og bor i Virum med sin søn.
Digital chef bliver ny partner i Holm Kommunikation
 
Holm Kommunikation præsenterer en ny ledelse, hvor bureauets nuværende digitale chef, Mads Keilberg Johansen, indtræder i partnerkredsen. 
 
 
Digital chef i Holm Kommunikation, Mads Keilberg Johansen, der har været ansat i bureauet siden 2016, indtræder som ny i partnerkredsen, der desuden tæller Morten Holm og Christian Top Marchant. 
 
“Mads har været en nøgleperson i at opruste vores bureau og tilbud til markedet på den digitale og kreative front blandt andet inden for digital interessevaretagelse og adfærdskampagner. Han har de sidste år for alvor sat skub i væksten på området, og derfor er det helt naturligt, at han nu bliver en del af partnerkredsen,“ siger Morten Holm, partner i Holm Kommunikation.
 
Ligeledes indtræder seniorkonsulent Esben Berg Nielsen i den daglige ledelse, og dermed udgøres Holm Kommunikations ledelse fremover af tre partnere og én seniorkonsulent.
 
Øget fokus på koncepter 
Holm Kommunikation har i de senere år vundet en række priser for kreative kampagner for bl.a. styrelser, og det er netop konceptudvikling og en dyb forståelse for platformsuafhængighed og målgrupper, som bureauet vil udrulle til endnu flere brancher i den kommende tid.
 
“Jeg glæder mig til at blive en endnu større del af beslutningerne hos Holm Kommunikation og påvirke retningen fremover. Det var nemt for mig at takke ja til at blive en del af partnergruppen, da vi havde en fælles agenda om at styrke vores digitale og kreative team og tilbud til markedet i endnu højere grad,” udtaler Mads Keilberg Johansen.
 
Mads Keilberg Johansen har været i Holm Kommunikation siden 2016. Han er digital chef og ansvarlig for bureauets indsatser på digital kommunikation, kreativ konceptudvikling og kampagner.
 
Mads Keilberg Johansen har en kandidatgrad i politisk kommunikation og ledelse fra CBS. Tidligere har han bl.a. været digital konsulent hos Geelmuyden Kiese.
 
Esben Berg Nielsen har været i Holm Kommunikation siden 2015. Han er seniorkonsulent og sidder med ansvar for en række kunder inden for it, tech og gaming.
 
Esben Berg Nielsen er uddannet cand.mag. i Kommunikation fra Københavns Universitet. 
 
Om Holm
Holm Kommunikation er et kommunikationsbureau i København, der arbejder med rådgivning af private og offentlige kunder med samfundsrelevans og gerne med et politisk, digitalt eller kreativt fortegn.
 

Ikano Bolig opruster endnu engang og udvider med en ny funktion med ansættelsen af Helene Bonne, der skal styrke fortællingen om brandets koncept og værdier. Hun er glad for at blive en del af holdet bag Ikano Bolig og glæder sig til at være med til at styrke Ikano Boligs skriftlige kommunikation.

”Det bliver spændende at skrive tekster, der formidler Ikano Boligs koncept og gør boligkøbet og hverdagen tryg og enkel for potentielle- og eksisterende kunder. Jeg glæder mig meget til at sætte endnu mere fokus på Ikano Boligs koncept og værdier,” fortæller Helene Bonne.

Helene Bonne har mange års erfaring som tekstforfatter og har både været ansat på reklamebureau og i en inhouse funktion hos Jobindex, hvor hun de seneste 5 år har været en del af marketingafdelingen.

Hun ser frem til at bruge sine erfaringer og bidrage med gode og kreative ideer, der skal være med til at gøre Ikano Bolig brandet synligt blandt forbrugerne.  

Ikano Bolig bygger og udvikler funktionelle boliger til de mange mennesker, hvor fællesskab, det gode naboskab og social bæredygtighed er omdrejningspunktet. Danskerne skal ændre deres måde at bo på - ligusterhæk og uudnyttede kvadratmeter hører til fortiden. Denne tilgang er en del af Ikano Boligs koncept, som også ligger til grundlag for selskabets vækstrejse i Danmark, hvor de for nyligt har investeret et trecifret millionbeløb i Ballerup.

Vil sætte fortællingen om Ikano Bolig i centrum

Boligudvikleren er klar til at tage det næste skridt og fokusere endnu mere på fortællingen om selskabets boligområder samt værdier og koncept.

”Vores boliger sælger godt, og vi har flere investeringsmuligheder i pipeline. Vi kan mærke, at vores koncept er attraktivt, og branchen og kunderne tager godt imod det. Nu skal vi fokusere mere på at kommunikere vores koncept og opbygge vores brand. Vi er glade for at byde Helene velkommen, og jeg er sikker på, at hun er den helt rette til at løfte vores skriftlige kommunikation både digitalt og på print, og hjælpe os videre på vores rejse,” siger Magdalena Misiak, som er marketing- og kommunikationschef i Ikano Bolig.

Helene Bonne er uddannet cand.mag. i engelsk og kommer fra en stilling som tekstforfatter i marketingafdelingen hos Jobindex.

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.