Jobhop på Kforum

Indsend også dit jobhop. Send os et jobhop her.

Urgent.Agency styrkes med fire nye profiler

Strategi- og designbureauet Urgent.Agency er i fuld gang med vækst i omsætning og ansatte. Flere kunder og opgaver betyder, at der skal flere hænder til. Derfor oprustes der nu på designfronten – blandt andet med to nye Senior Designere. En ny kommunikationsprofil skal desuden styrke bureauets eksterne kommunikation.

Urgents vækst giver mulighed for at løse mere komplekse og internationale opgaver. Derfor er to senior designere nu hoppet ombord hos bureauet, der til dagligt slår sine folder på Struenseegade i København.

Nilas Andersen [ikke på foto] har tidligere arbejdet hos Kontrapunkt og kørt virksomhed i eget navn med kunder, som blandt andet tæller Harvard University, MIT Press og Fotografisk Center.

Daniel Julien er oprindeligt fra Montreal, Canada, og har blandt andet arbejdet på bureauerne Sidlee, gsmproject og senest slået sine folder hos danske Barkas. Daniel har arbejdet med kunder som North Face, Salomon, Adidas og Montreal Museum of fine Arts.

Om de to ansættelser siger CEO & Design Director, Mads Quistgaard: “Heldigvis er vi så privilegerede, at vi i større og større grad vinder store, komplekse strategi- og identitetsopgaver i både ind- og udland. Det kræver flere senior designere med international erfaring og det højeste kreative- og strategiske niveau. Nilas og Daniel, har begge international erfaring og den særlige evne det kræver at knytte strategi og design sammen på højeste niveau – Nilas fra sin tid i New York og Daniel fra sine mange år i Canada.”

Laura Hertz Terkelsen, som er uddannet fra DMJX og senest arbejdet hos IDna Group, tiltræder desuden som grafisk designer og skal løfte kundeopgaver, samt hjælpe med Urgents egen kommunikation.

Kommunikationsprofil til Urgent.Agency

Urgent er skarpe på strategisk kommunikation, men som det ofte sker når mængden af kundearbejde tager til, begynder egen kommunikation at stå i stampe. Derfor er kommunikationsrådgiver Stine Winskel hyret til at arbejde med Urgents egen kommunikation.

Mads Quistgaard: “Det er lidt som når kokken kommer hjem fra en lang arbejdsdag, laver en simpel sandwich til sig selv og derefter dejser om. Vi har fokuseret meget på eksperimenter og kundeløsninger og har ikke haft energien til at elske vores egen kommunikation. Det ændrer vi nu med Stine.”

Stine Winskel har tidligere været Kommunikationsmanager hos Kontrapunkt og senest arbejdet som kommunikationsrådgiver hos strategi- og kommunikationsbureauet, COPUS. Hun har en bachelor i kommunikation fra RUC og en journalistisk overbygning fra Aarhus Universitet.

Ræk ud til de fire nye profiler her.

Andreas Bach Mortensen bliver ny områdedirektør i Landbrug & Fødevarer for ’Public Affairs & Kommunikation.’ Han kommer fra stillingen som chef for Public Affairs samme sted. Det nye område er en del af en større intern rokade og omorganisering.
 
Som et led i en intern omstrukturering har Landbrug & Fødevarer fundet ny områdedirektør i egne rækker. Det bliver 33-årige Andreas Bach Mortensen, der fremover skal lede området ’Public Affairs & Kommunikation’. 
 
Siden april 2020 har han haft sin faste gang på Axelborg som chef for ’Public Affairs’ og senere også som områdechef for ’Politisk Sekretariat. ’
 
Morten Boje Hviid, direktør for ’Politik, Bæredygtighed & Kommunikation’ siger: ”Jeg er selvsagt enormt glad for, at Andreas har takket ja til opgaven. Området bliver helt centralt for vores organisation, og Andreas har for længst bevist sit værd inden for politisk håndværk og ledelse. Nu er en af opgaverne, at L&F’s velrenommerede kommunikationsarbejde i højere grad sammentænkes med den politiske interessevaretagelse – og omvendt. Samtidig skal det digitale mindset være endnu skarpere, når det gælder vores omdømmeindsats og dialog med omverdenen. Det er han den helt rigtige til at stå i spidsen for”. 
 
I området er der også fundet to nye afdelingschefer i egne rækker. Nanna Rydal Østergaard bliver kommunikationschef og souschef i området. Julia Fennefoss Vollertsen bliver chef for afdelingen ’Digital, Kampagne & Branding’. Der skal dertil rekrutteres en ny chef for afdelingen ’Public Affairs’.

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.