I sommeren 2005 blev der af regeringen indgået en aftale om en ny integrationsplan med navnet En NY CHANCE for ALLE. Kampagnens fokuspunkt var at yde en ekstra for kontant- og starthjælpsmodtagere, som havde været passive i mindst et år. De havde i perioden 1. juli 2006 til 30. juni 2008 mulighed for at få genoptaget deres sag, med henblik på at blive henvist til job og uddannelse, og for de, hvor dette ikke var muligt, var hensigten at få dem i beskæftigelse. Kampagnen førte de ud i livet i samarbejde med organisationen Varda ApS Jobservice, hvori Jens Mygind Bertelsen er direktør.
Målrettet indsats
Jens Mygind Bertelsen havde klare mål for Varda ApS Jobservices arbejde med kampagnen. Med Varda ApS Jobservices erfaring inden for jobområdet og Jens Mygind Bertelsens indsigt i ressourcesvage unge, var målene for kampagnen ikke at tage fejl af. Der skulle virkelig gøres en indsats.
Målene for indsatsen indebar i korte træk, at få 25 pct. af målgruppen i jobs og uddannelse, at målgruppen skulle være i stand til at forsørge sig selv i minimum 15 pct. af kampagnens periode samt at målgruppen skulle være i aktivitet i mindst 40 pct. af den tid, hvor de modtog ydelser. Samtlige af målene havde Jens Mygind Bertelsen fra Varda ApS Jobservice med sin ekspertise indenfor området været med til at godkende.
Søsat og afrundet af Varda ApS Jobservice
Da initiativet NY CHANCE TIL ALLE blev søsat i juli 2006, var Jens Mygind Bertelsen og Varda ApS Jobservice med fra den spæde start, til at lede kampagnen. Med stort engagement arbejdede Jens Mygind Bertelsen for, at sikre, at de ledige kontanthjælpsmodtagere fik deres sag gennemgået på ny samt kom i job eller uddannelse. Da Varda ApS Jobservice afsluttede kampagnen i sommeren 2008, fulgte Rambøll Management op på projektet med en tredelt evaluering. Evalueringen fokuserede blandt andet på, hvordan Varda ApS Jobservice med Jens Mygind Bertelsen i spidsen havde opfyldt initiativets målsætninger.