Heine Gustafson


Heine Gustafson

Heine Gustafson

Karma: 0 (?)

Heine Gustafson: Facebook er vejen frem
På kun 3-4 måneder har Heine Gustafson formået at skabe virksomheden Brolægning Sjælland med 10 ansatte og en stærkt stigende kundeskare og masser af daglige opgaver, der skal udføres.
 
Hvordan har Heine Gustafson så formået at skabe så forholdsvis en stor forretning på så kort tid? En stor del af svaret herpå er skarp Facebook-markedsføring og ikke mindst Facebook-konkurrencer!
 
På de kun få måneder, virksomheden har haft en Facebook-side, har denne side fået hele 4.500 'Synes godt om'.
 
Måden, Heine Gustafson har skabt denne hurtige succes på Facebook, er konkurrencer. 
 

Den første Facebook-konkurrence

Den første Facebook-konkurrence, lavede Heine 9. april i et opslag. Her annonceres der med store bogstaver suppleret med smileys, at det er en konkurrence til en værdi af 15.000 kr.

Desuden står der:

Vind 25m2 belægning med 2t grus og bortskaffelse af jord eller gamle sten 2t 

Alt du skal gøre for at deltage er:
– Fortælle hvem der fortjener at vinde.
– Like vores side
– Dele dette opslag

Vinderen bliver trukket fredag d. 27 April og bliver offentliggjort på vores Facebook.
– Konkurrencen gælder kun Sjælland.

Det smarte ved konkurrencen (som det ofte er med Facebook-konkurrencer), er, at skal gøre en meget lille indsats for at kunne vinde en fed og lækker præmie.

Med andre ord kan man spørge sig selv: Hvorfor skulle jeg IKKE deltage?

Til historien om dette opslag hører den sjove detalje, at da opslaget blev oprettet, havde Facebook-siden stort set ingen 'Synes godt om'. Med andre ord en ret smart strategi af Heine Gustafson.

Det ville er, at opslaget alligevel kunne få intet mindre end 2 tusind likes, små 1.800 delinger og flere hundrede kommentarerDertil har så mange som 241.000 Facebook-brugere set opslaget.

Den lader vi lige stå lidt… 241.000!

Et par kommentarer, der vidner om smart strategi af Heine Gustafson

Her følger et uddrag af de mange hundrede kommentarer, der blev skrevet til dette første Facebook-konkurrence-opslag skabt af Heine Gustafson. Kommentarerne giver et tydeligt indtryk af den massive trafik, konkurrence-opslaget skabte, og ikke mindst hvor meget folk engagerede sig og gik med på præmissen.

Det fremgår klart, at Facebook-folket synes, det er sjovt med sådanne slags konkurrencer, og det betyder, at der godt med overskud til en emoji eller to og ikke mindst humor og talen til følelserne.

Se fx Helene Jensen, der skrev:
"Kasper Jensen........ville være så fantastisk hjælp til projektet omkring vores terrasser og haveskur "
 
Eller Olfert Olsen, der kort og kontant skrev:
"Kunne godt tænke mig at få rettet op på på det skæve lort på min tearesse der er mange lunker"
 
Brian Naver ville gerne have, at hans hustru vandt:
"Min kone Heidi Kristensen ønsker sig brændende at få lagt fliser i vores indkørsel. Lige nu er der skærver og dem er vi godt trætte af"
 
Jinnie ville gerne have, at Henrik vandt:
"Wauw Henrik Klittegaard skal havd en super overraskelse, hvis jeg er så heldig at vinde sådan en super præmie så kan vi få fantastisk terrasse i vores have "
 
28. april kunne Heine Gustafson i et nyt Facebook-opslag annoncere, at den heldige vinder af konkurrence var Morten Hartmann med teksten:
 
"VINDEREN ER FUNDET
Vinderen er Morten Hartmann stort tillykke til dig 👬
Kontakt os på Tlf 61514999
Til alle jer andre, hold øje med vores side, der kommer snart en ny konkurrence op igen, og denne gang er det måske dig der vinder. 😉
Mvh 
Brolægning Sjælland ApS"
 
Og ja, sådan kan en konkurrence strikkes sammen og være med til at genere kæmpe succes på Facebook og for en virksomhed generelt. Det er nok ikke så tænkeligt, at Heine ville kunne have 10 ansatte efter kun tre måneder, hvis ikke det var for denne skarpe Facebook-strategi, hvor mange tusinde mennesker gøres opmærksom på et firma, de ikke i forvejen kendte.
 
Den næste Facebook-konkurrence, Heine lavede, klarede det endnu bedre end det foregående med hele 2,7 tusind likes, 2.439 delinger og flere hundrede kommentarer. Denne gang så hele 312.000 Facebook-brugere opslaget. Ikke så lidt endda.
 
Læs mere om Heine Gustafson og Brolægning Sjælland på LinkedIn, AOK, Erhverv.org og Vimeo.

Giv din stemme

33 stemmer
4,9/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

40 JOB

En pressechef og en kommunikationschef

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Job

Kommunikationskonsulent

Frist: 3. december

Digital Læringskonsulent

Frist: 13. december

Pressechef

Frist: 6. december
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.