Organisation/Firma | Job-titel | Evt. beskrivelse |
Gladsaxe Kommune
Siden 2020
|
Pressekonsulent
|
|
FOA
2019 - 2019
|
Presse- og kommunikationskonsulent (praktikforløb)
|
FOA er Danmarks tredjestørste fagforbund med ca. 179.000 medlemmer fordelt på 38 afdelinger. Som kommunikationskonsulent bidrog jeg dagligt til de kommunikative opgaver i FOA’s presseafdeling i form af kommunikationsrådgivning, udarbejdelse af pressemeddelelser, debatindlæg, hjemmesidenyheder, monitorering af sociale medier og en række politiske initiativer. Her arbejdede jeg koncentreret med ”Virkelighedens Velfærd”, der er et fagpolitisk samarbejde mellem Danmarks Lærerforening, HK Kommunal, Dansk Socialrådgiverforening, BUPL og FOA, som tilsammen repræsenterer 335.000 velfærdsmedarbejdere. I FOA blev jeg i stand til at omsætte mine kompetencer inden for strategisk kommunikation til en politisk ledet organisation med høj mediebevågenhed. Derudover fik jeg praktisk erfaring med interessevaretagelse i sammenhæng med fagpolitiske aktiviteter.
|
VOLUME
2017 - 2018
|
Redaktionel medarbejder
|
VOLUME er et strategisk musikselskab, som leverer brandstrategier, indhold og PR til brands, der ønsker at kommunikere med musik og kunstnere – heriblandt Dr. Martens, Audi, Microsoft, Carlsberg, Tivoli, Kræftens Bekæmpelse og Telia. Her blev jeg projektansat som en del af virksomhedens nordiske team, hvor jeg havde ansvar for at producere skriftligt indhold til internationale brands på tværs af de nordiske lande.
|
Friendly PR
2017 - 2019
|
PR- & marketing manager
|
Friendly PR er et næsten ti år gammelt kommunikationsbureau, som varetager opgaver for danske og internationale kunstnere, pladeselskaber og koncertarrangører – heriblandt Royal Arena, Bremen Teater, Podcast Festival og Sony Music. I begyndelsen af ansættelsen var mit fokusområde hovedsageligt strategisk udarbejdelse, eksekvering og evaluering af kampagner mellem pressen og sociale medier. Hen mod fratrædelsen af min stilling udførte jeg desuden timebaseret konsulentarbejde, kommunikationsrådgivning og underviste i strategisk kommunikation på vegne af virksomheden.
|
Diverse medier
2016 - 2019
|
Debatterende virke
|
Jeg har ved flere lejligheder ytret mig i den offentlige debat om faglige såvel som politiske synspunkter. I den forbindelse vil jeg gerne fremhæve min kronik i Politiken angående den kommercielle ensretning af musik og populærkultur, mit lange debatindlæg i Weekendavisen som problematiserer det politiske pres på DR – og medvirken i Q&A på Radio24syv til kritisk interview omkring min specialeafhandling. I kraft af mit debatterende virke har jeg fået erfaring med, hvordan man kan skære holdninger ind til benet og formidle dem i et levende sprog, der er vedkommende for mediers læsere eller lyttere.
|