Gustav Foss Fabricius


Gustav Foss Fabricius

Tlf. 29860420

Karma: 0 (?)

Forfatter:

1


artikler

0


indlæg

Oprettet på Kforum: lørdag 29. juni 2019

Om

Opsøgende og initiativrig kommunikatør med speciale i public relations, som har arbejdet med professionel kommunikation i flere år. Her har jeg planlagt, eksekveret, evalueret og ledet en bred vifte af aktiviteter på tværs af pressen og sociale medier – i både et kommercielt og politisk perspektiv. Helt grundlæggende er jeg drevet af at skabe synlighed, engagement og indflydelse blandt specifikke målgrupper: Jeg forvandler tørre tal, tungt fagstof og komplekse problemstillinger til omtale og indhold, som skaber konkrete resultater. Og jeg giver ikke op før, at det har fundet vej til den rette redaktør, journalist eller sociale medieplatform.

Jeg trives i miljøer, hvor hverdagen somme tider er uforudsigelig, og jeg er gearet til at tage ansvaret på mig. Men først og fremmest er jeg rundet af en tro på, at de bedste og mest solide resultater opnås gennem fællesskab og tværgående samarbejde. Derfor prioriterer jeg den interne kommunikation højt i det daglige arbejde, og det er vigtigt for mig at række ud til mine kollegaer, når der er behov for det. På samme måde er det centralt for mig at være i øjenhøjde og dialogsøgende i arbejdet med eksterne interessenter.

Erfaring

Organisation/FirmaJob-titelEvt. beskrivelse
Gladsaxe Kommune
Siden 2020
Pressekonsulent
FOA
2019 - 2019
Presse- og kommunikationskonsulent (praktikforløb) FOA er Danmarks tredjestørste fagforbund med ca. 179.000 medlemmer fordelt på 38 afdelinger. Som kommunikationskonsulent bidrog jeg dagligt til de kommunikative opgaver i FOA’s presseafdeling i form af kommunikationsrådgivning, udarbejdelse af pressemeddelelser, debatindlæg, hjemmesidenyheder, monitorering af sociale medier og en række politiske initiativer. Her arbejdede jeg koncentreret med ”Virkelighedens Velfærd”, der er et fagpolitisk samarbejde mellem Danmarks Lærerforening, HK Kommunal, Dansk Socialrådgiverforening, BUPL og FOA, som tilsammen repræsenterer 335.000 velfærdsmedarbejdere. I FOA blev jeg i stand til at omsætte mine kompetencer inden for strategisk kommunikation til en politisk ledet organisation med høj mediebevågenhed. Derudover fik jeg praktisk erfaring med interessevaretagelse i sammenhæng med fagpolitiske aktiviteter.
VOLUME
2017 - 2018
Redaktionel medarbejder VOLUME er et strategisk musikselskab, som leverer brandstrategier, indhold og PR til brands, der ønsker at kommunikere med musik og kunstnere – heriblandt Dr. Martens, Audi, Microsoft, Carlsberg, Tivoli, Kræftens Bekæmpelse og Telia. Her blev jeg projektansat som en del af virksomhedens nordiske team, hvor jeg havde ansvar for at producere skriftligt indhold til internationale brands på tværs af de nordiske lande.
Friendly PR
2017 - 2019
PR- & marketing manager Friendly PR er et næsten ti år gammelt kommunikationsbureau, som varetager opgaver for danske og internationale kunstnere, pladeselskaber og koncertarrangører – heriblandt Royal Arena, Bremen Teater, Podcast Festival og Sony Music. I begyndelsen af ansættelsen var mit fokusområde hovedsageligt strategisk udarbejdelse, eksekvering og evaluering af kampagner mellem pressen og sociale medier. Hen mod fratrædelsen af min stilling udførte jeg desuden timebaseret konsulentarbejde, kommunikationsrådgivning og underviste i strategisk kommunikation på vegne af virksomheden.
Diverse medier
2016 - 2019
Debatterende virke Jeg har ved flere lejligheder ytret mig i den offentlige debat om faglige såvel som politiske synspunkter. I den forbindelse vil jeg gerne fremhæve min kronik i Politiken angående den kommercielle ensretning af musik og populærkultur, mit lange debatindlæg i Weekendavisen som problematiserer det politiske pres på DR – og medvirken i Q&A på Radio24syv til kritisk interview omkring min specialeafhandling. I kraft af mit debatterende virke har jeg fået erfaring med, hvordan man kan skære holdninger ind til benet og formidle dem i et levende sprog, der er vedkommende for mediers læsere eller lyttere.

Uddannelse

InstitutionGrad/retningEvt. beskrivelse
Roskilde Universitet
2014 - 2019
Cand.comm. med speciale i public relations
Kommunikation
Kommunikationsuddannelsen på Roskilde Universitet dækker både formidling af fakta, popularisering af videnskab, kampagnestrategier samt intern og ekstern kommunikation i organisationer. Mine teoretiske og metodiske tilgange var først og fremmest præget af de mange tværfaglige semesterprojekter, hvor jeg bl.a. undersøgte, hvordan forskellige kommunikationsplatforme og -kontekster (f.eks. sociale medier, Google Analytics, podcasting og diverse bruger-communities) kan sammenholdes med grundlæggende kommunikationsteorier og de forskningsmetoder, der bruges ved receptionsundersøgelser og produktprøvninger. Ved udgangen af mit uddannelsesforløb havde jeg derfor solid erfaring i spændingsfeltet mellem teori og praksis, hvad angår planlægning, tilrettelæggelse, administration og vurdering af strategisk kommunikation.

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.