Gustav Foss Fabricius


Gustav Foss Fabricius

Tlf. 29860420

Karma: 0 (?)

Forfatter:

1


artikler

0


indlæg

Oprettet på Kforum: lørdag 29. juni 2019

Om

Jeg er 28 år gammel og uddannet cand.comm. med speciale i public relations. Jeg har arbejdet med kommunikation i stort set hele mit voksne liv, hvoraf de seneste år har været på kommunikationsbureau. Her har jeg planlagt, eksekveret, evaluereret og ledet en bred vifte af kampagner inden for PR og marketing på tværs af forskellige medieplatforme. Min kommunikationsmæssige erhvervserfaring har derfor rødder i en kommerciel verden, hvor jeg er vant til at blive målt og vejet på mine resultater hver eneste dag. Men samtidig er det helt essentielt for mig at gøre en forskel, der kan mærkes for den enkelte borger, hvilket stammer fra min baggrund i socialt arbejde.

Erfaring

Organisation/FirmaJob-titelEvt. beskrivelse
FOA
2019 - 2019
Presse- og kommunikationskonsulent (praktikforløb) FOA er Danmarks tredjestørste fagforbund med ca. 179.000 medlemmer fordelt på 38 afdelinger. Som kommunikationskonsulent bidrog jeg dagligt til de kommunikative opgaver i FOA’s presseafdeling i form af kommunikationsrådgivning, udarbejdelse af pressemeddelelser, debatindlæg, hjemmesidenyheder, monitorering af sociale medier og en række politiske initiativer. Her arbejdede jeg koncentreret med ”Virkelighedens Velfærd”, der er et fagpolitisk samarbejde mellem Danmarks Lærerforening, HK Kommunal, Dansk Socialrådgiverforening, BUPL og FOA, som tilsammen repræsenterer 335.000 velfærdsmedarbejdere. I FOA blev jeg i stand til at omsætte mine kompetencer inden for strategisk kommunikation til en politisk ledet organisation med høj mediebevågenhed. Derudover fik jeg praktisk erfaring med interessevaretagelse i sammenhæng med fagpolitiske aktiviteter.
VOLUME
2017 - 2018
Redaktionel medarbejder VOLUME er et strategisk musikselskab, som leverer brandstrategier, indhold og PR til brands, der ønsker at kommunikere med musik og kunstnere – heriblandt Dr. Martens, Audi, Microsoft, Carlsberg, Tivoli, Kræftens Bekæmpelse og Telia. Her blev jeg projektansat som en del af virksomhedens nordiske team, hvor jeg havde ansvar for at producere skriftligt indhold til internationale brands på tværs af de nordiske lande.
Friendly PR
2017 - 2019
PR- & marketing manager Friendly PR er et næsten ti år gammelt kommunikationsbureau, som varetager opgaver for danske og internationale kunstnere, pladeselskaber og koncertarrangører – heriblandt Royal Arena, Bremen Teater, Podcast Festival og Sony Music. I begyndelsen af ansættelsen var mit fokusområde hovedsageligt strategisk udarbejdelse, eksekvering og evaluering af kampagner mellem pressen og sociale medier. Hen mod fratrædelsen af min stilling udførte jeg desuden timebaseret konsulentarbejde, kommunikationsrådgivning og underviste i strategisk kommunikation på vegne af virksomheden.
Diverse medier
2016 - 2019
Debatterende virke Jeg har ved flere lejligheder ytret mig i den offentlige debat om faglige såvel som politiske synspunkter. I den forbindelse vil jeg gerne fremhæve min kronik i Politiken angående den kommercielle ensretning af musik og populærkultur, mit lange debatindlæg i Weekendavisen som problematiserer det politiske pres på DR – og medvirken i Q&A på Radio24syv til kritisk interview omkring min specialeafhandling. I kraft af mit debatterende virke har jeg fået erfaring med, hvordan man kan skære holdninger ind til benet og formidle dem i et levende sprog, der er vedkommende for mediers læsere eller lyttere.

Uddannelse

InstitutionGrad/retningEvt. beskrivelse
Roskilde Universitet
2014 - 2019
Cand.comm. med speciale i public relations
Kommunikation
Kommunikationsuddannelsen på Roskilde Universitet dækker både formidling af fakta, popularisering af videnskab, kampagnestrategier samt intern og ekstern kommunikation i organisationer. Mine teoretiske og metodiske tilgange var først og fremmest præget af de mange tværfaglige semesterprojekter, hvor jeg bl.a. undersøgte, hvordan forskellige kommunikationsplatforme og -kontekster (f.eks. sociale medier, Google Analytics, podcasting og diverse bruger-communities) kan sammenholdes med grundlæggende kommunikationsteorier og de forskningsmetoder, der bruges ved receptionsundersøgelser og produktprøvninger. Ved udgangen af mit uddannelsesforløb havde jeg derfor solid erfaring i spændingsfeltet mellem teori og praksis, hvad angår planlægning, tilrettelæggelse, administration og vurdering af strategisk kommunikation.

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.